Gnäll varning!

Då va det fredag! Och sallsjön hägrar i vanlig ordning. Fast jag skulle helst av allt va hemma ensam tills imorron och bara va. Behöver verkligen det. Men nä, det är bara att fortsätta bita ihop.
Ländryggen är så ond! På tisdag är det ett läkarbesök inbokat!
Och 8 punkter ska jag ta upp!

* Ryggen
* Trötthet/orkeslös
* Håravfall
* Svettningar vid minsta lilla ansträning
* konstiga mörklila ärr
* Trots massor av motion är min kondis lika med noll
* Andningsvårigheter vid ansträngning
* Fruktansvärd huvudvärk/migränkänningar vid kraftig ansträning.

Min kropp mår helt enkelt skit! Och min själ dras med i detta!

Tur jag har min familj och fina vänner ♥

 



Älskade Anton! En riktig spjuver med ett sjuhelsikes humör =)


Och dessutom har jag äntligen köpt nya bra joggingskor!



Gjorde en fotscanning i vilhelmina på sportringen och dessa skor ska tydligen passa mig bra. Och jisses så sköna dom va! Ska ut och prova dom ordentligt idag bara karln kommer hem!


sport och fritid hittade jag detta underbara linne!



Även denna åker på idag och ska provas!
Tänk att det ska va så kul att köpa träningskläder!
Brukar oftast bara köpa svart pga att man är en liten svettgris men fastnade verkligen för denna rosa!

Önskar er en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Eva

Låter verkligen som att du måste kolla dina sköldkörtelvärden återigen. Jag har samma med svettningar(och vallningar!!! Trodde först det var klimakteriet men nääää),håravfall, andfåddhet pga minsta lilla och den där tröttheten.

Hoppas du får bukt med din kropp och själ så du får må bra!

Men oavsett så gör du ett bra jobb med många bollar i luften. Och även när man är utbränd får man ungefär samma symtom som du skriver om. Och utbränd behöver man ju inte bara bli när man har ett jobb utan även i hemmet då du tar mycket ansvar.. Hoppas det löser sig! Kram

2012-06-29 @ 10:40:45
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Huha huga, det där lät inte bra vännen :-/ Se till att bli besiktigad från topp till tå och ta alla tänkbara prover så att du kan få må bra sedan, är som sagt sköldkörtelmedicinen som kanske behöver justeras? Å nog tycker jag att du kan vara hemma tills i morgon, sallsjön finns kvar å M kan rodda barnen själv - det gör ju du annars. KRÄV att få en kväll för dig själv, sov, vila och bara vara!!! Så snyggt linne, har också kikat på det ;-D Å ja, 40 min fick jag till besked att man hade, så min plan är att splitta ett pass, så att man på tre rutor på kortet istället får 2 st 60 min pass om ingen bokat direkt efter... Va nu rädd om dig, kram kram!

2012-06-29 @ 10:56:58
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Eva: Ja ett nytt prov måste tas. Känner hur hela jag är ur balans. Och inget tålamod med barnen =/ är inte lika social längre då jag inte orkar. Vill bara gömma mig!

Tack för din kommentar!

Ha en fin helg!

Kram

2012-06-29 @ 11:25:55
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Åsa

Låter ju inte alls bra, Dina symtom måste ju betyda att något, kanske sköldkörteln, inte är okey.

Jag förstår verkligen att Du gärna velat va ensam hemma å bara va när Du mår så dåligt å har ont.

Jag hoppas verkligen Du får hjälp av en bra doktor.

Fina skor & fint linne.

Ha en så bra helg Du nu kan kram

2012-06-29 @ 14:34:38
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: petra

Hej Vännen min!!

Så fin du e!! Tycker så synd om dig som mår så dålig. Ta upp allt så du får detta utrett en gång för alla!

Tänker på daj älskade vännen min

2012-06-29 @ 15:14:40
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Vendela

MEn usch, det lät inget vidare vännen :( Lider med dig...Bra du får komma till doktorn och ta lite prover...



Du ser så smärt o vältränad ut på bilden! Syns att du gått ner rätt mkt i vikt!



Kramisar <3

2012-06-29 @ 18:17:23
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Miranda

Kikar in för att önska en trevlig helg ♥ Kram!

2012-06-29 @ 18:37:10
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vad såkönt med både motion sol och vänner - rena energiboosten kan jag tro!!! Å så en hel natt själv och så kanske sovmorgon i dag?! Blir perfa det :-D Trist dock med vädret, hade hoppats på sol. Dessutom hade jag velat ta ett cross pass även i dag, men får ge mig till tåls till veckan då det visst är helgstängt nu? Typisk, då man känner sig på G å allt, får ta den energin å städa kylen istället fniss Ang nästa helg vet jag ännu inte om vi blir hemma här eller om det blri stugan, är det fint väder blir det nog stugan då vi bara varit där en helg ännu i år! Men vi får se... KRAM KRAM

2012-06-30 @ 07:43:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

SÅ skönt att du fått sova, å det känns so mdu är grymt motiverad igen, att ställa klockan för att pw:a det är strong, jag blir impad!!! Tvekar inte en sekund att du lyckas med ditt projekt, å du är på god väg, syns på bilden ovan att du tappat kg!!!

Själv fick jag en positiv chock då jag ställde mig på vågen i morse, crossstrainer träning verkar vara toppen för förbränningen, bli sugen att utmana mig själv att tappa 4 kg tills min födelsedag, men det är nog kanske liiite för mycket att kapa bara på motion... men 2 kg skulle iaf sitta fint ;-P Det borde man klara på 26 dagar om man låter bli godispåsen, chipspåsen och andra onödigheter samt sköter motionen 3-4 ggr i veckan. Är lättare att fokusera för mig om jag har ett mål har jag märkt. Hoppas nu att du får en toppen dag trots det dystra vädret! <3

2012-06-30 @ 08:17:52
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch då lät inge vidare. Hoppas att du kunde stanna hemma och få vila "ifred" en natt iaf.



Å jag är så grymt impad på dig som tränar så, det syns dessutom att du tappat en del. Själv så sitter man och är på tok för lat. Men man kanske vaknar upp ur koma nån dag ;) Jag är också otroligt trött jämt, fast det har blivit ngt bättre. Det kanske är åldern ;)



Hoppas du får en bra helg trots allt.



Kramen!!

2012-06-30 @ 13:53:15
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Rasar är att ta i, jag får slita precis som andra. Slita REJÄLT. Inte ett gram är gratis kan jag lova, sprang ju 9 km på midsommar för att kunna unna mig lite vin och en liten bit dessert exempelvis, annars har jag skött kosten exemplariskt allt som oftast utan att unna mig.(Men fick ändå plus efter midsommar...) Så även i dag tänker jag mig för, medan resten äter tårta kör jag på jordgubbar, vill sååå jäkla gärna få bort övervikten, å då är det bara till å kapa "onödigheter" och inte hitta ursäkter för att unna sig "bara den här gången".Jag brukar nämligen vara expert på sådana ursäkter... Men nu geeeeer jag mig fan inte! Att jag nu blev så positivt överrskad på vågen är att jag haft två usla träningsveckor pga vristen, och nu röda veckan, men trots det hade jag kapat lite vikt, bara nått kg, men ändå... Så då blir man peppad och inser att man med rätt tänk och vilja kan komma rätt lång. Så nu till veckan ska det köras stenhårt, sedan udner semestern tänker jag leva, unna mig ett vinglas till maten å så, men även försöka motionera om bara vristen vill!



Så ge inte upp, även om din kropp är trög att säga bye bye till kilona så åker de ju bevisligen, är övertygad om att du är ytterligare ett gäng kilon fattigare då du åker till solen. KÄMPA på, du gör det sååå jäkla bra!!!



KRAM

2012-06-30 @ 15:31:19
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Elin

skickar lite energi och massa kramar! love you <3

2012-07-01 @ 19:39:03
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tjingeling! Hoppas ni tog er hem från sallet mella nskurarna, huga vilket väder. Inbjuder verkligen inte till någon tur utomhus... skönt att sitta i soffhörnet en kväll som denna. Men i morgon blir det MB å crossen igen, får väl passa på då det är öppet, hittade dessutom träningsprogram för crosstrainer på iforms hemsida, så nu fick man en vink om hur man ska träna p åden där mojängen ler Önskar dig en riktigt mysig kväll å så kanske vi kan ta en kaffe i veckan någon dag? KRAAAM

2012-07-01 @ 20:49:51
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hallå! Trist att ryggen krånglar så, tur du ska till läkaren i morgon!!! Hoppas du får barnvakt om du känner för att crossa, var ner å tänkte köra enl iformprogrammets intervall program, men fick inte inställningarna att fugnera så det blev random hill även här i 40 min, bokade dock tid i morgon emd så då kanske jag får till intervallerna... Jag å teknik är inte den bästa kombon s Trist att inte måttbandet är med dig, för mig är det lite av varannan veckas minskningar, ena veckan cm men inte just någon vikt å så tvärt om nästa vecka. Konstigt. Hoppas iaf det går bra med stövelköpen å att du i morgon får en vettig doktor som seriöst ser över ditt mående. PEPP och STYRKE KRAMAR <3

2012-07-02 @ 10:02:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jamen då ligger du i bra på trainern, jag tänkte köra ett pass per dag, något tungt, något med fart, något mer varierat osv men får se hur orken och motivationen hålelr i sig ;-P Är iaf impad på dig att du fixar level 10 med din rygg!!! Hejja! Å så hoppas ajg att du/ni får tag på stövlar som passar. KRAM KRAM <3

2012-07-02 @ 12:54:48
URL: http://http:lurans.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Förresten, ang vikt å mått, stressar det dig ska du givetvis hoppa det, men det ingår väl ändå i paketet med hälsocoach att meddela sådant? Är det ett bra system som fungerar? Själv behöver jag svart på vitt å blir snarare mer peppad de veckor då ajg trots slit inte får minus eller endast ett litet ett, då tänker jag bara att nästa vecka då jämarns ;-P Ibland lyckas det, ibland inte... Huvudasaken är iaf att det itne vänder å blir massa + för de volanger jag blivit av med hoppas jag aldrig återse mer... KRAM IGEN!

2012-07-02 @ 12:57:21
URL: http://http:lurans.blogg.se
Postat av: Åsa

Tittar in å lämnar en kram, önskar Dig en bra måndag å hoppas Du mår bättre nu, Lycka till i morgon med läkaren kram

2012-07-02 @ 19:18:54
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Vendela

Det var ju ett bra resultat ju - inte ynka alls! :) och det är tur att vi har varandra - skulle aldrig klara det själv utan motivationen man får utav att följa er andra i samma situation! Jag har oxå haft ett enormt sug ett tag men kämpar på så gott det går - för vi SKA inte ge oss!! Eller hur?



P.S jag har uppdaterat nu så du kan läsa mer om mitt resultat bl a d.s



...och du; ja det vore ju perfekt att ta en morgonrunda runt sjön, men hur är det med björnarna?? Törs man gå runt där? ;-)



KRAM

2012-07-02 @ 20:56:15
URL: http://livsstilsandring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0