Sam´s första cykel!

I fredags for jag och köpte en cykel till Sam!
Det va en kille med spänd förväntan!



Vi for upp på sjögatan så han fick prova den!
Lite svårt det här med att trampa, han ville gärna bromsa istället för att cykla framåt!
Men han lär sig väl så småningom!



Kusin Tim tyckte att det va väldigt spännande oxå! Ville gärna hjälpa sin kusin men då sluta det hela med att Sam ramlade! Så det va väl säkrast att han bara gick på sidan och kollade läget!

Sam spenderar hela dagarna ute med sin cykel. Men mest styr han omkring på den!
Nu när snön är borta så måste jag ta och leta fram hans sparkcyklar oxå!
Köpa en ny hjälm står på listan oxå!

Anton har fortfarande feber så vi har spenderat dagen inomhus, mycket tråkigt tycker både han och jag!
Tur Sam kan va ute själv!

Ha en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej!!

Stora killen nu! =)

Duktiga killen.

Nej har Anton feber än?

Krya på honom!



Jodå vi hade de så bra!! Jätte kul! Träffade en dröös underbara människor. Härligt

kram

2012-04-29 @ 17:02:50
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Miranda

Jag tror inte att det är bra att han har feber än...du borde kolla upp det! Sen säger jag samma sak till dig som till Therese, ta bort stödhjulen! Det är bättre att Sam lär sig att cykla på riktigt. Man skall inte lura barn på balansen. Sen kan dom få upp en sådan fart med stödhjul, så att dom inte kan bromsa för faror. Deras hjärnor är inte skapade för det. Hoppas Sam blir kry snart ♥

2012-04-29 @ 18:20:24
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Postat av: Josefina - STOR BLIR LITEN

SV: jo jag förstår dig... Jag kan också få världens sockersug, men då sticker jag ut å går eller kör 15 sekunders regeln.... Tänker att mår jag bättre av att äta den här chokladen om 15sek å det gör man ju inte ;) bästa är att ha massa frukt å sånt hemma å äta regelbundet... Trodde aldrig på det förut men det funkar! Nja jag har inte fått så lös hud.. Lite på magen kanske, blir ju löst av allt som suttit där :( men har inte gått ner allt än heller där ;) kramar

2012-04-29 @ 19:08:43
URL: http://storblirliten.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim & Belle

Klart det är bra med variation :) Det måste man ha! Du får käka lite ägg också :)



Vad gör han iväg om helgerna då? Helgjobb?

Förstår att det är tråkigt :(



Men hoppas ni haft en bra helg, kramar

2012-04-29 @ 19:52:11
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken braig cykel det såg ut att vara, får man fråga vart den är köpt, borde kanske köpa en sådan ist för en trehjuling till... Bogge skulle nog gilla att få en "stor" cykel ;-D Hoppas du haft en fin helg, här har vi kalasat liiite för mycket så det får bli skärpning till veckan. Har iaf gjort veckans sista iformpass i kväll så nu ska jag dö i mitt soffhörn ler KRAM!

2012-04-29 @ 20:55:58
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tackar för tipset, då ska jag ta mig en tur förbi Tony å kika :-D Å va inte för hård med dig själv, är övertygad om att du skött kosten bra, så även utan träning lär du få resultat!!! Och alla minus oavsett storlek är ju bra, glöm aldrig det! Hoppas du får en bra dag, massa kramar! <3

2012-04-30 @ 07:38:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Tänkte på det där med stödhjul. Det är bra om man har dom lite högre så att inte båda stödhjulen är i backen när cykeln är rak. Utan om dom måste balansera på dom så står cykeln snett åt ett håll och bara ett hjul tar i backen. Då är dom tvingade att öva upp sin egen balans. Vi har haft så på Neo och sommaren då han var 3½ så satt stödhjulen på cykeln men han använde dom inte annat än när han skulle ta sig iväg, förra sommaren plockade vi bort dom (4½ år)och han cyklade helt utan hjälp efter 10 min.



Tar man bort stödet helt så finns ju risken att dom tappar intresset då dom inte kan.



Och du, du gör ju jättefina resultat, var inte så hård mot dig själv. Tänk några månader fram om du fortsätter i samma takt :) Kram

2012-04-30 @ 11:49:06
URL: http://minatvasmahjartan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0