Dax för en update!

Va ett tag sedan jag tittade in här!
Vet inte vad det är men det känns som ett jätte projekt att starta datorn =p
Så den är igång kanske 3 ggr per vecka just nu! och aldrig på helgen!
Tänkte slänga in några bilder från i helgen då vi va i Sallsjön!
Men upptäckte att jag nästan inte knäppt några kort!





Melvin i sina nya skoterdress som inhandlades i fredags!





Sam undersöker altanen! Fast det va jobbigt att krypa och stå med alla kläder på sig!





Haha, gjorde Sam fin håret ;-) Och han lät det vara oxå! Men pappan drog bort tofsen så fort han såg det! Han höll ju på att dö! Men jag och Malin skrattade gott iaf! Han blev ju så söt!

Melvin fick ju ont i öronen på lördag eftermiddag så han fick ju inte bada badtunna med grabbarna. Oj så ledsen han blev! Men det kommer ju fler ggr!
Annars satt vi inne och bara mysade på kvällen. Spelade Kasta Gris så det stod härliga till!

På söndag for vi hemåt!
Mikael for upp till Haparanda och det blev så tomt!
Men Melvin hade feber så vi mysade ner oss under hans täcke och tittade på en Jönssonliga film! Mysigt att få ha lite ensam tid med Melvin oxå! Sam sov ju sött!

Annars gör vi inte så mycket här hemma men tiden den springer iväg iaf!
Igår kväll så kom Malin och lille Tim hit! & Asterix oxå såklart!
Vi åt middag och sen på kvällen såg vi film!
Va rikigt mysigt och jag fick ju gosa med Tim hur mycket som helst

 




Han är ju så snäll och söt! Man kan inte låta bli att titta på han HELA tiden! Han spydde ner mig men lika go är han ändå!
Tack vännen för en toppen kväll ♥


STORT grattis till Elin och Ante som fick en liten tös igår!
Hon är så söt!




Livets mirakel!
Vad vore livet utan våra älskade barn?



Glöm inte bort:





Ikväll är det ju dax för mina älskade Desperate housewives!
Kommer sitta bänkad på första parkett!
Med lite blomkål och gurka & dipp!

Förresten!!!!

Smyckesparty på söndag kl 14 med smycken från Dag och natt
Är någon intresserad av att komma?


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja du vännen!! Vi hade verkligen en toppen kväll igår! <3

Var så trött när jag kom hem och då ville Tim dessutom äta i en hel halvtimme innan vi fick lägga oss för att sova. Vaknade sedan upp med världens huvudvärk i morse att jag trodde huvudet skulle explodera. Så i med lite mat i lille Tim, sedan en alvedon, för att somna om. Och som tur var den borta när vi sedan vaknade upp igen.

Men absolut kommer vi att göra om denna kväll SNART igen!! Det är ett måste! Och idag är en sån där tråkig dag. Man vill helst inte gå ut i detta yr väder. Jag som sååå gärna ville ta en härlig promenad idag oxå, men det ser tyvärr inte så frestande ut =/

Sen är jag lika glad att jag har er i mitt liv vännen!! Ni är helt klart BÄST!!! <3

Massor med kramar!!!

2010-03-02 @ 13:26:54
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken tur att han inte hade någon öroninflammation iaf. Men kan tänka mej att det gör ont att ha ont i öronen =( Hoppas att det släpper snart.

Nä, det blir nog ingen promenad idag, fast det skulle vara skönt. Men har lika mycket att göra här hemha jag oxå. Tvätta, tvätta, städa, städa, städa och städa!!! Men ack så trist!!!!

Kramen

2010-03-02 @ 13:34:50
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Tjingeling, jo n ammas det för fullt, skönt när det är igång å fungerar. Holger bara äter och sover, hur underbart som hellst!!! Och du må tro att jag satt på nålar hela dagen igår i väntan på hur det skulle gå för elin å ante, å jag hade dessutom på känn att det skulle bli en tjej :-) Så nu har tim, loke å holger nåhot att slåss om fniss Stor kram!

2010-03-02 @ 13:52:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nadja

Ja, jag fattar liksom inte vart det kommer ifrån.. Mådde inte illa en enda dag med Enzo och mamma har ju heller aldrig varit illamående under sina fem graviditeter. Svärmor gissar på att det blir en liten bägjänta bara därför:P



Nu ska jag ta och hämta min dräng på dagis och gå ner på 18-månaderskoll:) Jisses vad tiden går fort!:)

Kram

2010-03-02 @ 14:14:35
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Flingas mamma

svar tack så mkt ;) i slutet på maj tror jag det var hon skulle ha, blir väl någe planerat snitt där nån gång..

2010-03-02 @ 17:26:59
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vilka snygga kläder Melvin fått, nästan så jag blir lite avis ;)

Synd att de va nu på söndag du ska ha party vi är i fjällen...

Kram

2010-03-02 @ 17:58:53
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Bea

Jodå, allt är bra här!

Den lill* i magen är en väldigt livlig en! ;)

Har inte hunnit tänkt så mycket på graviditeten efter Tildas olycka, det har varit så mycker runt omkring allt. Men sedan det lungnade ner sig, fick man en mindre chock över hur fort allt gått.

Fast nu tycker jag det känns som en evighet tills det är dags...hihiih.

Man är aldrig nöjd!! =)

Nu hoppas jag Tildas gips tas bort om två veckor, så är det ur världen. Men det är ju tur att det i alla fall sker INNAN bebisen kommer.

Nä, nog med svammel. Sköt om er, så höres vi senare om plats!

KRAM

2010-03-02 @ 18:12:34
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Postat av: göran

Jag kommer gärna på smyckespartyt! Vet inte om vi ska åka till fjälls i helgen men även om vi gör det ska jag nog se till att vi är hemma i tid till smyckena :-)



Nu är ordningen återställd, alla serier börjar igen! :-) vet inte hur jag ska orka bara, sen jag började jobba är jag ju toktrött på kvällarna! Och ikväll var det ju något nytt också, som höll på ända till 23...ojoj, hur ska jag orka! :-)



Kram kram

2010-03-02 @ 19:19:31
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, småbarnstiden med promenader, fika å vägning är mysig, speciellt på vårkanten. Nu är det lite för ruggit tycker jag. Men guuuud så mysigt med bebis, jag njuter varje sekund!!! <3

Ang håret vet jag inte, tänkte aldrig på att fråga den stolta motbroden när de var förbi i kväll :-) Ha det fint så ses vi framöver! Kram

2010-03-02 @ 20:24:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nadja

Det går alldeles på tok för fort när man fått barn, det trodde man ju aldrig när man var gravid:)



Enzo hade då i alla fall gått upp hela 260gr när vi kollade idag, känns jätteskönt. Mindre bra är väl att han fått feber igen:( Hoppas på något kortvarigt så det inte är öronen som spökar igen!



Hur länge har du tänkt vara mammaledig förresten?

2010-03-02 @ 20:57:24
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Emma

Så kul med en liten tjej :-) 06 var ju ett riktigt tjejår så jag trodde 07 när Nova föddes skulle bli en pojkår men det kom ju nästan bara flickor första halvåret 07 också, förutom Neo :-)



Ja, det finns mycket finare & roligare tjejkläder än pojkkläder, iaf om man kollar på nätet. H&M, Nelly, Lindex, Ellos osv har väldigt dåligt för pojkar :/ Sedan finns det alltid roligare kläder när de börjar ha stl 86 & uppåt :)



Du är fortfarande mammaledig med Sam va? Jag var hemma 1 ½ år med Nova + att Mille var hemma 3 månader & det var riktigt skönt. Hon var ju då ca 1 år & 9 månader när hon började dagis :)

2010-03-02 @ 21:01:58
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Sanna - 2 grymma tävlingar igång!

svar Ja nätet är guld värt! Jag älskar att "fönstershoppa" mig runt också hihi, men det är helt klart snäppet roligare att pilla och kika på kläderna på riktigt. :)



Och apropå stan eller inte stan så har vi sedan vi fick Liam funderat mycket på vart vi vill bo & vi har fortfarande värsta beslutsångesten. Vi trivs båda två jättebra här i Stockholmsområdet & det känns kul att möjligheterna är oändliga för vad Liam nu än skulle få intresse för, jag är evigt tacksam att jag hade gångavstånd till BB, tycker det är strongt gjort att vara höggravid i Dorotea & veta att man måste sitta i en bil hur många mil som helst innan man e framme på förlossningen. Men sedan är det ju förbaskat jobbigt att ha släkten däruppe. Helst skulle man vilja flytta ner hela bunten ^^



Ha det gott! kram

2010-03-03 @ 03:32:46
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Sara

God morgon vännen :)

Äntligen har vi fått lite rätt på datorn. Lite strul fortfarande bara...

Vilken härlig helg ni hade i stugan.

Hihi..lille Sam, så söt han är :) Man jag förstår att tofsen åkte snabbt av när pappa kom ;)

Hoppas allt är bra med dig och att Melvin är frisk igen. Här hemma är det bara lite segt för tillfället. Längtar efter vår och sol. Är såtrött pådetta vädert.Här töar det ena dagen och snöar nästa :(

Idag börjar jag inte jobba föränn fyra...skönt att bara vara hemma och ta det lugnt innan jobb.

Ha en bra dag. Många kramar

2010-03-03 @ 09:01:26
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Nadja

Måste vara skönt att få dagarna att räcka så länge. Jag var tvungen att ta ut dagar två månader innan Enzo föddes så de räckte ju tyvärr inte alls så länge som jag önskade. Nu är Enzo en riktig dagispojke och för hans del var det nog det bästa som kunde hända när han fick börja dagis i höstas. Han var bara 13 månader när han började, men det har gått jättebra:)

2010-03-03 @ 14:06:02
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0