Födelsedag och sjukling! *uppdaterad*

Idag har Sam firat sin första födelsedag!
Jisses så stor han blivit!
Väntar nu på att han ska ta sina första staplande steg!
Vi har firat hela dagen!
Tårta, ballonger och massor av presenter!

Här kan ni läsa min förlossningsberättelse


 

Vår underbara Sam ♥



Åh, roligt med paket =)


Matilda och morbror Sebastian va förbi med paket innan dom drog hemåt mot Umeå!




Sen kom ju farmor, farfar, Alice, farbror LG och Faster Malin med massa fina paket!



Min morbrors fru Catarina gjorde denna fina tårta åt Sam!



Sen gjorde jag en tårta till Sam. Inte så vacker men rackarns så god.
Idag blev det ingen GI kost kan jag ju erkänna ;-)



Den bästaste Malin ever!!! Nu vill vi att bebben ska komma UT!!! Vi längtar!!!



Dax för tårta. Men Sam va inte alls på G att äta och söla med tårtan! Allt gick relativt städat till!
Men är man sjuk så är man!



Efter middagen så kom mormor och morfar ♥



Han fick en traktor med släp. Fast Sam hade inte kopplat på släpet på denna bild ;-)

Men Sam va så hängig! Vi tog tempen, och mycket riktigt, 40 graders feber återigen!
Han fick feber på lördag kväll och klumpen i magen växte sig stor =(

Syns ju på bilden han att inte är pigg =(
Lider med min lilla kille!
Han va så rosslig, och hjärtat pickade så snabbt så jag ringde till Åsele vårdcentral som hade jour i helgen. Och dom tyckte att vi skulle komma dit med han!
Men läkaren skickade hem oss =p Inte helt otippat!
Vi skulle avvakta och se hur han mår imorron!
Men nått är fel i hans lilla kropp!
För nu har han varit dålig sen annandag jul!

Nä, nu ska jag hoppa i säng!
Vi somnade kl 2 inatt, Sam vakna kl 6 och sov sen till halv tio. Men det har varit fullt upp idag och jag känner mig mör, både psykiskt och fysiskt!

♥ Tack alla som grattat Sam både här, på Facebook och via sms! ♥

Återkommer sen med ett inlägg på Sam´s första levnadsår i bilder!


Tänkte ta och tipsa er om en tävling!
Jag och Malin, dvs MaNi sponsrar
Sandra i en av hennes tävlingar!
Titta in hos henne och vinn en valfri vägglykta gjorda av oss!
Tävlingen pågår till den 21 februari!
Lycka till =)






 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller alla mina tummar och tår att han mår bättre och är feberfri imorrn!! Lille stackars Sam! =( Jag lider med honom och med dej med vännen! Fy heller!

Nu igen, ska jag försöka ta mej i säng och se om jag vill sova lite.

Men vi hörs imorrn älskade vän! <3



Puss och kram på er!

2010-02-01 @ 00:20:09
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Sicken söting ni har trots att han var sjuk å hängig. Hoppas innerligt att han är kry idag!!!! Å något fik blir det i vilket fall inte, fatta så kallt - 30 hade vi när jag vaknade :-/ När ska detta kallvär sluta?! Å är det något så är det bara att slå en pling det vet du!!! (Tänkte om du behövde nått på byn eller så och inte vill dra ut sam)Stor krya på sig kram till killen, å så ska jag ta å lsäa din förlossningsberättelse å lipa lite... s KRAM

2010-02-01 @ 09:32:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

suck förstår dig, huvva, er lilla kille får verkligen slita ont :-( Men ring på sjukan snabbt å påtala att hans feber inte går ner, måste få en ordentlig koll!!!

Även jag har vovven inne å ska nog se film, nått måste man ju fördriva dagen med, hade tänkt baka men orken är som bortblåst.

KRAM

2010-02-01 @ 10:27:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej vännen

Vilken mysig födelsedg han fick trots att ahn inte mår bra. Tycker så synd om honom och er. Så jobbigt när barnen är sjuka och man inte vet vad det är.

Tårtorna såg riktigt mumsiga ut ;)

Lite måste man ju fuska eller hur?

Min helg blev bra trots den jobbiga begravningen. Det var väldigt vackert i kyrkan och det kändes som ett fint avslut. Men jobbigt att se barnen så ledsna. Pojkarna är 6 och 8 år. Inte lätt :(

Skickar en stor varm Kryapådig-kram till Sam

2010-02-01 @ 10:43:17
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Ida

Hoppas lillkillen kryar på sig snart. Kanske har infektionen tagit omtag, penicillinet kanske inte fick bort allt. Lite prover borde de kunna ta och se om det finns någon infektion, den här gången ska det väl tas på allvar då han inte blivit riktigt kry sen förra pärsen.



Kram

2010-02-01 @ 11:02:01
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: hemma hos Bus

Hej!

Vilka härliga bilder från födelsedan. Vad synd att han skulle bli tussig igen, förstår din oro och hoppas att han piggnar på sig snart igen. Det blir nog inget Ström för dig imorg men vi kan väl träffas lite senare när det lugnar ner sig ?!

Krya på söta lilla S och kram till dig.

2010-02-01 @ 11:13:45
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Postat av: hemma hos Bus

Väldigt rätt du har, fniss.

Ja, det vore nog bra om han åt glass. Ett annat tips är att få honom att äta chips för då blir han törstig. Festis, sockerdricka, isglass ja allt är bra och såna här gånger spelar det nästan ingen roll vad dom får i sig bara det är nåt. Lycka till. Kram

2010-02-01 @ 11:33:57
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Postat av: Petra

Vilka fina bilder! Ser ut att ha varit en underbar födelsedag, trots febern .

Kram

2010-02-01 @ 17:19:33
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Jenni

Grattis i efterskott till lille Sam!!!



Vilka fina tårtor, och vilken fin kille dagen till ära .-)



Men va tråkigt att han var tvungen att vara sjuk på sin födelsedag :-/ Han måste ju ha någon skit i kroppen då det inte riktigt vill gå över :-/



Hoppas han piggnar på sig snart!



Kram



2010-02-01 @ 18:00:51
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tack än en gång du e ju underbar !!!



Han e ju för söt lilla krabaten hoppas bara att han piggnar p sig å får nån hjälp !!!

Kram på er allihopa !!

2010-02-03 @ 07:45:34
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0