Peppande att läsa om andra!

Att läsa om andras vikt kamper är otroligt peppande. Och givande! Att få se deras före och efter bilder. Att se att man kan bara man vill! Det handlar ju ändå om sin hälsa och en sundare leverne!
Nu på slutet har jag hittat till nya vikt bloggar som jag följer varenda dag!
Vilket jobb dom gör. Hejja all er som kämpar på där ute! VI klarar detta!!

Storblirliten
Trettiokg
Mamman som kämpar för livet
Angie

Man kan fråga frågor, få tips på träning, kost, hjälpmedel osv...
Då jag själv inte har någon i mitt umgänge som behöver gå ner i vikt som jag så blire inte på samma vis! Därför är jag glad att det finns så många och insprerande tjejer därute i bloggvärlden!

Önskar er som tittar in en härlig dag!

Själv ska jag om en liten stund på arbetsförmedling! Känns skit =/
En promenad och ett pass på crosstrainer hoppas jag att hinna med innan dagen är slut!



All kärlek till er ♥


Kommentarer
Postat av: Josefina - STOR BLIR LITEN

SV: åh vad gullig du är, tack!!:) jag tycker det är så kul att skriva å att många kommenterar:) jag jobbar som fastighetsskötare.. Rätt skönt faktiskt, speciellt nu med sol å värme ;) kramar

2012-05-03 @ 08:24:00
URL: http://storblirliten.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja att läsa och inspireras av andra är alltid skoj oavsett om det gäller barunppfostran, inredning, mat/bak, kost/hälsa eller pyssel och sånt :-D Jag har favoriter i en massa kategorier som jag besöker dagligen. Spinningen i går var skithärlig, ett slitarpass och så hade jag gjort en iformrunda innan så jag var rätt mör ;-P Tänkte vila i dag, men med detta fina väder kan det nog bli ett iformpass också i dag, då det såg ut att bli sämre väder i morgon.... Lycka till på arb förmedlingen!

Ps. Nu har bogge en lika dan cykel som Sam, så tack för tipset! Ds.

KRAM

2012-05-03 @ 08:29:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag vet inte om jag vill äta LCHF forever, men just nu känns det som ett superalternativ! Jag provsmakade potatis för 2 veckor sedan & det smakade inte ens gott längre!

2012-05-03 @ 10:11:11
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Åsa

Att Du kämpar på så bra själv är ju fantastiskt, Du har motivation & vilja, Du är ju bara så bäst.



Inspration behövs, liksom uppmuntran & delmål.



Jag hejjar på Dig.



Visst bor Du i Dorotea med omnejd? Finns väl inte mycket jobb där antar jag.

2012-05-03 @ 10:27:19
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag tycker också det är roligt att läsa om andras viktnedgång och träning. Men bara OM det är varierad träning. Älskar olgas blogg bland annat.



MEN.. Det kan lätt bli för mycket ibland också. Typ:"idag har jag gått 700000 mil och ska gå 10 till sedan". För sånt håller inte i längden, varesig för den som utför det eller den som får läsa om det;-) nej, varierad träning + kosthållning är väldigt roligt att läsa om därimot

2012-05-03 @ 12:09:35
Postat av: Eva

Jag tycker också om att läsa om andras träning Och viktnedgång OM träningen är varierad och att det faktiskt syns på före/efter-bilder att något faktiskt händer. Naughtyns blogg som Idah hade tipsat om förut är ju verkligen en inspiration.



Däremot Kan jag spy på blogginlägg och fb uppdateringar(har ju inte fb längre men) som låter: "idag har jag powerwalkat 70000 mil och ska ta 10 till nu", just eftersom det inte alls är inspirerande för fem öre, utan bara träligt och sedan så brukar det ju oftast resultera i att även den som utför denna "träningsform" ledsnar själv också just för att de går ut för 3000% på en gång.

Fast, råkar man säga vad man tycker är man ju enligt andra bara "avundsjuk", vilket inte stämmer. Inte i mitt fall iallafall. Däremot kan jag avundas dom som verkligen lyckats med sina mål,men så länge jag inte ens försökt kan jag ju inte vara avundsjuk på andra heller.

Men det är ju jag det;-)

Just nu har jag varken ork eller motivation till varken det ena eller det andra. Men ork och lust kommer väl tillbaka så småningom:-)



Olgas blogg är jätteroligt att läsa också. Men så är hon ju pt också:-)



Och thereses iform-pass tror jag är ett himla bra upplägg också.



Nu ska jag också ta och läsa om bloggarna du tipsar om.



Och du, kämpa på:-) du är så duktig

2012-05-03 @ 12:27:05
Postat av: Nina

Eva: Ja men du har så rätt! Det är roligare med omväxling och inte samma tjat hela tiden! Ja hoppas att jag inte tillhör den där tjat kategorin ;) nä det ska va roligt och inspirerande!

Saknar ju att du inte är på fb längre!

Man kan ju inte skriva med dig nu på samma sätt!

Och ja jag gör mitt bästa, med tanke på min livs situation! Bara att kämpa på!

2012-05-03 @ 12:40:47
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hejja dig!!! Jag själv tappade ork å motivation och hoppar nog dagens iformpass... fast i morgon ska det regna, så jag BORDE ta mig ut, aja får se, än är inte dagen slut ;-P Träning ska ju vara roligt och inte enbart en plåga, fast löpning är nog faktiskt skönast då den är avklarad i ärlighetens namn fniss Å bra länkar, har kikat in hos dem, men jag gillar inte inlägg där man stoltserar med att man kommer i barnkläder, verkar ha gått för långt då och inte längre sunt och hälsosamt på nått vis... Kan sakna Sannas blogg emellanåt, att följa en som liksom en själv är mullig och inte sådana som redan är "klara" eller är på "hålla vikten" stadiet. Hoppas det gick bra på arb förmedligen, här ska jag få mig lite mat, har helt glömt av lunchen.... KRAAAM! OCH HEJJA än en gång att du håller i träningen så bra!

2012-05-03 @ 13:07:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: trettiokg - följ min kamp mot drömvikten

Åh tusen tack! Vad glad jag blir! Det är jättehärligt att läsa om andra och deras resor, himla bra inspiration :) Man behöver aldrig känna sig ensam i sin viktkamp för det finns sååå många där ute som gör samma resa. Heja oss allihopa! Ha en bra dag du också, kram!

2012-05-03 @ 14:44:45
URL: http://trettiokg.blogg.se/
Postat av: Eva

Nej men Gud, du är inte alls tjatig. Jag tycker det är inspirerande och kul det du skriver:-)

Dessutom länkar du till himla bra bloggar som även dom kommer med tips och trix.

Ibland saknar jag fb och jag är ganska säker på att jag kommer öppna upp kontot igen om en snar framtid. Men så länge jag känner att jag kan hålla mig ifrån det så gör jag det:-) det är ju äckligt beroendeframkallande det där.



Ja men jag tycker du gör det superbra med tanke på att du har tre barn och Karln borta. Själv blir jag slut av att bara tänka tanken på att va själv med dom här två illhåren jag har. Haha.

2012-05-03 @ 16:26:58
Postat av: Nina

Eva: Så fort du skaffat fb igen så hojta ;) Ja det är beroendeframkallande! Men faktiskt har jag lugnat ner mig lite ;) är inte liiiika aktiv. Men å andra sidan läser jag fler bloggar nu istället!

Bra att du gillar min blogg <3 Det är nog många som tycker det är irritersamt eller dumt/fjolligt/utelämnade att jag skriver om min vikt! Men det är ju min blogg och jag skriver va jag vill. Först tänkte jag inte skriva nått om viktnedgång etc men det hjälper ju mig!

Ha en trevlig kväll!

2012-05-03 @ 18:16:32
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

Jag hoppas du har förberett dig mot en superhelg! :)

2012-05-03 @ 22:57:09
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Miranda

Hejadig!!! Alltid roligt med inspirerande bloggar, men "storblirliten" var då allt annat än inspirerande "/



Jag vill ha kvar mina tuttar, rumpan m.m. (men kanske i det förmat jag har just nu) Gubben älskar mig och jag mår bra, det är det som betyder mest här i världen!



Sen vore det nog inte helt fel att vara lite snällare med kroppen genom att ta bort en "extra ryggsäck" innan jakten ")



Ha en fin helg du o dina!

2012-05-04 @ 07:15:08
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Postat av: emma-isabella

Visst är det roligt :)

Hittade just till dig via en annan blogg.. kika gärna in hos mig om du vill.

=)

Kram

2012-05-04 @ 14:12:49
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: Hannah

Det är så kul att följa andras kamp! Jag driver själv en vikt-vardagsblogg och det är kul när folk kan inspireras av en, precis som jag inspireras av dem!:)

2012-05-06 @ 15:06:27
URL: http://hannahsviktigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0