Frustrerad!

Den 5 december skulle Anton börja dagis. Men inte helt otippat så fanns det ingen dagisplats. Så jag fick fortsätta va mammaledig. Sa till hon som har hand om detta att jag max kan va hemma till mars. Tills dess måste dom fixa en plats. Och det lät ju inte helt omöjligt...
Men ju längre tiden gick desto mer omöjligt att få en plats blev det!

Ringde igår till henne IGEN, för fjärde gången!
Och ingen plats finns det. Varken på förskolan eller hos dagmammor... Och då sa jag att det har snart gått 4 månader och ni är skyldig att ge Anton en plats!
Till svar fick jag att det va dom inte alls då jag flyttat mitt behovsdatum, WHAT??? Blev ju tvungen att fortsätta va föräldraledig då vi inte fick någon plats sa jag!
Till svar fick jag, Ja så kan man ju oxå tolka det. Med mycket spydig ton!

Frågade om jag skulle gå på soc och då sa hon att ja det är ju tragiskt... Underbara människa. Härligt bemötande. Dessutom pratar hon till en som man va 5 år!
Behovsdatumet och det datum han skulle ha dagisplats är 5 december! Stolpskott!!



Är arg! Tror dessutom att om Anton får börja förskola så kommer han börja gå och uvecklas mer.
Vill kunna börja söka jobb och hoppa in som vikarie eller vad som helst. Men det går ju inte då man inte har någon barnomsorg.
Känns inge roligt att måste använda upp alla föräldradagar på grund av att vi inte får den dagisplats vi har rätt till!


Älskade gullunge


Kommentarer
Postat av: Petra

NEJ!

Men fy, åhh jag hade varit så arg!! Fan sådana människor finns de tyvärr gott om.



Hoppas du får plats snart,

ha en fin fin dag!

Vilka vackra bilder.



Kramar

2012-03-30 @ 08:09:14
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Fyyyy förstår att du är arg!!! Stå på dig!!!

Å även här måste tårna plåstras om :-/ Stor blåsa på stortån, aj aj så ont det gjorde i morse, men ut tog jag mig iaf å det är huvudsaken! Lät mysigt med kvällspromenad med vän å barn, aldrig fel! Ha nu en fin helg <3 Å definitivt kafferep då du kan å har lust! KRAM

2012-03-30 @ 08:20:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Usch ja, säger som Therese STÅ PÅ DAJ! annars gör bara andra de.



Åhh mysigt att bara vara ni två. Sj e man väl lite sådär. Lillan åker idag till sin pappa. men tror hon behöver de, här hemma e de bara trots trots trots. Hon e som värsta tonåringen numera.

Vi behöver nog ett bryt från varann

kramar

Ha enn underbar fredag

2012-03-30 @ 10:02:37
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vad härligt med sovmorgon, hoppas få en i morgon... Eller nja, ska jag ut å springa vill jag göra det aptidigt så ingen ser en garv Kramis <3

2012-03-30 @ 10:18:21
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0