Julmusik och bakning!

Idag äre bakning som står på schemat. Degen står på jäsning.
Brukar alltid göra vanliga lussebullar. Men efter 6 månader så hittar man lussebullar i frysen. Dom äts aldrig upp. Så iår blir det saffransbullar med vanilj och mandelmassa. Saftiga och goda. Och vet med all sannorlikhet att det inte kommer finnas en enda påse kvar till jul ;-)

 

Tänk om det ändå vore vitt på backen. Detta kort knäpptes då första snön kom.

Nu är gräsmattorna gröna! Inte okej alls!!!

Önskar det kunde komma lite snö så det blir vitt och barnen kan va ute och åka bob, bygga snögubbar osv...



Tycker det är så bra att sveriges radio spelar julmusik dygnet runt via webben!
P4 Bjällerklang är favoriten!

Ha en bra dag!

 


Kommentarer
Postat av: Nadja

Men om du väljer att plugga och behöver hjälp så får du höra av dig:) jag är inget mattegeni, men NÅN hjälp kan jag säkert bidra med:)



Tack! Känns så skönt att få bra betyg när man kämpat!:)

Trevlig helg på er med!

Kramen

2011-12-02 @ 15:55:58
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Nadja

Haha, måste förresten vara helt snurrig av förkylningen nu.. Har suttit och stirrat på din vinterbild i det här inlägget flera gånger idag och inte fattar vad tusan det är på bilden! Var tvungen att fråga Freddan till slut och han såg då vad det var direkt:P

2011-12-02 @ 20:43:14
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Kia

Känns som man blir galen av att gå hemma...

Men dr sa idag att de är bara att vänta ut de hela. Nån gång blir man bra! ;) SUCK! Dr kvinnlig som jag snabbpratade med när inte ordinarie dr va på plats sa: Ja, men de flesta med ryggbesvär blir bättre inom 3 veckor! MEEEEEN GUUUUD SÅÅÅÅÅÅ bra svarade jag. Då är jag frisk nu då??? Eftersom jag haft ont i över 3 veckor? ;) NOT! Nä.... Bara att bita ihop å se glad ut! Göra de man kan å sen lite mer! ;)

Kram

2011-12-02 @ 23:32:10
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vad duktig du är som bakar å står i, här har jag inte börjat än. Men Ellie anlände just så nu ska pepparkakor bakas :-D Eller iaf ätas deg med tre små busar som ska hjälpa till! :-D KRAM

2011-12-03 @ 10:47:44
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0