Första tanborsten

Igår så va Anton på sin 6 månaders koll. Fast han blir ju inte 6 månader förrän den 22 april.

Stora killen väger 7105 gr och är 65,5 cm lång.
Några vaccinations sprutor blev det inte då han har haft öroninflammation och äter penicilin.
Så dom skjuter vi upp några veckor.



Dessutom har Anton fått sin första tanborste.



Inte illa att få en tandborste hemskickad till en.

Nu har ju Anton inte fått några tänder än.
Men den va ju rolig att leka med iaf =)

Anton börjar bli mer och mer rörlig. Mer medveten om saker. Leker med leksaker och börjar känna igen personer mer.
Vill gärna sitta och va med. Inte bara ligga ner. Så nu har han fått börja sitta i sittdelen på vagnen.
Vart tog min bebis vägen??


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Blingoparty är aldrig fel :-) Är lite sugen på ME & I men vet ingen som säljer det här? Mycket fint men oftast rätt dyrt, dock bra kvalité!

Å det var alltså sam som messade bilder på ett golv, vi va som brydd på vem det va! s Nepp nu slutet på Greys sedan sängen! Natti natti!

2011-04-13 @ 21:41:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Kia

Storkillen! :)

Tiden går verkligen för fort... Jag tittade på Elina ikväll å sa: Mammas lilla tjej. Snabbt svarade hon: Jag är inte liten. Jag är ju 3 år! ;) Hihi!

Stoppa tiden snälla!

Kram

2011-04-13 @ 21:42:15
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så tur att farfar Nisse finns, är ju ingen höjdare att handla å packa själv med två små... Blir det fjället el sallsjön? Vi lär bli hemmavid el i ormsjön då det ska sågas brädor till vår brädfodring... Och svea ska få påsklov från sönt till mån hos farfar å farmor, skönt för både henne å mig ler KRAM!

2011-04-14 @ 09:36:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag tycker inte om Liberos heller, tycker de är för torra för att det ska gå bra att tvätta med dem. Vi kör bara med ICAs:)



Jadu, trappen har jag fortfarande inte påbörjat.. Måste ju få in någon stege om jag ska nå och den enda stegen vi har som räcker är för tung för att jag ska orka bära in den själv och sen har vi inte orkat göra det på kvällarna när Freddan är hemma och kan hjälpa mig:( Lite surt när man vill få komma igång och måla.. Den där eländiga trappen sa vi ju att vi skulle fixa redan innan vi flyttade in men sen har det blivit att andra rum har fått gå före bara för att det känns jobbigt att börja där.. Därför har jag bestämt mig för att trappen SKA bli färdig innan jag börjar med nåt nytt:P

Kram

2011-04-14 @ 13:52:52
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja ta å lej bort Sam till farfar någon helg så att ni får lite semester, kan nog vara bra för er alla ler Å så mysigt att vara i fjället ända fram till annandagen, njuuuut! KRAMIS

2011-04-14 @ 20:53:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

En latte å date är spikas ;-D KRAM

2011-04-14 @ 21:48:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej fina vännen

Fy vad jag är dålig på att både blogga och kommentera :( Känner bara att jag tappat lusten helt, men den kommer kanske igen...

Söta fina goa lilla Anton!!

Usch ja visst får man ångest när man inser hur snabbt killarna växer. Tycker det händer nya saker var dag i Jacks utveckling. Han är så himla rörlig. Igår fick vi sänka sängen för han har börjat resa sig upp i den. Farligt, farligt... Han har iofs aldrig sovit en hel natt i sin säng. Har börjat lägga han där på kvällarna, men det slutar alltid med att han hamnar i vår säng på natten. Vill så gärna få in lite kvälls och nattrutiner, men han verkar inte vilja detsamma ;-) Igår somande han inte förrän halv tio och idag sover han redan för natten. Så helt plötsligt fick jag lite tid över, så det är väl lika bra att gå ner i källaren och fixa lite med tvätten :(

Ha en riktigt skön helg. Massor av kramar från oss här nere

2011-04-15 @ 18:49:46
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0