Fin besök och hundvakt!

Idag har jag haft äran att få ta hand om mina goa brorsbarn medans mamma Kristina fick shoppa mat i lugn och ro! Vi hade det riktigt trevligt, jag och barnen =)



Vi byggde tågbanor och sen gjorde vi figurer "majspuffar"
Då Kristina kom så vi på att det va ju lunch dags så vi åt även lunch ilag!
Efter det så byggde barnen koja i vardagsrummet. Trist nog så glömde jag knäppa kort på deras bygge!

Sen har vi sån tur så vi har fått låna lite höstkläder till Sam =) Tack så mycket!



Har ju även varit hundvakt idag! Mamma/matte är och förlustar sig i Östersund!
Så en uppfriskande promenad tog vi på eftermiddagen!




Nu är hösten här så nu har Sam sina stickade vantar på sig!
Tur vi har momma som är snäll och stickar allt vi behöver. Vantar, sockar, halsduk, koftor, byxor osv...

Imorron far vi till stugan (sallsjön). Ska göra vinter där. Dammsuga, skura osv...
Ids inte fara dit nå fler gånger sen förrän det blir vinter!

Vi får ta och gratulera Erika som gick vidare bland dom 20 bästa i Idol. Jätte roligt!

Sen skickar vi en krya på dig kram till lilla Asterix som inte alls mår bra =(

Önskar er en fin helg! Återkommer på söndag kväll!




Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken härlig dag ni verkar ha haft :)

Underbart me hemstickat, så mycke värt .

Ha en bra helg :) kram kram

2009-09-25 @ 21:37:32
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: sara

Det är väl klart att du är en av mina favvobloggisar. Våga bara tro annat ;)

Vilka goa killar på besök, kul med kusinbus.

Jag tyckte Erika har varit mycet bättre nu. Gillade inte alls hennes audition.

Hoppas ni får en mysig helg i stugan. Kram och sov så gott vännen

2009-09-25 @ 21:43:56
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Therése

Verkar som du haft en härlig dag med lite rolig barnpassning ;-)

Och hemstickat säger man ju verkligen inte nej tack till!

Önskar jag själv kunde utföra denna konst, men icke...det funkar helt enkelt inte ;-)



Ja, just det, Erika är ju just från Dorotea, tyckte verkligen hon var värd att gå vidare!

Känner du henne personligen?



Ni får ha en riktigt mysig helg nu!

Kram Therése

2009-09-25 @ 22:24:54
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilken toppendag du verkade ha haft :-) Och hemstickat is the shit! Jag är så glad för mina fastrar som stickar till Luran, kanon! Mamma och pappa tar hand om höstandet åt oss idag på eldsjön, skönt att slippa åka dit i ärlighetens namn, ska försöka röja här hemma istället, men vet inte vart jag ska börja suck slutar med att inget blir gjort hi,hi. Kram kram

2009-09-26 @ 09:43:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja det är toppen att få bli bortskämd av mamma å pappa. Men har istället dammsugit och skurat här hemma samt rensat sveas byrå, fasiken hon har ju nästan inga kläder! Måste köpa lite tröjor så hon klarar hösten... Och färgen från panduro behöver jag ju inte som det verkar, för detta var en rätt rejälv burk :-) Men attans så dyr denna färg var, får hoppas den är dryg och fungerar, för jag vill ju göra mina brotavlor nu, blir liksom besatt och måste fixa och göra allt direkt när jag får en idé... skrattar Skönt att du börjar ha gjort det värsta i stugan, blir ni kvar å sover, eller åker ni hem ikväll? Kram kram

2009-09-26 @ 13:54:45
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Kristina T

Jätte tack igen för att ungarna fick vara hos dig! De va jättesnällt :) Dom hade nog kunnat stanna hur länge som helst. Ha det mysigt i stugan nu. Kram :)

2009-09-26 @ 21:27:01
Postat av: Sanna

Sötast den mössan är för fin och han passar perfekt i den =)Låter som du haft en dag med massor av att göra, kul att få ha din brorsbarn också önskade att jag fick träffa mina oftare..



Hoppas att allt är bra med dig vännen..



Kramar om

2009-09-27 @ 09:59:37
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilket skitväder, hoppas n itar er hem torrskodda mellan skurarna... Kram!

2009-09-27 @ 10:02:31
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: marie

Härliga bilder!

Önskar dej en skön söndag!

Kram från lilla mej

2009-09-27 @ 11:58:08
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad gullig du är som skickade en krya på dej kram till Asterix! =) Den hjälpte nog! ;)

Nä, måste vila lite nu och äta middag, sen är det nog dags för en liten uppdatering ser jag nu! Har liksom inte hunnit med något sånt i helgen.

Det är inte lätt att ha en dålig vovve inte.

Hoppas hemfärden gick bra, när det blåste och regnat sååå bra idag.

Kram kram

2009-09-27 @ 17:02:32
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, verkligen tur att det inte var värre och att allt nu verkar ok, men jag tog bort din kommentar då jag tycker det är för privat, vill inte att folk ska "spåra" mig på nätet när det är så många okända nyfikna som är inne å läser hos mig, hoppas du inte misstycker! Kram kram

2009-09-27 @ 19:53:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Tack Nina

Blev jätteglad för den beskrivningen!!

Mmmm, muffinsen blev verkligen inte dumma alls ;) Har nog ätit för många idag...

hoppas ni hade det skönt i helgen och att det inte blåste för mycket på hemvägen. Hemskt med stora vågor.

Idag har det varit riktigt ruggigt och kallt här med. Inte alls skönt att stå ute och kolla på fotboll.

Ska snart hämta mannen vid tåget, sen lägga mig i soffan med en filt och somna..hihi

Många kramar till en en underbar Nina

2009-09-27 @ 20:12:26
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0