Förlossnings berättelsen

Har ju totalt glömt att skriva då Anton kom till världen!
Inte för att det kanske intresserar er så mycket men skriver den för min egen skull!

22 oktober 2010

Sam hade blivit förkyld. Natten mot fredag så sov han mycket oroligt. Vilket gjorde att även jag sov oroligt! Han sov i vår säng och omkring 2.45 blev jag less på hans sparkar så jag gick och ka han i sitt eget rum!
Hann precis lägga mig och tänka, nu ska jag sooova!!! Va tok trött.
Hinner lägga igen ögonen och sen kommer första värken!
Förstod på en gång att nu är det tusan DAX!!!

Men ville inte väcka Mikael på en gång!
Försökte va så tyst som möjligt. KL halv fem så säger han, nu är det dax va?
Japp sa jag! Men ville inte fara in för tidigt så jag låg och kämpa på. Men känner att värkerna blir mer och mer intensiva och dom kommer tätt. Klarade inte ens av att duscha.
Inser att jag måste ringa mamma och på BB.

Runt halv sex for vi iväg!
Värkarna är riktigt hemska och ångrar att jag kämpade på hemma så länge som jag gjorde.
Va riktigt nervös ett tag då värkarna kom med 3 minuters mellanrum i bilen!

06.50 skrivs vi in på BB!
Får då använda lustgas då värkarna fortsätter att komma tätt!



Plus en värme påse användes!

Kl 08.55 är ja öppen 6 cm. Då fostervattnet ej gått så stack dom hål på hinnan. Frågar då om ryggmärgs bedövning då jag trodde att detta skulle ta lång tid! Men ack va jag trodde fel!
Krystvärkarna kommer på en gång!
09.14 föddes det en liten och perfekt Anton!



Ni må tro att jag va chockad då det gick så fort! Det sa som plopp så låg han där på mitt bröst! Hade ju inte ens hunnit ta av mig bh:n. Är väldigt stolt över att jag klarade det utan bedövning!

3350 gr och 51 cm lång

Mikael gick ut för att ringa våra närmsta och berätta att bebben kommit. Tror dom va minst lika chockad över att det gick så fort =)



Mikael frågade om jag va besviken då vi fick en pojke till. Men herregud, Anton va så underbart perfekt och jag grät av lycka över denna fina pojke

 



Skulle gärna göra om allt en gång till! Det är en otrolig upplevelse!
Men nu har jag tre fina prinsar!
Räcker gott och väl det!

Dessutom så brukar jag ha eftervärkar from hell!
Dom två första nätterna/dagarna efter Anton föddes låg jag och skakade av smärta!


Kommentarer
Postat av: Vendela

Sitter här och får tårar i ögonen. Vilken fin berättelse :)



Underbart att få vara med om en så fin förlossning och där det går snabbt och relativt lindrigt; menar inte att det inte gör ont, för det gör det ju såklart...men ja du förstår nog vad jag menar :-)



Själv hade jag det väldigt långdraget (igångsatt), och efter 3½ dygn kom hon..med akut kejsarsnitt. Men huvudsaken att det gick bra iaf :-)



Kram på dig <3

2011-01-19 @ 09:30:42
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så härlig förlossningsberättelse, blir ju utsugen på att besöka BB själv ;-) ler Och din idé med maränger lät kul, snor nog den någon gång! Kram kram <3

2011-01-19 @ 09:51:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Så kul att få ta del av din berättelse :) Förstår att ni blev chockad över att det gick så fort, det blev vi när Lova föddes och då hann vi vara inne i ca 3 timmar ;) Men när det går fort så är man så pigg och fräsch, och jag skulle lätt kunna föda 10 barn om det går så smidigt (fast smärtan var fruktansvärd, jämfört med Neos förl.) Och jag hann ju inte heller med någon smärtis.



Blev sugen på en unge till nu bara för att få vara med om det där underbara en gång till :)



Och en promenad kan vi absolut ta någon morgon, jag försöker gå varje dag efter lämning så det är bara att haka på någon dag :) Kram

2011-01-19 @ 10:55:51
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhhh det är så mysigt, itressant och roligt att få läsa förlossningsberättelser <3 Jag blir alldels tårögd där jag sitter och läser och känner hur man saknar det hela fast det var ett dyng från jag vet inte vad :p Helt klart värt vareviga sekund och smärta =)

Puss puss vännen <3

2011-01-19 @ 13:47:00
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sofi H

Undebart Nina! Jag saknar er, hoppas vi ses snart!!



och duu, promenader tar man sig väldigt långt på :) Och drar man ner på sockret och sådär samtidigt gör man ju faktiskt ett jättejobb tycker jag. Kämpa på, det fixar du :-)



Har just kommit in efter en promenad jag.. fick sällskap av 7 renar efter vägen. skitkul, verkligen. :P

2011-01-19 @ 14:44:29
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: nadja

Det är jobbigt att vara trött, men för din del beror det väl på amningen och att du får gå upp på nätterna kan jag tänka mig:) Någon diet kör jag inte på, inte ännu iaf.. Väntar på lite provsvar och sedan ska jag berätta vad det handlar om, ids inte säga något förrän jag vet säkert;P



Hoppas din trötthet går över också! Testa vitaminer som sagt, det kan ju inte bli sämre av det:)

Kram

2011-01-19 @ 17:40:48
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Marianne

Mysigt :) Det är verkligen magiskt!!

2011-01-20 @ 15:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0