Denna hemska känsla...

Bland det värsta som finns är just dåligt självförtroende...
Vilket jag verkligen lider av =( Kan inte skaka av mig detta.
Jämför mig alltid med andra. Dom har snygga hem, väluppfostrade barn, smal och fin trots att dom fött massa barn, snygga kläder osv osv...
Medans en annan håller på att sprängas av fett, känns som hemmet är i kaos jämt, barn som skriker och trotsar, inga kläder att ta på sig tack vare hyddan osv osv...

Varför inte bara känna att man duger? Att man är unik och att man gör så gott man kan?


Nä här måste nått ske! Annars kommer det sluta olyckligt!
Måste försöka börja tänka positivt!

Har först och främst ändrat kosten lite. Försöka dra ner på alla onödiga kolhydrater, få ordning på matvanorna, ingen läsk och karra, bröd, pasta, ris osv...
Försöka motionera i den mån som går. Får passa på att köra järnet den vecka karln är hemma!

Hejja mig ;-)


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja hejjja! Men du det sitter i huvudet, du som alltid är så fin, glad å snygg!!! Tycker jag iaf :-D

Hoppas ni har det mysigt på Sallet, här väntar film och mys. KRAMEN

2012-01-14 @ 21:05:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: lovisa

Men du som är så jävla frän! Sen jag blev tonåring ha du varit min förebild och det kommer du nog alltid va!:)

2012-01-14 @ 21:32:40
URL: http://lovisasoderberg.devote.se
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Jag tror det flesta känner sådär någon gång ibland, klart vi duger som vi är! :)



Jag kan komma ihåg att jag var missnöjd med min kropp senaste gången jag gick ner i vikt och vägde som minst, nu när jag ser dom bilderna ser jag ju att benen sticker fram på kroppen & att jag faktiskt var skitsmal. Läskigt vilka ideal vi är inpräntade med. Nä så länge man mår gott! Bra kost & motion blir man ju piggare & gladare av hursom oavsett kroppshydda! :)

2012-01-15 @ 00:30:13
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Först och främst, Du duger precis som du är!!

Du är vacker, du utstrålar lycka!



Dåligt självförtroende lider jag också av och känner många av de grejerna du beskriver, men jag försöker tänka på att man gör så gott man kan!



Heja dig! Du är bra som du är!



Kramar <3

2012-01-15 @ 01:07:51
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Här hoppade vi plundringen, barnen hade en på förskolan i fredags, så vi tog var sin unge på boben å tog en promenix runt byn i stället :-D Men det var nog dagens enda nyttiga ryck, för nu myser jag i soffan med poppcorn ;-P Helgerna bryr jag mig inte om att vara så nyttig, får bli på veckorna ler Jackan är en lång didriksson med slejf där bak som så många har, har dock inte sett någon med dennna färg så då slog jag till :-D KRAMIS

2012-01-15 @ 19:12:45
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lisa

You and me sugabumhoneyplum!



Heja oss! ;)

2012-01-15 @ 22:14:46
URL: http://leezah.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken toppen start på veckan du!!! Bra jobbat! Får se om jag orkar mig ut på en promenix i dag, bör ju passa p ådå det är så härligt väder :-D Massa kramar!!!

2012-01-16 @ 09:47:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Men Nina sådär är det ju inte, du har en rätt skev bild av hur andra har det om du verkligen tror att alla andra har det så enkelt. Det är nog väldigt få som kan glida genom livet på en räkmacka, om det överhuvudtaget finns någon?

Sitt eget liv kan man bara förändra själv, ingen annan kan göra det åt en. Så det är bara att starta kampen oavsett om det gäller vikt eller något annat, och inte ge upp bara för att det inte ger det resultat man vill efter en tid. För egen del ska jag försöka återskapa ett eget liv igen och det kan jag lova är verkligen inte enkelt när man bor i lilla Dorotea.



Tycker iaf att du verkar vara på rätt spår, bara försöka hålla modet uppe! För tillslut är man där vid målet :) Nu kommer ju en underbar tid till skidåkning, friskluften fyller en med ännu mer energi :)



Kör hårt och lycka till! Kram

2012-01-16 @ 13:11:28
URL: http://minatvasmahjartan.wordpress.com
Postat av: Elin

Du duger precis som du är vännen, du ska bara börja må bra själv, och om de innebär att du går ner i vikt eller inte spelar ingen roll.. De som spelar roll är att du är en underbar vän och mamma.. De är inte vikten som avgör hur man är som människa utan hur man är som person.. och du är BÄST! Kämpa på! Kan juh lägga till att man är riktig avis på dig, alltid snygg i vad du än har på dig! och alltid lika glad när man träffar dig, du får mig att må bra! Tack för att jag får ha dig i mitt liv <3 Och jag kan lova att du inte är den enda med skrikande och trotsiga barn :P

2012-01-17 @ 22:35:08
Postat av: Petra

Men älskade vän!! DU e så fin så fin ju!! O du verkar ha underbara barn o en underbar familj. Men jag kan känna igen mig i det du skriver. Sjukt bara att det ska vara så. Kramar i massor

2012-01-23 @ 19:52:17
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Lovisa

känner igen mig så väl i dig som du vet sen förut !!



Jag går nu igenom hos min kurator varifrån allt dettta kommer skit jobbigt att gräva i gammalt men det kanske behövs ... så hoppas nu på bättring !!

2012-01-27 @ 18:33:44
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0