Dax att börja inse...

Att julen faktiskt börjar närma sig!
Har verkligen försökt förtränga det! Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR verkligen julen!
Men detta år har jag verkligen ingen ork/energi att överhuvudtaget ens orka tänka på jul. Galet! Så här brukar jag inte känna. Har försökt blunda för alla Therese´s alla jul inlägg ;-)
Men nu i veckan då jag gick på Ica för att handla så hade dom börjat packa upp julsaker.
Med en djup suck insåg jag att det är dax att ta tjuren vid hornen och inse att det är faktiskt juletider snart och det är bara att sätta igång!







Köpte en påse juleskum, köpte värmeljus med doft av kanel och Amelia Jul 2010.
Imorron ska jag ta och inhandla lite Blossa glögg till helgen!

Så med öppna armar välkomnar jag julen 2010 ;-) Måste kolla vad som ska bakas och va vi ska bidra med till årets julbord!
Fast jag spar på pynt odyl nån vecka till!


Kommentarer
Postat av: carola

Visst är hon otäck therese:)

Lisa kan alla namn på oss i familjen, farmor, farfar, mormor, vovva, ingrid, bajs:) kissa, dagisbarnens namn...

Hon sjunger hela dagarna:)

tänk att om 2 månader har man 2 års kalas, sjukt.



Hon är min lilla sessa, älskar alla mina barn men lisa är speciell så är det bara.

Saknar henne så nu när jag mått dåligt, tar avstånd från barnen då....

Sköt om dig och kul att du kikade in, är du med och tävlar om väggord?

kramisar

2010-11-11 @ 23:54:33
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha inte meningen att stressa - vill ju bara sprida julefrid jag ;-) Å så skönt att brösten är bättre, men kan tro att det är tufft med två små, har ju haft den oändliga lyckan att få dela de första månaderna med smått med Magnus bägge gångerna - ovärderligt för oss alla <3 Men denna veckan har han jobbat em/natt och vips får man en liiiten aning hur det är att ha en gubbe som jobbar borta :-/ Ni gör det så bra! Önskar dig en jätte fin dag, och en ännu bättre helg med din fina familj! KRAM

2010-11-12 @ 07:58:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara

God morgon

Stackars lille Anton som har ont i magen. Ger du han minifom? Jack har fått det ganska många veckor nu. Och magknipet är nästan borta. Nu fiser han som bara den istället. Men det är ju bra att all luft kommer ut ;)

Usch ja...julen. Orkar inte ens tänka på det. har bara julångest. Men som tur är så köpte vi en massa julklappar när vi var i Ullared. Så det behöver man inte tänka på .

Fast igår åt jag pepparkakor och drack julmust...mums mums ;)

Det blev aldrig nåt besök på sjukhuset igår. När vi var på väg dit så ringde de och sa att flera läkare var sjuka, så nu ska vi dit på måndag bara. Man undrar ju vad de skulle göra igår som var så viktigt och helt plötsligt inte är så viktigt längre??

Jaja..operationen blir av på måndag. Usch delade känslor kring det. Skönt att få det gjort, men känns lite jobbigt ändå :(

Ha en fin dag..här blir det snart nybakat bröd :-p

Kramis

2010-11-12 @ 08:46:25
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Bra idé med bad, får nog ta bort skötbordet å låta svea bada senare i dag när hon blir trött å grinig på em. Är sååååå trist, magnus jobbar em och kommer inte hem förrän i natt, trist start på helgen :-/ Kramis

2010-11-12 @ 14:00:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: erika

Jo men visst har jag det!:) Jag har faktiskt lust att skippa julen i år och i stället fara på en semester till solen. :) Men det kommer ju inte hända eftersom julen är något som hör till, men något pyntande blir det då inte iaf. ja det är ju vad jag säger nu men när vi väl står där några dagar innan julafton så kommer jag säkert att slänga upp allt pynt iaf. hihi.. ha det bra.

2010-11-12 @ 14:12:58
URL: http://missesbjorn.blogg.se/
Postat av: Therése

Hej på dig fina Nina!

Nu har jag fått tummen ur...och kommit igång med bloggandet igen ;-)

Så då ses vi förhoppningsvis i denna världen också...och inte bara på FB hehe!



Självklart är det ju förståligt att du inte har kraft och energi till att tänka på julen redan nu...nybliven 3 barnsmamma som du ju är!

MEN vilka superfina pojkar du/ni har...3 fina prinsar ;-)



Nej...nu måste jag göra mig iordning för att jobba min helg (lite trist faktiskt om jag ska va ärlig...men det brukar kännas bra när man väl är på plats sen!)



Ha en bra helg nu...KRAM!

2010-11-12 @ 14:17:38
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Vendela

Våga Vägra Julstress! Skippa alla "måsten" och gör bara det du/ni känner för. Tror vi svenskar är duktiga på att känna allt för många måsten till julen och det förtar ju bara glädjen.Man måste inte baka 7 sju sorters kakor och man måste inte ha hemtrillade köttbullar..om man inte vill det -) Så gör en "Ernst" ;-)



Självklart kommer jag skriva en recension om boken så fort jag läst ut den, den är så bra!



Ha nu en riktigt trevlig helg - Stor kram <3

2010-11-12 @ 14:46:40
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Sara

Tittar in och lämnar en stor kram till världens bästa Nina!!

2010-11-12 @ 19:04:30
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Lät som en mysig kväll! Men gud så trist att M måste börja jobba så :-/ Led nog av EN sådan fredag... Här är det full rulle sedan flera timmar, attans att jag ska ha så morgonpigga barn ler Å definitivt en date, läääängtar ju så att se Anton live, men får allt sjå mig då Bogge hostar som bara den och snoret rinner. Men så fort han är pigg hänger jag på dörren din ;-) KRAAAAAM <3

2010-11-13 @ 08:16:12
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: carola

kikar in och säger god natt.



Dröm söta drömmar:)

2010-11-14 @ 22:37:33
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja nu är det dryyygt. Men mest trist att lillebror hostar så :-/ Trist med din mjölkstockning, men har man fått det en gång kommer det ju lätt åter tyvärr... Har shoppat å fyndat järnet både på Evas blommor å på wiiks :-) Skoj att för liten peng få mycket fint ler Stor kram å hoppas du blir bättre <3

2010-11-15 @ 14:27:26
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Ja oj vad tiden har gått fort. Man vill inte förstå att det är så nära till jul, men ja det är väl lika bra att inse fakta och börja njuta. Kramar

2010-11-15 @ 16:40:17
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Mina två små hjärtan

Ja jag håller med första månaderna är underbara. Nu har ju däremot mina barn inte varit såna som har sovit mer än de två första veckorna, sen har de vaknat upp och varit såna där barn som de så fint kallar för aktiva :P Så jag skulle inte orkat den första tiden längre än den faktiskt är :) Jag tycker nog den bästa tiden är när de börjar krypa och är mer "med" i omvärlden, fast var tid är ju underbar på sitt vis :) Jag antar att du njuter för fulla muggar nu ;) Hoppas att du mår bättre också. Har haft början till mjölkstockning någon gång och det var verkligen ingen höjdare :/

Kram

2010-11-15 @ 20:20:10
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0