Onsdag 20/1

Ja då va det redan onsdag!
Och va har hänt i våra liv hitills denna vecka?
Jo Melvin va kvar hos oss tills på tisdag!
Vi tog och bakade på måndag kväll.





Han hade precis ny duschat så han bakade i morgonrocken =)





Vi bakade chokladbollar, eller Melvin gjorde tefat och bajskorvar =P
Gjorde även en jätte god sockerkaka med vaniljfyllning i. En av våra favoriter här hemma.
Nu får jag ju tyvärr inte äta kakor och sånt!
Men det är ju så roligt att baka!
Mikael och Melvin får mumsa på!

På tisdag for jag, Sam och Malin & hälsade på Therese. Där surra vi så jag fick nästan kramp i käkarna!
Rackarns så trevligt! Dom är ju så fina med sina bebis magar!





Fick en bukett tulpaner av Mikaels moster Ingrid och mormor Alice. Dom tyckte jag behövde lite uppmuntran efter sjukhus vistelsen med Sam. Det va ju gulligt av dom!

På kvällen hade jag en barnfri kväll!
Så jag och Malin spelade yatzy (jag loosade som vanligt)
Vi såg ju film oxå, och dippade grönsaker! Mumma!
Filmen va ju bra! Skräckis som vanligt ;-)





Den va spännande och nerkittlande!
Va alldeles kall svettig om händerna innan filmen va slut!

Va skönt att komma hemifrån och bara vara jag!
Jag njöööt!
Tack Malin för en kanon kväll!

Men när jag kom hem så va ju Sam fortfarande vaken. Han hade fått nått tok ryck! Bara skratta och busa!
Han somnade sött till slut men han skrattade hela tiden tills han däckade.
Mitt hjärta smälter av kärlek!

Imorse for älsklingen upp till Borgafjäll för att jobba där resten av veckan =(
Jag som trodde att jag skulle få ha han hemma hela veckan!
Men vi får ändå ledigt ilag fredag kväll till tisdag morgon =)





For ner och vägde mitt lilla bustroll idag! Men han har fortfarande en del vikt att ta igen!
Träffade massa trevliga människor! Så roligt att fara ner och väga då det är mycket folk där nere!

Har även varit på Nennaz och fyndat!
Hon har ju 50 % på allt i butiken!
Köpte två tröjor, ett par jeans, ett linne och en tröja till min älskling!

Avslutar dagens inlägg med en fanfar till min svägerska Kristina som fyller år idag!!!


       

 

Grattis kära du!!!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, du, att få surr å träffa er var verkligen kanonroligt, så jag ser grymt mycket fram emot en lunchdate nästa torsdag! Och när du skrev filt kom jag på att jag nog måste invetera i en jag med... måste ju ha med en egen filt och ett gosedjur till Fröet när vi åker på BB. Blev så verkligt idag då vi var nere på genomgång av förlossning/andning mm med Aina. Tänk snart är magen ett minne blott...

Måste nog också ta en sväng på Nennaz, om inte annat för att surr ihjäl Jennie - var länge sedan man kunde hänga där... Å nu när man är föräldraledig kommer man ju inte ha någit UG att hänga på skratt Nej, dax att klura på middagen nu, sköt om dig å jag hoppas innerligt att ditt charmtroll inte blir mer förkyld nu bara!



KRAM <3 till er!

2010-01-20 @ 15:29:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack själv för en underbar kväll igår!!! <3 Skulle kunna ha hur många sånna där kvällar som helst nu. Känns det som ;)

Och inte har jag hunnit ner till er än heller. Har suttit och svarat på mailet från uppfödaren och skickat en massa bilder, som tog en hel evighet att ladda upp! Och nu är det nog dags med middag snart. Får bli fiskbullar tror jag. Då slipper jag fara på affärn oxå.

Och tusen tack i massor för den underbara filt jag fick från dej vännen!! <3 Du är bäst!! Så jag tror jag byter ut den jag packat ner och tar med mej den när vi far istället! =)



Massor med kramar till dej och Samurajen!

2010-01-20 @ 15:32:30
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therése

Men Nina...HUR kan du stå å baka och INTE smaka nåt!!??

Gud va jag beundrar dig som är så duktig!



Och den skräckisen såg rätt otäck ut...hua,

tycker du inte det är otäckt att sova själv sen när mannen inte är hemma...jag är döfjantig med sånt ;-)



Hoppas det inte blir nåt med Sam igen efter nattens snorande och hostande (jag håller alla mina tummar!)



Förresten...ikväll är det min tur för en barnfri kväll! Ska på bio med en kompis, och så ska vi väl hinna med en fika innan också (vi har ju rätt många kvällsöppna caféer i Jkpg nu för tiden!)

Ha det så gott vännen...Kram!!

2010-01-20 @ 16:37:23
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Linda N

Oj då, har Nennaz REA? Det har jag totalt missat, lämna ni några kläder kvar eller :)

2010-01-20 @ 18:33:10
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej! Tack kära du! Kul att höra från dig. Nej som sagt så e M alltid här.- MYS! Så de blir inte mkt bloggande. Får skärpa mig. =) Men men lever på kärleken nu. SÅ STOR SAM blivit. O fortfarande underbart söt!! Melvin likaså. O chokladbullar. Sugen... men nej får bara äta sådant på lördagar nu. E inne i en ny träningsperiod. Skönt att komma igång igen. De behövs kan jag säga.

Massa kramar på er alla

KRAM KRAM

2010-01-20 @ 21:17:01
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: hemma hos Bus

Vilken härlig dag. Jag älskar chokladbollar, synd att det är så långt, fniss.

Vad skönt att ni verkar ha repat till er. Må så gott. Kram

ps...ny adress till min blogg, på förekommen anledning

2010-01-20 @ 22:25:19
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Så duktig du e som bakar men inte smakar !!

Söt han var i sina bakkläder hihihi!!



Vad jobbar mikael med egentligen som far omkring så mycket ????



kram

2010-01-21 @ 01:28:15
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tack va du är go´! Kramen :)

2010-01-21 @ 09:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0