Seeeeegt!!!

Anledningarna till denna blogg paus är många! Obeskrivlig trötthet (somnar kl 21 på kvällen oftast)
vidrig huvudärk och ett internet som är sååå segt så det kan ta 45 min för att skriva ett simpelt inlägg!
Så om någon är dator kunnig kan ni väl komma med förslag om vad jag ska göra för att det ska gå snabbare igen! Jag är totalt värdelös på datorer!

Men vi va ju på UL i fredags =) Och allt såg bara bra ut! Hjärtat slog, inget ryggmärgsbråck, ingen läpp/gom spalt osv... Va så otroligt skönt att se det lilla hjärtat slå!
Blev flyttad 5 dagar! Så nu är BF den 20 oktober! Men tror inte rikigt på det! Hade ingen karl hemma då bebisen enligt UL ska ha kommit till ;-)

Annars så har vi mest bara varit ute hela helgen lång!
I söndags så tog Mikael Sam så jag kunde sommar städa i vardagsrummet! Det va skönt!
Har dessutom varit ute och motionerat hela helgen!
Känns oxå riktigt bra!
Och magen den växer...


Mormor tog fram Melvins gamla trehjuling i torsdags! Den tyckte Sam om!





Fast han är ju lite för liten för en trehjuling än så länge! Sam är så kort i rocken =)





I lördags va pappa M i sallsjön hela dagen! Så vi va först ute och gick med Elin och Victoria. Sen köpte vi hem go fika och satt här hemma och surrade!
När brudarna for så gick jag och Sam ut!





Det va roligt att gunga! Men han hade bara tålamod en liten stund att sitta i gungan!
Sen skulle han på upptäcksfärd runt området! Och smaka på sand å så!
Sötnos!

I söndags fick jag mitt första mygg bett! Fy fagerlund va jag avskyr mygg, knort och brännmy! Huga!!!

Ja nu har jag uppdaterat lite grann iaf!

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: carola

åh lider så med dig.

Jag brukar aldrig ha vanlig huvudvärk så jag kan inte ens tänka mig in i din situation..

Min dator har också varit seg, fick en nygammal av en vän igår och äntligen går det fort:)



Så underbart att allt såg bra ut med den lille..

Stor kram och ha en toppendag

Jag är klar med tvätten snart och då är det dags för jobb, är sjukt trött redan nu:)

2010-05-18 @ 10:44:40
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Eva

Åh tack så mycket:) Ibland behöver man bara få klaga än om det ska vara så underbart att vara gravid. Men om man aldrig mått illa en hel graviditet kan man inte heller säga att det inte är okej att klaga, för så gör ju vissa:P



Jag förstår dig med din huvudvärk också, att det är jobbigt att hålla humöret uppe. Jag satt och grina tidigare i dag eftersom jag känner mig så värdelös som både mamma, sambo och vän.. Men man har ju inte ork till någonting när man mår dåligt eller har ont i hjärnan.

Vad roligt med ultraljud, jag har varit på 2 stycken redan. Första gången syntes inget hjärta men andra gången pickade det ett hjärta:) Nu är jag dock så orolig att den ska vara död så nu har jag beställt en doppler;) Hoppas den kommer i veckan.



Hoppas din huvudvärk ger med sig.. Har du kollat järnvärdet och blodtrycket förresten? Tänkte om det är det som spökar.



Kram

2010-05-18 @ 10:54:34
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Åååå lider med dig !!!

2010-05-18 @ 10:55:50
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Ida

ja så kände jag när jag blev flyttad också, det fanns liksom ingen möjlighet att det skulle stämma, men så gick jag över 3 dagar ändå, tur jag vet vad jag gjort och inte har en karl som är jättenojig ;-) Huvudsaken bebisen verkar må bra :-)



Ang. datorn så kan du börja med att göra en diskrensning, defragmentering, jag brukar med ca 1 års mellanrum även få göra en omformatering, men det kräver ju lite mer jobb eftersom man måste spara allt man vill ha kvar, det är egentligen inte så svårt men jag brukar ha brorsan som vägledare via telefon när jag gör det :-)



Kram

2010-05-18 @ 10:56:45
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh vilka underbara bilder på Sam, han är ju bar för söt den ungen :-) Och självklart ska vi knata, för min mage växer den med trots att jag inte är gravid :-/ Men just idag håller jag mig inne, höll nästan på kvävas då jag lämnade svea på förskolan, pollen har verkligen exploderat de senaste dygnet :-/ Snorkel å snörvel kramar från mig!

2010-05-18 @ 12:05:58
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jo, nog kan Enzo bli lite för het ibland också.. Det är förstås inte så himla lätt för dem att förstå hur ömtåliga så små barn är:) Men för det mesta är han extremt gullig mot henne så det går bättre än jag trodde det skulle göra.



Vad skönt att det gick bra på ultraljudet, har väntat att du ska skriva om det:) Det är ju så mysigt när man får se dem på skärmen för första gången:)

2010-05-18 @ 13:34:08
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vilka underbara bilder. Finns det något härligare än dessa försommardagar då man får en lite försmak av vad som sen ska komma. Nu längtar jag tokmycket efter mera sol och värme! ^^



Kram

2010-05-18 @ 15:54:30
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Erika

Tack för din fina kommentar, såg den inte förrän idag! Jag kämpar på, men har en bra bit kvar innan jag är nöjd. De som har betett sig som de har gjort under den här tiden med min viktresa har ingen större betydelse i mitt liv just idag. Kan de inte glädjas med mig i mina framgångar så behöver jag dem inte! I dagsläget känns det inte som någon större förlust heller, tyvärr.

2010-05-18 @ 18:11:33
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Vendela

Brevbärar´n var inte förbi då? skratt (Nä jag bara skojade såklart) :-)



Nej, det är väl inte alltid så exakt tillförlitligt med ul alla gånger, men huvudsaken och det viktigaste av allt var ju att bebben såg frisk och kry ut!



Så söt Sam är - en riktig goding :-)



Kramis kramis

2010-05-18 @ 21:12:30
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therése

Han är så underbart söt din lilleman...

tänk att han snart ska bli storebror!

Du kommer tycka att han blir jättestor direkt när du kommer hem med bebisen från BB ;-)

Det tyckte jag med Ida...och hon var ju ändå rätt stor ändå (3½ år)



Va skönt att allt såg så fint ut på UL...

alltid en lättnad när man ser att barnet...ja faktiskt existerar där inne ;-) och att man ser att allt är ok!



Ta hand om dig nu, Nina...

och stressa inte med inlägg (fast jag mer än gärna läser såklart)

Stor KRAM på dig!!

2010-05-19 @ 13:05:10
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Fy så drygt med sammandragningar redan :-/ Hoppas de inte blir värre! Själv är jag aptrött, vete tusan, men tror holger suger musten ur mig... Varje gång han ammar tror jag att jag ska däcka av trötthet. Stor kram!

2010-05-19 @ 13:20:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej vännen

Hur har du det? Hoppas du fått vara fri från huvudvärken. Nu har värmen kommit hit, jätteskönt väder igår, så amn kunde sitta ute och äta. Idag är det varmt och tryckande. Känns som det är åska på gång. Vi får väl se...



Ibland ska man nog inte lita alltför mycket på deras uträkningar. Igår flyttade de mig 4 dagar.(18+1 idag då) Vid de andra tre ultraljuden har de räknat samma (alltså 18+5). Så jag gissar på att jag fortfarande är i 18+5. Men ett par dagar hit eller dit är ju ingenting. Bebisen kommer ju ändå inte förrän den är redo ;)

Har precis sovit en bra stund. är skittrött idag. Men nu ska jag ta och byta rent i sängen och hänga ut lite tvätt i trädgården.

Stor kram till dig



(glömde ju... så härliga kort på Sam! Han verkar gilla att gunga..hihi Är de tagna utanför ert hus?)

2010-05-19 @ 13:36:35
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: 2BarnsMamman

Det är ju inte så konstigt att du känner dig trött! Vilka härliga bilder på mysig utelek! Skönt att våren börjar komma till er också! Kram kram

2010-05-19 @ 17:54:30
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Hemma hos Bus

Vilka härliga bilder :O)

Något som slår mig när jag tittar in till Malin, tusan vad lik Tim och Sam är :P



Trist att du har sån huvudvärk. Jag har haft det vid båda grav och det är inte ett dugg skoj. Hoppas att du blir bättre snart. Härligt att höra att allt var bra därinne :) HA det bra. Kram

2010-05-19 @ 18:51:35
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Postat av: Malin

Åhhh vilka underbara bilder på fasters lille älskling! =) Han är bara för söt!

Hoppas att ni haft en fin dag idag och att du hoppas hoppas sluppit huvudvärken!

Stora kramar!!! <3

2010-05-19 @ 20:48:57
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: carola

hoppas din huvudvärk börjar ge med sig..



Idag har vi haft kalas och lisa charmar alla:), ätit chokladkaka med hela ansiktet..mums..



Nu har hon sovit bra i några nätter, så skönt så.

Kom på att hon kan ju haft växtvärk kanske.

Kramar om

2010-05-19 @ 21:59:49
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Fyyy så drygt, hoppas tröttheten släpper!!!

Canvasdukar har jag bunkrat på dollar :-)

Stor kram, nu kallar en busig Lura ;-P

2010-05-20 @ 11:18:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhh, shit pommes vilken härlig tid du var vaken på inatt! ;p Men jag hoppas fortfarande att du har en dag utan huvudvärk!!!!! KRAMEN

2010-05-20 @ 13:08:28
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, tiden går verkligen fort... Och på tal om stilig Melle var verkligen en tjejtjusare idag, så stilig :-) Å artig med för den delen, slog följe med oss neröverbyn idag :-)

2010-05-20 @ 16:09:38
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0