Stick(igt) värre ;-)

Vi är verkligen lyckligt lottad som har en mamma/mormor som kan sticka det mesta!
Man bara lägger in en beställning och hon stickar!
Det känns verkligt lyxigt att få ha hemma stickade kläder åt barnen!
Önskar att jag kunde ha fått denna gåva oxå!
Men jag och stickor kommer INTE överens!
Så jag fortsätter att förlita mig på mamma ;-)




Sam´s nya tjocksockar och ett par tjocka vantar




Mössa, kofta och byxor! Perfekt att ha under overallen då det är extra kallt ute eller när vår solen börjar titta fram och värma =)





En stickad vit "väst" som han kan ha då man ska va extra fin!





Melvin har fått sig en ny tjocktröja då han vuxit ur den förra!

Tack mamma/momma för att du stickar så mycket fint åt oss!
Just nu stickar hon två st Åre mössor åt Malin och hennes mamma =)


Imorron är det fullspäckat schema!

Först morgonpromenad med mamma. UTAN barnvagn ;-) Ska få svänga på armarna! Nice!

Sen blir det dusch och lunch!

Smyckesparty hos min kära vän Linda kl 13!

Middagen intar vi på Storgatan hos mina föräldrar!
Ska bli fin mat ;-) Mumselimums!
Kan tro att vi blir det hela kvällen lång tills Sam måste hem och sova!
Så jag känner på mig att vår lördag kommer bli tipp topp!!

Önskar er en super bra helg ♥


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Så bra mamma/mormor du/ni har :-) Guld värt! Själv har jag två undrbara fastrar som fxar å donar så att vi aldrig är utan värmande hemstickade plagg, kanon! Låter för övrigt som en riktig toppen dag, hoppas du njuter av promenaden, en annan ska släpa sigi duschen å se vad dagen sedan har att erbjuda, måste väl ut en sväng med "plogbilen" å luran iaf. Kramis!

2010-01-23 @ 09:28:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Angelica

Visst är de kul med hemstickat åt barna :) Vi ha ju den turen att Mimmi är duktig :) Oj så seg jag är på att svara. Men nu jäklar :P Ja de va trevligt att pratas vid en stund. Vi kanske kan ta oss en promenad till veckan? Mitt nummer är: 0738495014.

Ha de så bra! Kramar

2010-01-23 @ 09:38:25
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Vad duktig din mamma e. Så kul att få sådant. Min mamma älskar oxå att sticka så de blir lite plagg då o då till lillan. Kul!

Ja jag har en dag i veckan då jag får äta precis vad jag vill. O de e såklart lördagar! LYCKA IDAG alltså. ha ha

Självklart bränner jag dom till dig, ska hitta skivor sen fixar jag de. Kramar

Ha en underbar lördag nu!

2010-01-23 @ 17:19:27
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Näe inte en chans jag ser otyget på TV, men den vita muggen med små guldkronor på var riktigt söt - dock inte priset ;-P

Å jag å teknik, fotade 4 ståtliga älgar på väg hem från byn, men då de inte dykt upp i bloggen än så inser jag att jag visst inte förstår mig på hur man ska göra... Stor kram!

2010-01-24 @ 16:40:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Flingas mamma

ååh byxorna såg helcool ut :D fast alla kläderna va ju fin hehe, duktig hon är, den kunskapen skulle man ha haft :)

2010-01-24 @ 19:32:00
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: marie

Håller med dej...Det är härligt med en sån mamma/mormor! Min mamma stickar oxå gärna och mycket. Toppen!!! varma sockor och tröjor, ponscho och sjalar..ja, hon fixar vad man vill ha.

Hoppas du haft en skön helg och att Sam mår bra nu!

Kram

2010-01-24 @ 22:52:59
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Har också städdag idag, har tagit en låda i lurans byrå, attans så damen växer!!! Å sedan måste du nog ge mig en kurs i hur man bloggar med mobilen, fotade 4 fina älgar igår som jag skulle få in i ett inlägg men varken inlägg eller bild har ju dykt upp :-/ Så på tordag då vi lunchar vore jag glad för en snabbkurs :-) Ha en fin städdag, Kram Kram!

2010-01-25 @ 09:37:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: hemma hos Bus

Hej!

Vilka fina kläder. Jag önskar liksom du att jag hade lite stickigare fingrar :P

Hoppas att du har det bra. Kramis

2010-01-25 @ 09:51:18
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Postat av: Therése

Ja, du...önskar också att jag hade den gåva att kunna sticka...men icke, det går bara inte!

Har minsann försökt vid varje graviditet att sticka små söta bebisplagg, men inser snabbt att det är hopplöst fall hihi!!

Men det är ju skönt att ha en mamma som kan iaf ;-)

Ha det så gott, vännen...Kram!!

2010-01-25 @ 14:46:58
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0