Midsommar 2012

Vi har haft en underbar midsommar helg i umeå! Vilket otroligt väder. Va så himla skönt att få njuta av värme och sol!
Den enda nackdelen med denna helg va att jag åt och drack alldeles för mycket gott!
Nu efteråt växer ångesten som en stor klump...
Blev +-0 på vågen. Och jag får väl va glad att det inte blev ett stort + iaf!



Min kära svägerska är en hejjare på att göra drinkar! Här fick jag mig en pina colada.



En san fransisco. Och några alkoläsk. Oj så många kcal =/



Mamma hade gjort en nyttigare variant på jordgubbstårta. Botten innehöll malen mandel, fiberhusk och ägg.



En blandad kompott på grillen! Mums!



Vi spelade trädgårdsyatzy! Här är mamma och Matilda!



Vi hade ju ingen badpool så Anton fick bada i skurhinken! Gick ju lika bra det!


Tack lillebror och Matilda, mamma & pappa för en toppen helg! Detta gör vi om =)

Härliga morgonpromenader (kommer bilder i ett annat inlägg) och ett besök hos Glassbonden (kommer bilder sen) shopping hann vi med på midsommardagen. Inge mycket då alla affärer va typ stängda!
Men skor åt mig, Anton och Melvin blev det!



Nu är det åter vardag och nya tag. INGET fuskande nu! Utan jag måste verkligen kämpa vidare.
Känns motigt nu och tycker jag ser ännu större ut nu. Känns inge bra =/

Hann iaf med lite träning förra veckan.

Måndag: Vila
Tisdag: promenad 3.3 km
Onsdag: promenad 3.3 km
Torsdag: vila
Fredag: powerwalk 40 min
Lördag: PW 50 min
Söndag: PW 50 min

Med tanke på min rygg får jag va nöjd!


Kommentarer
Postat av: Vendela

Åh vilket underbart midsommarkalas ni haft, underbara bilder :) och vad fin du var i din midsommarkrans :)



Här har vi oxå haft en bra midsommar, med soligt o fint väder :) Idag har vi dock skitväder; blåser och ösregnar så någon morgonpromenad blev det inte. Vill inte dra på mig nån förkylning innan vi ska åka till Dorotea.



Min motivation svajar oxå rejält nu :( Nu jäklar måste jag klamra mig fast hårt i den motivation som finns kvar för att inte trilla dit igen! Glädjande nog fick jag iaf ett litet minus på vågen i morse trots allt; 8 hg och det får man väl vara nöjd med.



Så typiskt att det blir så här så fort jag får en svacka, då vill jag bara grotta ner mig i mitt gamla beteende. Men känns bättre denna vecka.



Men vi SKA klara det här, eller hur??? Vi ÄR duktiga och nu sopar vi bort helgens förlustelser och blickar framåt mot en smalare framtid, eller hur? :)



Många kramar!

2012-06-25 @ 11:04:44
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Du ÄR superduktig!!! Å +- noll är jätte bra, här blev det + så det skriker om det ;-P Så även här krävs en uppryckning, men började med att fuska till lunch och åt en macklunch med altanbyggarna, leverpastej på limpa, korvmacka åååå. Mackor är så lätt att trilla dit på :-/ Vanor ligger så långt in... Tack för din snälla kommentar, den värmer <3

Du är superduktig som PW och tar dig ut kontinuerligt,har man bara det som grund så får man fuska vid speciella tillfällen. Gäller bara att åter komma in i vardagsrutinerna igen under veckorna... Här borde också tvättmaskinen få jobba, men de mörka molnen gör att jag tar det i morgon ist. Å du, bilden på Anton i hinken är ju bara så bedårande <3 Sötfisen!

KRAM

2012-06-25 @ 11:31:43
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

P.S Har inte hunnit uppdatera "den andra" bloggen ännu, ska göra det ikväll...:) D.S

2012-06-25 @ 14:54:52
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: carola

Tack snälla, tyvärr förstår hon det inte själv.

vi har också haft en underbar midsommar, bilder kommmer..

Dessvärre ärjag helt slut nu efterråt istället.



kramisar

2012-06-25 @ 15:31:11
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja komföbri mot slutet av veckan så ska du se vad som hänt, är helimpad av Gottners snabbhet. Redan nu anar man att det kommer att bli en toppen bra altan, stor å redig som jag vill ha det!!! Hoppas nu bara inglasningen/skjutfönstren kommer snabbt från Skånskabyggvaror så vi kan njuta där i slutet av semestern :-D Nepp, ta å göra kväll snart å hämta hem busarna å steka pannkakor, dagens önskemat från Luran. Inte direkt min favvis men får funka ;-P KRAM KRAM

2012-06-25 @ 15:34:23
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Miranda

Man måste unna sig nåt här i livet, annars blir man tokig. Fina bilder och visst hade vi tur med vädret!

2012-06-25 @ 17:33:59
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Postat av: Petra

Hej hej

Så fina bilder. Så fin du e!! Jätte söt & vacker.



Ja , men här har de oxå blivit massa ätande & så nu i midsommar. Men man måste få unna sig de då då. Midsommar e en gång om året. Det tar vi igen sen.

Vi hade oxå underbart väder i Dalarna. Solen sken var dag. Mys.

kram kram fina du

2012-06-25 @ 19:45:25
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är så grym!!!!! Och sen så förtjänar du en sådan här

Helg, bara att unna sig och njuuuuta!! Saknar dig!! Puss puss

2012-06-25 @ 19:47:39
Postat av: Russin

BRAVO!!! Du är ju toppen bra ju.. :) här har jag itne vågat mig upp på vågen än, väntar ett par veckor tror jag.. har slutat äta lchf nu igne, det funkar inte när jag tränar på pass mycket som jag gör.. jag var hungrig hela tiden.. :( hoppas på att hitta en balnas med "vanlig mat nu i kombo med träningen och ändå kunna gå ner i vikt.. :) håll tumarna för mig. .:)



jättefina kort du visar, ser ut som ni haft en fin midsommar.. :)



KRAM

2012-06-25 @ 22:08:29
URL: http://russinsdagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0