Mammaledig!

Tycker det är heeeelt ljuvligt att få va mammaledig!
Umgås med barnen, träffa vänner, motionera, njuta av härliga luncher och fika stunder!
Är glad för att jag har många vänner som är/kommer bli föräldralediga. Finns alltid trevligt sällskap till hands och goa ungar!
Har ju även börjat i en föräldragrupp med massa goa tjejer!
Jag har stiftat många nya bekantskaper genom barnen. Och det ser jag som nått positivt. Det kanske börjar med att man endast har barnen som gemensamma nämnare men som slutar med riktigt vänskap!

Gruvar för att börja jobba, inte jobbet i sig som jag gruvar för. Trivs med mina arbetsuppgifter osv... Utan det jag får ont i magen av är att barnen kommer få långa dagar på dagis. Kommer hinna träffa dom max två- tre timmar per dag och dom kommer bestå av mycket gråt och gnäll pga trötthet.
Men det är ju inget att göra åt. Så är ju vardagen för många.
Skulle gärna jobba 75% medans barnen är små.
Hoppas på att kunna göra det oxå!



Känns mycket bra att kunna se tillbaka på min mammaledighet och va mer än nöjd över våra underbara dagar!
Det är ju denna tid som man ska passa på att göra massa roligt!
Är otroligt social och älskar att umgås med folk!
Kommer sakna den biten då man börjar jobba!



Som imorron tex, om det är samma kanon väder så ska jag och Malin ta barnen och fara å grilla lunch ute!
Det mina vänner är lyx!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, att vara mammaledig är ljuvligt och helt underbart! Visst finns det stunder där man bara längtar efter att pappan i huset ska komma hem, så man får en paus från vardagen en stund. Men jag skulle ALDRIG vilja byta ut det liv jag haft under detta år. Jag njuter alla dagar om året, tillsammans med min underbara son och får panik att allt gått så fort! Och ännu mera panik när jag vet att det inte är länge kvar av min mammaledighet! Jag hade mer än gärna fortsatt att vara hemma med Tim och mina goa vänner med barn! Detta är lyx!

Men nu ska jag hoppa i säng och hålla tummarna att vi får fint väder imorrn och att det slutar att blåsa! Jag hör hur det tar i! Hatar blåsten!!!!

Imorrn ska vi ju njuta och känna av ännu en dag fylld av livskvalité! :)

Sov så gott min vän! Puss och kram.

2011-03-16 @ 23:19:29
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja visst njuter man, även om senaste månaden närmanst kan liknas med ett långt vabbande för oss skratt Frör tror du itne bogge spytt nu på morgonen?! Vi som skulle ut å njuta, men nu är det full rulle igen så en promenad kan det nog ändå bli om han sover... Ni får ha det så fin i dag <3 KRAM

2011-03-17 @ 08:07:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är sammma här, man glömmer lätt bloggarna då man är på fejjan. Allt är tipptopp här, alla friska och glada.



Å vädret, det är ju så underbart ute. Synd att det ska blåsa men idag tror jag det blir kanon. Vigge är hemma idag (han är lat) och Alva kommer hem med bussen vid halv ett så då tror jag att vi drar oss ner till ån och grillar. Man måste ju passa på när tillfälle finns.



Va mysigt med dop. Hoppas det blir en toppen dag! Hälsa Sofi och Jonas o lilla dopbarnet Eliah :D



kram kram

2011-03-17 @ 08:50:30
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: jeanette

Vad kul att läsa om hur du upplever att du fått nya vänner, som först var genom barnen men sedan blev riktiga vänner (eller hur man ska säga). Har själv varit skeptisk till att gå i mammagrupp men ska nog prova det trots allt när du gav en sån positiv bild av det :)

2011-03-17 @ 13:58:16
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja min svärmor är kanoners <3 Gör mig alltid så glad å är så gullig jämt! Lät som ni haft det mysigt, trist bara att det ska blåsa... Tack för din tumme, fden kan nog behövas, för jag vill INTE åka dit :-/ Kram <3

2011-03-17 @ 16:30:06
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0