Presenter!

Men fy fagerlund så kallt vi har det nu!
Är så fruktansvärt less på att det ska vara så här kallt. Man känner sig instängd, för inte kan man då dra ut Sam i denna kyla. Imorse visade tempen på 35,2 minus grader!
Melvin såg ut som en michelin gubbe då han skulle på skolan!

Men över till roligare saker!
I söndags då jag kom hem från Högland så kom min goa vän Angelica förbi!
Hon kom och grattade Sam i efterskott! Eftersom att hon nu bor i Umeå så kommer hon inte hem så ofta =(


Angelica har stickat kanon fina och tjocka vantar till Samuraj!




Hon har tovat ett litet monster som ska få hänga på Sam´s vagn!
Trist nog så är hennes blogg låst! Annars hade ni kunnat få se allt fint hon tovar! Kanon duktig!
Tack vännen ♥

 

Och igår kom Tilly och hennes mamma Linda, Sigge och hans mamma LM på besök! Även dom grattade Sam i efterskott!




Dax att öppna paket =)





Fick sig en rolig leksak!





Han fick dessutom kanon fina kläder!!!





Goaste och charmigaste Sigge som finns!




Och lilla Tilly =) Hon är ju så söt!
Sam pussade henne
men hon blev rädd och kröp upp i mamma Lindas famn =p

Dessutom gick Sam minst 5 steg igår! Duktig kille!





Dessutom fick jag dessa fina tulpaner av Linda ♥

Tack vännen! Dom värmde gott!





Jag, Sam och mamma va och hälsade på lilla Tim & hans mamma en sväng på dagen!
Han är så otroligt vacker denna pojke!
Man blir så kär i han!
Fasters gulligull ♥


Kommentarer
Postat av: Ida

Nä kylan får gärna ge sig nu, tur det blir mildare fram på dagen, vi har "bara" -22 nu. Så jag och Neo ska ta en tur på affären nu, och senare ska han få följa med ner till Aina. Han hostar fortfarande och ingen barnvakt hade jag, men ska säkert gå bra :-)



Kul att Sam börjat gå lite, brukar gå fort när de väl kommer igång :-) Neo var så rackarns tidig med allt så det känns som han alltid tagit sig fram för egen maskin.



Kram

2010-02-24 @ 11:43:13
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Therése

Men FY så jädrans kallt ni har det!!

Häromdan hade vi -22 grader...och jag trodde jag skulle frysa ihjäl!

Och då är det ju ingenting mot vad ni har ;-)

Idag ligger det mellan -5 och -10 grader...plus att solen skiner, man blir genast lite piggare och gladare!



Vilka fina presenter han fått, Sam!

Älskade verkligen den supersöta monstret!!



Och hela 5 steg...ja du, Nina...snart springer han...han har verkligen blivit en liten pojk nu tycker jag!

Mycket av "bebis" har han växt ifrån nu...ser så stor ut, gullungen ;-)



Ha en härlig dag (i kölden)!

KRAM på dig!!

2010-02-24 @ 12:14:54
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Malin

Ser att ni hade en kanon dag igår vännen!!! =)

Och ikväll blir det en kanon kväll!! ;)

Massor med kramar! <3

2010-02-24 @ 12:21:51
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Anna Enfeldt

vi hade -40,6 i morse när vi steg upp brr och vattnet hade frysit i källarn men som tur va så hade det inte hunit frysa ordentligt så M fick upp det fort=) Det kändes inte så bra att sätta Elias på bussen i morse i denna kyla men som tur va så kom dom fram iaf!! Hoppas att ni får en bra trots kylan!! kram

2010-02-24 @ 12:24:36
Postat av: Nina

Anna: Fy farao, hade ni så kallt??? Finns det ingen köldgräns på när barnen inte behöver fara på skolan? Hade nog inte låtit Melvin gå på skolan om det va över 40 grader! Då hade han varit hemma. Men så skönt att skolbussen kom fram. Förstår att du blev nervös.

Och att vattnet frusit dessutom, tur att M fixade det =) Jävla skit väder!!!

Kram

2010-02-24 @ 12:30:57
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, ikväll blir mums mums!! =)

Men då kanske jag ska lämna Asterix hos Nisse då. För det blir nog för länge för honom att vara ensam.

Men jag kan ju ta upp en påse, så att vi är säker på att det räcker. Vet inte hur länge LG jobbar än, så han får väl komma på efterkälken ;p

Kramen damen!

2010-02-24 @ 12:33:29
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj vad duktig Angelica är på att tova. Jag började ett tag med det också, bidde några får,kycklingar och påskägg, men tiden liksom fanns inte för att fortsätta. Men det är skitkul!!



Nu är jag hur less om helst på denna kyla, men det ser bättre ut framöver, verkar bli varmare till veckan iaf. Och när man tittar ut nu så ser det så himla fint ut när solen lyser. Snart är vårvintern här och då har vi en fin tid! nu ska jag och barnen baka lite havreflarn. Ha en fin dag! Kram kram

2010-02-24 @ 12:37:23
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Malin

Nä, men han kan få vara hemma. Det blir bra det.

Men då ska jag ta upp en påse nu, innan jag hinner glömma bort det.

Du får göra som du vill. Vill du får du hämta upp mej, så kan vi handla tillsammans. Slipper du göra det själv.

Och han får komma när han kommer. Det är bara att sätta maten på värmning. För sen blir han garanterat.

Nä, nu kallar Tim.

Kramen!!!!

2010-02-24 @ 12:41:30
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Gör så du!! Å så ringer du innan, så jag hinner klä på honom och gi in med Asterix oxå. Fast det kan jag göra när du kommer, så jag slipper dra med Tim dit.

Så är det bara att hålla tummarna att bilen startar. Blir så jävla less på detta skit väder!!!! =(

Men då ses vi sen vännen!! <3

Kramar!!

2010-02-24 @ 13:22:48
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Grym är förnamnet, Angelica är super duktig på att tova!!! Fråga om du får visa lite mer av hennes alster, blev riktigt nyfiken ju!

Å fiskbullar är inte dumt, här blev det dock burgare på min väge, inte det nyttigaste ;-P Och nu ska jag strax ner till Aina, för sista gången hoppas jag ;-D KRAM

2010-02-24 @ 13:56:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lovisa

2010-02-24 @ 14:04:31
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Lovisa

ja nu får det ta me tusan vara nog på kylan !!



ååå vilken härlig färg på tulpanerna !!! Tulpaner det e vår det !!

2010-02-24 @ 14:05:54
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Anna E

Ne det verka inte som att det finns det, var funderasam i morse om jag skulle ringa och säga att han fick vara hemma i dag eftersom att det var så kallt!!

2010-02-24 @ 15:39:01
Postat av: Sockenvägens Söta

Det blev tacos här för ett par dagar sedan, tacos är aldrig fel :-) Kollen hos Aina gick toppen, så nu får man bara hoppas bebis är på G snart. Ha nu en toppen kväll å pussa lite på tim från mig!

2010-02-24 @ 16:08:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Erika

Alla skolor borde göra som Risbäcks skola, dom har hållt skolan stängd både igår & idag pga kylan!

2010-02-24 @ 22:17:06
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: vendela

Hallå vännen! Allt bara bra med mig, är på väg till sängen nu, men fastnade visst vid datorn :P Ovanligt? Nej ;-)



Ja, bra med Facebook så vi kan hålla kontakt även där. Har inte blivit riktigt vän med denna sida ännu, men jag lär mig väl snart ;-) Det är ju som en kombination av mikroblogg/chatt om jag uppfattat saken rätt :-)



Ni har haft kallt i Doro hörde jag - hoppas kylan dämpats något nu!?



Spännande med Therese som äntligen fått åka iväg, du får väl meddela mig så fort du hört något :-)



KRAM o GODNATT!

2010-02-24 @ 22:38:54
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0