Årets första mjukglass...


Igår så for jag, Sam och mamma till strömsund. Skulle hämta en startmotor till våran båt. Så vi tog och shoppade lite då vi lix va där.
Hittade lite t-shirtar till Sam, smink till mig, en turkos klänning som jag ska ha på Tim´s dop, nagellack och annat roligt! Sam fick sig en ny mössa och jätte söta små crocs skor!

Men bland det bästa va ju detta:

Årets första mjukglass! Och självklart med tuttifrutti strössel på ;-)

 



Sam fick provsmaka oxå, men alltför gott tyckte han inte att det va!
Här har han sin nya fina mössa på sig =)




Sam´s crocs skor! Han tyckte ju att det va hel kul att springa runt halvnaken på mommas altan!
Charmtroll

 

Senare på kvällen så köptes en tvillingvagn =)

 



Ett riktigt kap! En Emmaljunga -09:a. Knappt använda och alla tillbehör till!
Tror vi kommer va hel nöjd med den!

Kan ju vara i tidigaste laget att köpa en vagn redan nu, men vi fick den till ett sånt bra pris så vi kunde ju inte motstå! Skulle nått gå på tok så är det ju bara att vi säljer den vidare!

Idag har jag varit ner och vägt prince charming. Han hade gått ner i vikt sen jag sist vägde han (en månad sen)
Men han rör på sig en hel del och matlusten har det varit siså där med =/

Sen blev det lunch på fiket med Elin, Eva och Camilla. Och det va tårtbuffé till efterrätt.
Vi åt så vi rulla fram tror jag =) Men trevligt va det!

Som tur va så tog jag och Elin oss en motionsrunda efteråt så man inte skulle få så dåligt samvete ;-)

Nu sover Sam sött, så nu ska alla leksaker städas undan och sen ska jag inta soffläge! Nice!!!

Tips:

Ni som har facebook, gå in på O-råsa´s sida på fejjan och tryck på gilla knappen. Då får ni 40% rabatt på hela köpet! Kanon bra! Finns allt möjligt roligt på den sidan att handla! Både till hemmet, leksaker, doppresenter osv!



Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Vilken fin vagn, förstå ni slog till!!! Å mjukglass... blir nog ingen före den 19 juni för mig om jag vil komma i klänningen jag fick av mamma idag :-( Nepp nu ropar sängen, kramelikram!

2010-04-28 @ 21:07:23
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: carola

smaskigt med glass, det älskar Lisa..

Så go han är Sam i sina nya skor, ska inhandla såna åt Lisa med..

Hon har varit så kinkig om nätterna ett tag, gråter och vrider sig..



Vilken fin vagn, helt rätt att slå till..Spännande, tänk det var inte länge sen Sam och Lisa var så liten:)

kramisar

2010-04-28 @ 23:58:59
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therése

Mmm..såg riktigt smarrigt ut med mjukglass!

Har faktiskt inte köpt min första än för i år...brukar köra nötkross på min!



Vagnen ser jättefin ut...kul när man gör bra affärer ;-)

Kan du föreställa att du snart går och kör TVÅ småttingar i den där, eller ja..en lite större och en mindre ;-)



Sam´s nya mössa var kanonfin!

Och tack så mycket för tipset på FB...det måste jag kolla upp!

Ha det nu så fint, fina du STOR kram på dig!!

2010-04-29 @ 01:16:11
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: madde

ÅÅ va gott me mjukglass :) ja som vart i ström 4 ggr på en vecka ha missat de totalt :O

Vilken fiin mössa :) Liam ha en likadan,som han hade ifjol,superfin å en mössa som sitter så bra :) kram på er

2010-04-29 @ 06:18:25
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Veronica

Wow, så smaskigt. Vi satt just på mitt jobb och längtade till mjukglass. MUMS. Så otroligt söt och charmig han är eran lilla kille. Ha en bra dag. Kram

2010-04-29 @ 08:33:26
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Mums !!

2010-04-29 @ 08:38:58
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Marianne

Åh så gott med mjukglass, oxå ett vårtecken! Jag vill oxå till Ström, ett bra nära ställe för shopping! Men jag får nog vänta tills i juni då bilen ska besiktas.

Vad söt han är Sam!

Ha en fin dag!

2010-04-29 @ 10:28:42
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja promenader måste bokas - är allt för lat att komma ut anars ;-P Men just nu hasar jag mig fram, sååå ont i ryggen, måste kontakta Ulla-Märta om det inte ger sig :-/ Och vilket pissväder det blir till Valborg, hade ju hoppats på fint väder ju! Kramis

2010-04-29 @ 14:34:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilket vårigt inlägg. Så söt Sam är i sina vårkläder. Skönt att slippa tjock overall.

Mmm..mjukglass ;) Det åt jag idag när jag slutat jobb. Provade viol-lakritsströssel. Riktigt gott ;)

Superfin vagn!! Vilket bra köp ni gjort. Spelar ju ingen roll att det är så tidigt. Vagn ska man ju ha ändå. Bättre att den står där hemma än att man ska stressa runt och köpa i sista stund.

Nu har jag precis rullat och stekt köttbullar. Ska bli så gott med mos och lingon. men först ska barnen på fotbollsträning...

Kramis

2010-04-29 @ 16:55:45
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0