Chokladkola kakor!

Igår provade jag att baka en ny sorts kaka!
Blev helt okej! Gjorde dom kanske lite stora. Dom är rätt så mäktiga!
Men alla ni choklad lovers borde prova göra dom!
Lättsamma att göra och fort går det =)




Ca: 20 st

200 gr smör
1 dl socker
4 dl mjöl
½dl kakao
½ tsk bakpuver

ca 20 st kolafyllda chokladbitar, tex center

* Smält smöret. Rör ner socker, mjöl, kakao och bakpulvret och blanda till en deg. Degen ser först lös ut men tjocknar efetr nån minut. Omslut varje kolagodis noggrant med en rejäl bit deg. Är det sprickor i degen rinner kolafyllningen lätt ut (hände för mig) Rulla till runda kakor, platta till och lägg dem med jämna mellanrum på bakplåtpappersklädda plåtar. Grädda i mitten av ugnen i 200 gradre i 7-8 min. Låt svalna*




Mums med ett glas riktigt kall mjölk ;-)

Idag lyser solen igen! Underbart!
Ska packa idag, städa iordning och sen hämta upp mamma då hon slutar. Då drar vi upp till stugan. Mikael for redan halv sex imorse. Han och LG skulle ta och dra upp några fiskar idag =p
Det blir årets sista skoterturer denna helg!
Jag hoppas på mycket sol!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Men Nina! Du får inte fresta med sådana goda kakor såhär på morgonen ;)

Det receptet måst man ju bara prova!!

Låter som ni har en skön helg framför er. Håller tummarna att ni får mycket sol. Här ska det enligt väderprognoserna bli toppen väder och upp mot 15 grader i helgen. Synd bara att man ska jobba :(

Börjar inte förrän 16.00 idag, barnen ska på disco ikväll på skolan. Det är Linnéas klass som anordnar det för hela skolan. Skönt att slippa vara med och fixa för en gångs skull. Jag har hjälpt till på tre olika discon tidigare.

Nu ska Hubbe och jag lägga oss i soffan en stund. Sen får man väl ta tag i allt som behövs fixas här hemma...

Massor av kramar

2010-04-23 @ 08:16:23
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Marianne

Dom ser ljuvliga ut! Men vi har bakstopp här hemma, det är snart dags för kalasens helg här i gårn och då kommer vi fika för hela våren. 5 födelsedagar på 2 veckor plus alla mammorsdag!

Ha det toppen i fjällen! Pussa Melvin från oss

Kram

2010-04-23 @ 09:01:19
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejsan min vän!!

Ja, solen strålar även idag! Ljuvligt! =) Så vi får allt hålla tummarna att det fortsätter med det hela helgen.

Vi har absolut inga planer alls för helgen. Vi får ta den som den kommer! =) Massor med mys och kanske en grillning om vädret kvarstår =)

Hoppas att ni får en fin och härligt helg i fjället även denna helg.

Och mums vad goda dessa bakverk såg ut att vara! Kanske blir nåt jag måste testa! Chokladtokig som man är! ;)

Massor med kramar!

2010-04-23 @ 10:00:05
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therése

Mmmmm...dom såg riktigt smarriga ut får jag ju säga!

Hade gärna tagit en till morgonkaffet ;-)

Men jag ska minsann ta receptet...

älskar ju både choklad och kakor så den kombinationen diggar jag!!

Synd bara att dom där kakorna hoppar upp och sätter sig på höfterna och magen direkt hehe!



Hoppas ni får en riktigt härlig helg i stugan nu,

med mycket sol!!

Stor Kram på dig!!

2010-04-23 @ 11:45:59
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Veronica H

WOW, dom såg supergoda ut. Vad duktig du är på att baka. Verkligen. Hoppas du/ni mår bra idag! Trevlig helg! (ska pröva baka dessa godingar då, mumsigt)Kram

2010-04-23 @ 11:54:37
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0