Energi??

Just nu är det tungsamt!
En konstant huvudvärk tar all ork och energi av mig...
Hormonerna flöder och man är känslig till tusen!
Sam prövar mitt tålamod varje dag, det i kombination med huvudvärk är ingen höjdare!
Han har ju kommit på att han ska skrika rakt ut jätte ofta!
Det skär genom huvudet och grannarna måste ju tro att jag slår pojken eller nått!
Går inte att få han sluta med detta skrikande!
Verkar som han tycker att han är rolig!

Och det är såna här gånger det är tungt att vara helt ensam! Ber aldrig om barnvakt såvida jag inte ska till sjukBM, gymnast eller nått annat möte av nått slag!
Tycker det känns "dumt" att be någon annan ta hand om mitt barn. Det är ju trots allt jag som satt han till världen!
Allt känns extra jobbigt just nu tack vare alla hormoner tror jag!
Sam´s skrikande går förhoppningsvis snart över och mitt huvud kanske börjar må bättre snart!

Längtar kopiöst mycket till vår tjej helg i Åsele 11-13 juni!
Men väl där så kommer jag sakna Sam så det kommer göra ont i hjärtat!
Han är ju mitt hjärtegull som jag älskar otroligt mycket och skulle kunna göra vad som helst för!






I söndags så va det 1 år sedan han döptes! Tyckte det va nyss vi stod där i kyrkan ;-)
Snart är det dax för kusin Tim att döpas! Tycker det är så himla mysigt med dop!





Mamma älskar dig Sam





Kommentarer
Postat av: Sara

SÖtaste lille Sam! Tänk så snabbt detta året gått. Känns verkligen som igår som du skrev om dopet på din blogg. Jag tycker också om dop. Det är alltid så fina psalmer och dikter. Blir oftast alldeles tårögd :)



Förstår absolut dina känslor. Kommer ihåg hur jobbiga vissa dagar var då jag var gravid med Alexander och Linnéa var liten. Men Nina, det är ingen som tycker det är fel om du ber om barnvakt. Ofta räcker det med ett par timmar för sig själv. Det kan vara bra för både dig och Sam. Du behöver vila!!

Hade jag bott i närheten hade jag med glädje tagit hands om Sam ett par timmar då och då,och jag tror säkert du har vänner/familj runt dig som gör det samma.

Kram vännen

2010-05-12 @ 20:22:03
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Kristina Näslund

Låter inte roligt med sån hemsk huvudvärk. Hoppas att det blir bättre snart och att lille Sam hittar på nåt lite mer tyst att roa sig med. Ha det bra, kram

2010-05-12 @ 21:05:37
Postat av: Emma

Ja Nova älskar allt som har med hoppborgar & studsmattor att göra. Varje gång man kör förbi en tomt med studsmatta så säger Nova "kan vi inte köpa en sån" :-)



Låter jättejobbigt med din huvudvärk. Jag hade själv en extrem huvudvärk med Nova i magen att jag åkte in & ut på sjukstugan flera gånger. Till slut gjorde de skallröntgen på mig trots att jag var gravid men fann inget. Huvudvärken kom av graviditeten. Fick även sprutor i huvudet mot huvudvärken men inget hjälpte, det var bara att hoppas & be för att vakna utan huvudvärk, ibland gjorde jag det men ibland så var det bara att stå ut :/ Hemskt är det iaf! Hoppas det går över för dig så du inte behöver kämpa med huvudvärk hela sommaren. Kramis.

2010-05-12 @ 23:36:42
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Ida

Jobbigt med huvudvärken, hoppas det ger med sig snart. Jag tycker nog du ska be om hjälp när du mår dåligt, och jag tror inte att de skulle tänka att du inte kan ta hand om ditt barn. Att vara gravid och ha så ont i huvudet och samtidigt ta hand om en 1-åring (vilket kan vara nog så jobbigt om man mår tipp topp), jag tror nog de allra flesta förstår om man behöver lite avlastning någon gång. Passa på att vila ordentligt nu när du får hem karln :-)



Kram

2010-05-13 @ 09:24:49
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Therése

Nä, det är verkligen inte lätt när barnen har såna där perioder...

och jag tror han testar lite...

"kul å se vad som händer om jag jag gör såhär" typ!



Men visst, Nina...jag förstår hur påfrestande det måste va att själv få ta ansvar på vardagarna...och speciellt nu när du är gravid och dras med denna jädrans huvudvärken!



Och har du möjlighet att få barnvakt även när du inte har nåt "viktigt" att göra, så tycker jag absolut du ska se till att få va själv en stund.

Du är ju definitivt inte en sämre mamma för det, gumman!

Käre nån...du är ju själv med barnen hela veckorna...så en liten stund för dig själv är du absolut värd (och i behov av!);-)



Ta hand om dig nu, vännen!



Och det var en liten underbart söt Sam som döps på kortet :-)



Stor kram på dig!!

2010-05-13 @ 12:53:46
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Nadja

Visst blev bloggen fin, Therese är superduktig:)



Känner igen det där skrikandet, Enzo är likadan! Han tycker det är jätteroligt att skrika rätt ut, inte av ilska eller för att han är ledsen utan bara för att liksom. Tack och lov verkar lillasyster ha blivit härdad när hon låg i magen så hon sover lika gott ändå:) Ibland förstår jag inte hur hon lyckas sova som han håller på:P



Hoppas huvudvärken släpper snart, inte roligt om du ska måsta ha det resten av graviditeten också:(

Kram

2010-05-13 @ 14:45:52
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: carolina

hoppas han kommer i lugnare period snart!

söt han var på dopet, och vad mycket håår! :D FINT!

2010-05-13 @ 16:54:54
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tror du huvudvärken kan ha med graviditeten att göra?

Det är en plåga att gå å ha sån huvudvärk, jag vet. Men du, nog kan du väl lämna bort honom bara för att få vila lite?! Du är en suverän mamma iaf!

KRAM på dig!

2010-05-13 @ 22:34:45
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Men fyyy så jobbigt .. en sak å vara själv å inte må bra men inte lätt när man har barn som ska skötas om samtidigt !!



Kram på dig !!

2010-05-14 @ 08:04:08
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hoppas du han på lindex å fynda drakdräkt :-) Kramis

2010-05-14 @ 19:19:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sofi H

Ja men visst ha han, tycker det var nyss han Alltid ville vara under din soffa ;)



Han tackar & bockar!

2010-05-14 @ 22:16:27
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Sofi H

hoppas din eländiga huvudvärk ger med sig!

Lider med dig!



KRAM!

2010-05-14 @ 22:17:26
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: carola

känner så väl igen mig i det du skriver men..fixa lite barnvakt, vila och ta hand om dig och då är du piggelin och orkar mer sen.

Man är mamma men människa också vet du:)



Tänk va småttingarna våra blir stora.

Lisa vägrar sova och jag ska upp tidigt i morgon, inte roligt alls kan jag påstå.

Kram tjejen och sköt om dig nu

2010-05-14 @ 22:40:33
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Tova

Åhh viljen ljuvlig bild av honom i dopklänningen :) såå fin!



Usch, hoppas du mår bättre nu! Kan inte vara skoj med huvudvärk :(

kramar

2010-05-15 @ 00:53:30
URL: http://trasslet.se
Postat av: Sara

God morgon...

Det känns lite bättre idag. Blöder bara ytterst lite. Ja, det blir verkligen till att ta det lugnt dessa veckor. Hoppas på att läkaren på tisdag tycker det är ok att vi åker iväg på semester. Vill ju inte avboka det :(

Linnéa var nog nöjd med sin dag, trots att den inte blev som vi tänkt oss. Och jag tror hon blev lite besviken att vi ställde in kalaset idag. Men hon sa inte så mycket. Hon förstod ju varför.

Värre var det med Alexander, han var så himla ledsen igår. Bara grät.. och först förstod vi ju inte att det var för att han var orolig för bebisen. När han sen sa det så grät han ännu mer och jag med. Han är så känslig min lille kille och så svårt för att prata om vad han känner. Alldeles för lik mig på gott och ont :)

Men nu känns det bättre när vi pratat om det.

Nu ska vi äta lite goda frukostbullar. Är vrålhungrig...som vanligt på morgonen.

Stor kram till dig

2010-05-15 @ 09:05:25
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Eva

Jo det blir några barn i år igen:) Det är ju roligt. Ja, jag hoppas också att illamåendet vill ge med sig men tyvärr så verkar det bara öka ju längre in i graviditeten jag kommer. Och på köpet så får jag ju även huvudvärk eftersom jag inte gärna äter eller dricker speciellt mycket. Bara elände.. Men jag överlever kanske;)

2010-05-15 @ 21:31:20
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! ja visst är det ett paradis att slippa allt tråkigt hushållsgöra i 4 veckor. Det är ju så det ska va på semestern ;)

Hoppas du haft en bra helg. Tråkigt att städa, men skönt när man får lite sommarfint. Här händer inte så mycket i hemmet förrän vi kommer tillbaks från semestern. Då ska det börja röjas i skruttens rum. Måla och fixa lite möbler. Längtar!

Nu ska jag ner på affären och köpa något gott, är jäkligt godissugen idag ;) Det är ju fortfarande helg...eller hur?

Kram till dig

2010-05-16 @ 19:24:10
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hi hi spännande å spännande, var mest rädd att få ett träd i köket typ ;-P Kram till dig!

2010-05-17 @ 11:20:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: carola

hej gumman..



Hoppas du mår bättre nu.

Nu har vi fått tid för lisas fossingar, vill fortfarande inte prova att gå..

Inte roligt tycker hon.



Busig är hon så det räcker till och envis som synden, jösses vem är hon lik:)

Bamsekramar

2010-05-17 @ 21:16:14
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Marianne

Det är en styrka att kunna be om hjälp tycker jag! Förstår precis det du känner att det är ditt barn och då ska du klara att ta hand om det. Vilket du gör, helt perfekt. Men du är ju inte bara mamma, eller? Visst är din mamma mormor och Michaels farmor oxå!? Tycker du ska be om hjälp, vila, gör något omammigt, det mår alla bättre av! Tur du har tjejhelgen att se fram emot!

Hoppas ni får en mysig vecka och att värken försvinner och att dina gullungar är snälla, glada och inte skriker ;) Ska vi hämta Melle på fredag eller på lördag tycker du, bussen går kl 8.

Kram

2010-05-17 @ 23:32:36
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0