Lite shopping...

Igår efter jag vägt Sam så hämtade vi upp mamma/mormor.
Vi drog till Hoting för att kolla om dom hade några lampskärmar!
Mamma gjorde sig ett fynd där ;-)
Sen for vi in på deras blomster affär och där hade dom rea på tyger!
Så där gjorde jag ett fynd!


 

Detta tyg ska då bli köksgardiner! Fast eftersom att jag och symaskinen inte går ihop för 5 öre så har min mamma fåttt det fina uppdraget att sy dom åt mig =) Endast 39 kr metern = 85 kr! Bra pris för ett par köksgardiner tycker jag =)





Sen for vi vidare till skoaffären, där dom även har kläder!
Så detta fina set till Sam fick följa med hem!





Det bästa av allt, sommarskor till Sam!!!





Han blev hel tuff i dom!

Så nu vill jag att all snö ska smälta bort och låta våren/sommaren äntligen få komma!
Denna vinter tycker jag har varit hemskt!
Och idag har det snöat och stormat här.

En tur på badhuset blev det och det uppskattde Sam!
Han älskar ju att bada!

Imorron ska jag upp på sportaffären och kolla på en vind dress åt Samuraj!
Och lunchdejt med min goa Vickan som kom hem ikväll blir det!

Tidigt imorron bitti, vid 5-6 tiden så kommer älsklingen hem oxå!
Underbart!

Kramar till er alla ♥



Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Oj så du fyndat!!! Nu är sam rustad för våren :-) Och visst är det bra att ha mammor som syr ler Håller tummarna stenhårt för bättre väder i morgon och i helgen. Skoj med marknaden i Åsele, får se om även vi tar en tur dit, fast jag bör nog hålla i slantarna så jag kan shoppa loss i Umeå istället... Ha nu en fin vän å njut av must å poppe, vi får traska bort det tillsammans sen... Kram!

2010-03-25 @ 21:42:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: marie

haha, visst är det bra med mammor som kan sy!!!!!

Vad fina våriga gardiner du kommer få . Och så fin Sam kommer bli, underbart tuffa skoroch härliga färgen på dressen.

Må så gott i snöstormen..brrrr.

Kram o godnatt

2010-03-25 @ 22:13:44
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka fina saker ni shoppade igår! Supersnygga skor till Sam..oj vad han kommer springa runt när våren kommer ;)

Tyget var ockå snyggt, kommer bli perfekta vårgardiner. Jag kan verkligen inte heller sy. Kan ju knappt klippa så det blir bra. Mamma brukar få hjälpa till här med :)

Usch vad tråkigt att det är snöstorm hos er. Känns overkligt att vi har så varmt hos oss. Men det skulle bli kallare till helgen, tyvärr :(

Idag ska jag köra till Ystad för ett läkarbesök på gyn. I eftermiddag ska jag och barnen fixa lite fint i trädgården och här hemma. Just nu står det fortfarande pulkor och snowracer framme.. inte så kul.

Ha en skön fredag, kram

2010-03-26 @ 07:49:16
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Malin

Visst är det härligt med shopping!!! =) Jag fullkommligt älskar det! ;) Och dessa skor visade Birgit oss när vi var in och hälsade på där i måndags. Heltuffa! Så jag kan tänka mej att Samurajen blev jätte tuff i dom! Nu är det bara att längta efter våren! Och jag hoppas att den är på intågande snart. För nu är jag less på allt vad snö heter!

Hoppas att ni får en jätte fin och mysig helg vännen! Här blir vi bara jag, Tim och Asterix från ikväll och tills på söndag =( Men det får ju gå det med på någe vis.

Massor med kramar till er!

2010-03-26 @ 15:37:40
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sara

Så kul med besök av en gammal vän. Kan tänka mig att ni har mycket att snacka om ;)

Nu sitter jag här proppmätt efter en riktigt god middag. Grillade kotletter,hemmagjorda klyftpotatis och grekisk sallad. Vi invigde vår grill för i år :)

Skulle egentligen hunnit städa, men det blev bara till att röja i trädgården lite. Får ta tag i städningen en annan dag...

Nu blir det en lugn myskväll. Alexander ska på party. undrar ifall han pussar några tjejer..hihi

Kramisar

2010-03-26 @ 17:35:01
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ha, ha ja du det är rart med busiga barn, då slappar man inte till ;-P Och idag har jag faktiskt tryckt pärmarna på "Stora Hyssboken" där jag ska samla Svea och Holgers bus :-) Hoppas du hat en toppen dag med vickan! Trevlig helg! Kramis

2010-03-26 @ 17:58:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: marie

kikar in o önskar godnatt. Hoppas solen hälsar på hos er i helgen!

kram

2010-03-26 @ 23:04:36
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja du, fy farao för detta pissväder :-( Förstår att ni ställer in åsele trippen! Själv har jag varit en sväng på wiiks, tänkte även ta fräck å fin, men tänkte det var kaos här hemma då jag åkt iväg med maten ;-) Men lilleman sover så gott så nu ångrar jag mig... Men får ta det till veckan istället, nu får det bli film istället. KRAM!

2010-03-27 @ 11:21:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: carola

så fina fynd du gjort..

Vill också men har coachen på mig:)...



Lisa har nu börjat ställs sig upp och igår klättrade hon i trappan så nu dröjer det kanske inte länge....



Ha nu en underbar helg

Carola

2010-03-27 @ 11:44:16
URL: http://mammacaroal.blogg.se/
Postat av: Vendela

Hej svejs! Jaså har du också börjat få krämpor? Jag känner av min musarm fortfarande, det tar nog tid sånt där innan det går över helt...har ju svårt att hålla mig från datorn också :P



Wow vilka fynd du gjorde! Inte dåligt att de har så bra utbud i lilla Hoting!



Hoppas du har en bra dag trots ruskvädret ni har - här är det också ruskväder men det regnar och det känns ju lite mer vårigt än snö...



kramar om

2010-03-27 @ 13:18:16
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: 2BarnsMamman

I väntan på vårblommorna får man skapa sina egna blommor! Vad man längtar efter att få sätta på sig sommarskorna nu, eller i alla fall vårskorna!



Ha en fin helg önskar en ny besökare av din fina blogg

2010-03-27 @ 13:53:12
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Sara

Hej svej min vän!

Har du haft en bra helg hitills? Idag ska jag jobba. Men innan dess ska jag köra Linnéa till en kompis och Alexander till min mormor. Både Magnus och jag jobbar till åtta ikväll, så barnen ska sova borta. Det är ju roligare för dom :)

Just nu har jag "min" lilla busAnna på besök. Jag har passat henne inatt. Hon sov så gott på min arm i morse. Hon är så himla rolig. Just nu är den största frågan "Varför då??" Det frågar hon om allting ;)

Ja tänk vad man har framför sig... en till liten plutt som ska gå igenom all trots, men också alla underbart roliga stunder.

Ha en härlig söndag söta du. Kram kram

2010-03-28 @ 09:36:18
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilka fina shoppingfynd du gjort :-) Gardintyget såg riktigt fint ut. Och inte visste jag att de har barnkläder i Hoting, måste nog dit och kolla, Neo skulle hur som helst behöva ett par stövlar (och sommarskor).



Hoppas ni haft en trevlig helg!



Kram

2010-03-28 @ 10:02:27
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Jenni

Har varit dåligt med datoranvändande i veckan och jag ser ju vad jag missar! Du har varit flitig med inlägg :-)



Flitig med städning också! Men det är skönt när det blir sådan stor skillnad, syftar på Melvins rum ;-)



Måste nog ta och shoppa loss i Hoting, mycket fint du hittat. Jag har aldrig satt min fot inne i en affär där, är nog på tiden :-)



Smyckena ja, har ju glömt bort vad jag beställde så det ska bli spännande :-)



Vad har ni för planer till påsken då?



Kram kram

2010-03-28 @ 13:42:13
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åh vilka super fina skor Sam ha fått :)

Hoppas allt är bra med er!

Kramar från oss

2010-03-29 @ 08:02:16
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0