Min gulleplutt!

På lördag blir Anton 3 månader!!!!
Helt vansinnigt alltså! Han kom ju nyss??


Man märker att han utvecklas i rasande takt!

Vill helst sitta upp så han kan kolla läget. Väldigt nyfiken av sig.

"Pratar" en himla massa. Är väldigt lätt flörtad och skrattar väldigt ofta!

Väldigt nöjd liten kille. Och sover oftast 6-7 timmar innan han ska äta på natten/tidig morgon. Ibland går det upp emot 9 timmar! Duktig kille ;-)

 

Den 19 februari är det dax för dop.

Nils (efter hans farfar) Anton Sebastian (efter hans morbror)
Färg temat blir turkost!
Men frågan är vad man ska ha för dekorationer. Vill ha nått som är enkelt men fint!
Har ni några duknings tips så dela gärna med er =)



Tränar att ligga på mage. Men det är inte så jätte populärt. Bara en liten stund!


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja det verkar som köket nog kan vara brukbart inom någon vecka :) (dock utan kakel) Och kaffe kan jag även koka i det gamla köket ;)



Han är så söt lille Anton, tiden går ju så himla fort, han föddes ju nyss!



Dopdekorationer är jag inte så duktig på då mina är odöpta :/ Turkost glaskross och nån blomma kanske :) kram

2011-01-17 @ 21:47:38
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: sara

Fina lilla gulleplutten <3

Usch ja, tiden går alldeles för fort just nu. Snart kryper småkillarna runt på golvet ;-)

Nu kallar sängen högt på mig

Kramis

2011-01-17 @ 21:48:44
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Malin

Fasters gulleplutt <3

2011-01-17 @ 22:06:14
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack vännen min <3

Vi har tur som fått så underbart söta och bedårande barn ;) Som man inte kan se sej mätt på.



Men nu gör jag som dej tror jag. Och kryper i säng. Problemet är bara att jag är hungrig =/



Sov så gott!

Puss och kram.

2011-01-17 @ 23:03:20
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Tack så jättemycket! Känner mig ganska fin nu också, från början kände jag mig mest tjock..

Njae, från början trodde jag det var en tjej, men nu är jag inte lika säker. Medans André är bombsäker på att det blir en tjej :)



Vad roligt med dop, lite läskigt att tiden går så fort bara, tyckte nyss han föddes ju :)



André hälsar tillbaka! Kram

2011-01-17 @ 23:39:47
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Siolia

Hahaha sötis!! :D

Grattis lite i förskott då :P

2011-01-17 @ 23:57:03
URL: http://siolia.se
Postat av: Sara a.k.a Game Girl

Vilken sötnos!



Nu till nåt annat: Igår kväll sändes RFSUs & URs sexualupplysningsfilm Sex på kartan, vad tyckte du om filmen? :)



http://thegamegirl.blogg.se/2011/january/sex-pa-kartan.html



Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Va roligt att han ska få heta Nils efter farfar :-D Gullit! Å glaskross är ingen vidare idé om det är många barn där, brukar då hamna på golvet till slut å göra städningen dryg ;-P (hade det med svea å var väl ingen jätte hit, snyggt men inte så barnvänligt). Finns turkosa "virkade" tabletter på ica, köp ett par sådana och så bara ljuslyktor och någon liten blomma i en minivas eller nått. Det ska ju inte kosta skjorten heller hellst! Önskar er en fin dag <3 KRAM

2011-01-18 @ 08:05:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det är jobbigt att vara hungrig och helst på kvällen, så det fick bli lite varm choklad och en smörgås innan sängen igår ändå. Och när man ammar är det ännu jobbigare. Då var man ju hungrig konstant =/

Och en förlossningsberättelse ser jag verkligen fram emot att få läsa =) Jag satt till och med och läste mit igår kväll och tittade på bilderna från BB och kan INTE fatta att Tim fyller ett år och två och en halv vecka! Det är GALET!!!!!

Hoppas promenaden gick som smort i morse. Ska ta en jag med sedan tänkte jag.

Men vi hörs och kanske ses något sedan min vän.



Kramar till er från jag och Tim <3

2011-01-18 @ 10:47:51
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Eva

Men jisses vad stor han blivit eran "lille" plutt:) Tiden går FÖR fort! Och så glad han verkar vara också:)

Jodå, nog är det skönt att Markus är hemma.. Annars skulle jag nog inte klara av det här. Hon skriker konstant! Väldigt tärande och påfrestande måste jag medge.. Tycker inte alls vi kommit in i någon rutin överhuvudtaget ännu.

Adrian är inte så svartis, men ibland visar han tendenser till det.. Helst då hon ska ha mat eller när hon skriker som värst, då vill han ha uppmärksamhet. Därimot tycker jag det är jobbigt att försöka fördela tiden lika på dem, eftersom Elma faktiskt tar väldigt mycket tid och energi utav både mig och Markus.. Men vi försöker så gott som det går. Det kommer ju bli bättre. Men det dåliga samvetet finns ju där konstant.



Och visst är jag väl värd nya gardiner nu när maskinen faktiskt har krympt dom;) hahaha..

2011-01-18 @ 13:19:18
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Jenni

Redan 3 månader? Fast samtidigt tycker jag att han varit hos er länge nu :-)



Ja, det är roligt med kalas, speciellt nu när Sanna får ha riktiga kalas och bjuda sina kompisar!

Rasmus kommer inte att få bjuda så många vänner när han fyller år utan det blir nog bara familjen :-)



Hurtbulle vet jag väl inte förresten men har ju alltid tyckt det varit roligt att träna. Så när det kommer en utmaning passar det bra att haka på. Blir lättare att få det gjort då :-)



Ha det fint i det sköna vädret!

KRam

2011-01-18 @ 13:55:19
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: carola

Nils så vackert:)

Nils heter efter min morfar ett namn jag gillade även som barn.

Tänk vad tiden gått fort, 3 månader...



Hoppas dopet går bra på lördag.

stor kram

2011-01-18 @ 14:40:04
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sara A

Vilken sötnos!! Kram

2011-01-18 @ 20:21:07
Postat av: Malin

Ja, visst är det jobbigt med konstant hunger och jobbigt när man tänker på allt gott man vill ha hela tiden. Idag fantiserade jag om en semla...

Men det ska bli kul att höra om ditt Zumba pass imorrn =) Skulle kommit igång med det jag med. Men problemet är att jag inte vet hur jag ska rymmas i vardagsrummet längre :p

Förstår att du längtar tills du far till Umeå. Det skulle inte jag heller ha något emot ;) Så du är väl förtjänt det och bara lämna hemmet för en stund.

Jo, imorrn bitti kommer Alvin på besök. Då får dom leka av sej lite med varann ;)

Och nu har Tim oxå blivit snorig =( Han sover så oroligt fast jag iaf fick i honom nässpray innan han la sej. Hoppas att det är något snabbövergående.

KRAM KRAM <3

2011-01-18 @ 22:10:32
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Ha ha ha ha ha!!! Jag skrattar mitt i allt elände åt denna rackar unge! ;) Klyftigt av han att gå till badkaret :p

Och OJ JA du förtjänar en hel i staden <3 Skulle mer än gärna krypa ner i din ficka och vara med ;)

Å sen skulle även jag oxå vilja svulla i semlor. Mmmmmm... hade varit nåt de ;)



Nä, dags att leta sej till sängen här med.



Sov så gott vännen min <3

KRAMAR!

2011-01-18 @ 22:40:16
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0