Kräftskiva i sallsjön!



Vi for ju till stugan på fredag eftermiddag. Vi hann precis över sjön mellan två skurar så vi klarade oss från att bli alltför blöta =)
Malin, LG och Asterix for oxå dit!
Så på kvällen så skulle vi spela maxi yatzy. Vilket nästan slutade i ett nervsammabrott hos både mig och Malin ;-)

På lördag kom svärmor, svärfar och Mikaels moster Ingrid!

Jag & Malin tog och dekorerade i lustiga huset inför kvällen kräftskiva!



Dumt nog så knäppte jag aldrig några kort på kvällen. Det va sååå himla mysigt med alla ljus som va tända. Alla maschaller som brann efter stigen (våra gat ljus)

Vi åt middag i våran stuga innan själva kräftfesten satte igång!
Vi fick en jätte god köttfärspaj som svärmor gjort!

Efter vi ätit så vart en massa bus & lek i soffan. Malin fastnade i Melvins nintendo DS ;-) Lätt hänt!
Då all disk va bort diskad, och alla bus troll lugnat ner sig så började vi vandra mot lustiga huset =)

Sam hann vara med i en liten liten stund. Sen blidde han trött i ögat så han fick lägga sig i vagnen och sussa resten av kvällen. Han orkar sällan vara vaken längre än till kl 21.

Men vi andra höll ut några timmar till! Vi åt, sörplade, skrattade och mådde gott. Badtunnan va uppvärmd så alla karlar och Ingrid tog ett kvällsdopp. Vid midnatt kom kladdkakan fram, med äkta grädde. Internt skämt ;-)

Detta kort är så roligt! Jag knäppte ett kort på Melvin precis då hatten ramla av! Melvin provsmakade faktist några kräftor! Trodde jag aldrig att han skulle göra!

Idag har jag mest städat lite och Mikael har satt in toa fönstret i Melvins stuga!

Nä vet ni vad, nu ska jag ta och krypa till kojs. Alla sover för länge länge sedan! Jag tänkte att jag skulle ta och uppdatera lite här nu när alla sover. För då får jag sitta i lugn och ro!
Mikael far och jobbar imorron och Melvin far till sin pappa! Deprimerande tycker jag =(

Våran sötnos!! ♥ Tror det kliar i tänderna för han biter på sina händer hela tiden!

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Therése

Trodde inte jag fick med min kommentar, så när jag gick in igen, såg jag att du lagt upp massa fina bilder ;-)

Vilken kanonhelg!

Jag gillar inte att äta kräftor, men kräftskiva gillar jag, det är alltid kul!!



Hihi, på sista bilden ser det ut som lille Sam ska käka upp sina händer!!

(Ja, säkert tänder på gång!)

KRAM PÅ DIG!! (och gonatt igen) ;-)

2009-09-06 @ 23:29:00
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Linda

Men så söööt han är lille Sam. Och så fint lusthuset är, där måste det varit kanon mysigt med kräftskiva. Mina kräftisar ligger fortfarande i frysen och jag dreglar varje gång jag ser dom. Snart snart ska dom avnjutas...



Sov så gott för jag antar att du redan gör det. Själv har jag nyss kommit in efter att ha tillverkat mer ost. Blev feta ost ikväll. Måste fylla på lagret ;)



Kram kram

2009-09-07 @ 01:51:45
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Jenni

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det! Blev verkligen fint i Lustiga huset efter er dekorering :-)



Vad härligt att ni har stugan som ni kan åka till när ni vill, och inte alltför långt bort ligger den ju heller!



Ha en fin dag, ser ut att bli härligt väder! :-)



Kram

2009-09-07 @ 08:17:51
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Madde

Va mysigt ni verkar ha haft de. Fina bilder. Är så skoj me kort tycker ja :)

2009-09-07 @ 08:25:02
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Jisses vilken myshelg ni haft, och Sam är charmig som vanligt :-) Dessutom kul att se Mallas lilla "bula" Hon är såååå fin! :-) Har en kort ras så då får jag dricka te och äta halstabletter, verkar åka på en förkylning .-( Vill INTE det. Hoppas ni har det bra å att du å lilleman får en bra dag! KRAM

2009-09-07 @ 10:31:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Snacka om MYYYS på hög nivå :-)) Kräftskiva i det där mysiga lilla huset tillsammans med nära och kära och det mysiga höstmörkret utanför :-)



Jaså du har njursten?? Har hört att det, om möjligt, ska vara snäppet värre än gallsten? Ja, man går som på nålar när man vet att stenarna finns där - minsta magont så tror man det är något anfall på G :-(



Kram på dig och hoppas du får en bra inledning på nya veckan!

2009-09-07 @ 10:51:26
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Bus

Hej!

Jag har absolut inte glömt bort dig det är bara det att jag inte hade tagit fram lösenordet och då blev det ju sååå omständigt. ;P

Vilken jättemysig helg ni har haft.

Hoppas att ni mår bra. Nu ska jag scrolla ner och se vad som hänt sen sist. Må så gott. Kram kram

2009-09-07 @ 12:07:26
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: sara

Hej vännen

Vad ni har haft det bra i helgen. Vad mysigt att få umgås med vänner och familj och äta goda kräftor.

Vår helg har också varit bra. Men den går ju sååå snabbt. Helt plötsligt är det måndag igen... hos dig blir ju huset ännu tommare nu när Melvin åkt till pappa och Mikael jobbar.

Så kul att se Malins lilla bula :) Så fint ni gjorde i Lustiga huset. Vilket perfekt ställe att ha kräftskiva på. Underbar utsikt!!

Kan ni vara där på vintern också? Eller går det inte att ta sig dit då.

Nu ska jag sätta fart och städa lite, har slappat hela dagen. Så skönt att bara ta det lite lugnt när man är själv hemma.

Många kramar till dig

2009-09-07 @ 14:50:47
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Emma M

Hel mysigt ni haft det!! ;) Men det är ju mysig i Sallis! Jag har faktiskt hunnit med en kräftskiva jag oxå! Himla söligt men gott! :) Kram kram

2009-09-07 @ 17:09:22
Postat av: Jenny Hamberg

gud så gott med kräftor.. har inte hunnit äta några än... kram

2009-09-07 @ 18:04:10
Postat av: Therese - Lurans blogg

Usch för förkylningar, har inte sovigt något i nat... har asont i halsen och heltäppt och kanske lite feber... Brrr. Men plågade mig på jobbet för att skriva ett protokoll, men när det är gjort så tror jag att jag ska sjukskriva mig för första gången i mitt liv - hur tusan man nu gör det?! Har lixom ingen aning... Hoppas du kryar på dig, skickar en puss å en kram, kan ju ändå inte smitta dig då vi verkar vara lika sjuka skrattar

2009-09-08 @ 07:51:44
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0