Spännande...

Här utanför våran lägenhet så grävs det för fullt.
Det är som en enda stor sandlåda just nu!

Ni kan ju tänka er hur det kommer se ut här utanförhöst regnet kommer...
För att inte tala om till våren... Lervälling!
Och att man ska dra in och ut barnvagnar oxå. Shit vilken städning jag kommer ha framför mig. Som tur är så har vi en till utgång, och där är det gräsmatta.
MEN, den dörren går ju inte låsa eller stänga på utsidan. Grrr!

Hur som så tycker ju Sam att det är tok spännande med en stor grävmaskin utanför lägenheten.
Så här såg det ut förra veckan...

 

Wow, va är det som händer?

 

 

Jo Tommy Björkman gräver för fullt med sin grävmaskin!



Lyckan är ju total för vår lill kille som älskar allt som låter och brummar!


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken glädje med en stor grvävmaskin. Han är verkligen en "riktig" pojke, din Sam :)

Nu ska jag snart ge mig av till en kompis, vi ska på en liten tur till Helsingborg. Ca 1 timme härifrån. Hon hade fått tips om en jättebra outletaffär där de säljar fina yllefiltar. Bl.a Laban och Labolina filtar. Får hoppas jag hittar nåt fint och prisvärt. Men annars är det ju kul med en liten utflykt utan barn ;)

Det behövs ibland...detta sommarlovet har varit väääldigt långt. barnen börjar klättra lite på väggarna nu. Tur skolan snart börjar :)

Ha en toppendag. Stor kram!!

2010-08-10 @ 10:24:05
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Malin

Hi hi!! Killen skulle fått åka en sväng med Björkmans! Man ser bara hur det lyser i ögonen på honom. Vilken lycka!!!

Hoppas att ni har det bra i fjället. Här hemma saknar vi dock er! Men vi kanske ses snart igen!

Massor med kramar från jag, Tim och Asterix! ;)

2010-08-10 @ 10:53:20
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha vilken sötis, minns hur fängslad svea var då vi grävde jordvärmen i fjol - å ja med uppgrävd tomt får man städa massor suck Kram!

2010-08-10 @ 13:59:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja Dalarna är verkligen fint, älskar alla fina hus och att de håller på sina traditioner och målar allt i Falurött, säger jag som spydde åt vårat faluröda hus (men det står ju heller inte i dalarna). Och jag vill också dit igen, blir nog när barnen är större så man kan fara på sommarland i Leksand :-)



Piteå har jag också varit till för längesen, det enda jag minns är att det var vansinnigt kallt i havet då, men dom hade ett fint utomhusbad :-)



Kram

2010-08-10 @ 21:46:36
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja alla dessa måsten... huga. Här har jag blundat liiite för länge för dem, men vad tusan, bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete ;-P Nu när det blir vardag igen får du gärna hojta till så tar vi en promenad eller en date! <3

2010-08-11 @ 14:49:15
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: nadja

Ja, här var det också någon som var överlycklig förra veckan. Traktor OCH lastbil, vilken fullträff liksom:P När det dessutom kom en "dapitta" (gräsklippare:P) på måndagen så var hans dag räddad. Vad är det egentligen med pojkar och brumbrum, haha:P



2010-08-11 @ 15:30:00
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Malin

Jaså, ni har kommit hem. Trodde ni var kvar i fjället än. Men det kan vara skönt och komma hem och få lite ordning och reda innan Mikael börjar jobba igen. Här har vi det lugnt. Idag har vi avverkat lite promenader, trots ett trasigt knä. Men snart kanske jag är "lagad" igen! ;) Sen måste du gå in och kolla trailern på filmen Therese lagt ut. Den MÅSTE vi bara se!!!!! Hoppas bara att den kommer ut SNART så vi kan se den. För jag vill ju se den nuuuuu! verkar vara något i hästväg till rysare! =)

Saknar ju er med, så jag hoppas verkligen att vi ses snart! Kram kram! <3

2010-08-11 @ 15:40:11
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Va duktiga ni var, här måste jag å gubben ta ett ryck nere i källaren, men just nu är tomten/gräsmattan prio 1, å sedan drar ju jakten i gång, så jag siktar på att få städat till jul ;-P

Ang dejt är det bara att hojta till, passar särskilt bra mån-ons då svea är på förskolan :-)

Hoppas du får en fin dag trots trist väder <3

2010-08-12 @ 08:36:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

ja, kom du bara om min vän!! Du är så välkommen att skaka loss tillsammans med mej! ;) Ska försöka komma igång och lära mej stegen bara tillfälle dyker upp, vilket jag hoppas blir snart! =) Tycker det ser riktigt roligt ut när man tittar på klipp från det.

Nä, om man ska ta och kliva upp och äta lite frukost. Jag och Tim har legat och mysat och det kan man ju göra hur länge som helst med honom. Men vi ses förhoppningsvis sen på en promenad då! =)

Massor med kramar! <3

2010-08-12 @ 09:29:17
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Har precis stigit upp och fått i mig lite frukost. Skönt att bara ta det lugnt. Har varit iväg så mycket innan i veckan. Så idag blir det en hemmadag med tvätt och sånt kul ;)

Jobbigt att du också blivit svullen om fötterna. Själv tycker jag inte att det hjälper att sitta med fötterna högt. De är ju svullna redan på morgonen när jag vaknar. Har även gått upp flera kilo de senaste veckorna. Måste va all vätska som samlas...inte alls kul :(

Men men..nu är det ju bara att stå ut de sista veckorna. Snart har vi våra små skruttar hos oss!!

Stor kram till dig

2010-08-12 @ 10:55:01
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0