Fiket, Ice Age och sparkar!

Igår så tog jag & Malin oss en fika dejt på fiket! Vi fikade massa gott och satt å surra en massa!
Så mysigt att bara sitta å prata, titta på folket som går förbi. Utan att känna någon stress!

Sam satt och åt på sitt älskade smörgåsrån!

Sen drog vi på Wiks för att handla majskrokar åt min lilla Samuraj! Köpte även en pajform i storlek mindre!

Mot kvällskvisten kom vi på att vi skulle se Ice Age 1. För Malin har ju bara sett trean! Åh va jag tycker om dessa filmer! Nu har vi bara tvåan kvar att se!

Några partin yatzy avverkade vi oxå! Kollade i Panduro katalogen för att se va vi ska göra för julpyssel. Förra året hade vi en pysselkväll hemma hos Malin! Vi ska göra om det iår igen! Men vi får väl se vem vi hamnar hos iår =)



Vi kom på att vi skulle spela råttfällan oxå!
Men jag är verkligen en urusel förlorare! Å Malin är som tusan på att vinna jämt! Morr!!



Sam va som vanligt på strålande humör! En riktig bus unge som ÄLSKAR att dra i mina gardiner!

Sen låg vi bara och surrade och slappade i soffan!

Å helt plötsligt så såg jag hur Malins mage som "hoppade" till!
Hihi, det va ju lill bebisen som sparkade!
Så underbart! La handen på hennes mage och fick känna hur h*n buffade runt därinne!
Vilken upplevelse! Otrolig känsla. Blev så rörd så tårarna börja rinna!
Inte ofta man får uppleva något sådant! Att få känna det första sparkarna utanför magen.
Hann ju känna dom före bebisens pappa ;-)
Är så glad att jag får dela detta med henne



Lilla Asterix va ju så klart med oxå!

Tack vännen för en underbar dag & kväll

Nu sover Sam så jag ska passa på att duscha och sen äta lunch!
Hoppas ni får en mycket fin tisdag!
Här regnar det =(


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för en helt underbar dag och kväll igå vännen!!! =) Något vi snart gör om igen! Det var verkligen inte igår vi hade en sån slappar dag, där vi bara kunde ha det bra och surra hur mycket som helst om precis vad som helst tills sena natten.

Men idag är det världens skitväder. Mörkt och blött. Asterix har inte ens velat gå ut och göra morgonpinken än. Han sover! Blev ju sent igår kväll så :p

Och du kan inte ana hur glad och lycklig jag är att jag får dela denna underbara resa tillsammans med dej vännen! <3

LG blev nog lite avis i morse när jag berättade om gårdagskvällen ;) Så nu ser han nog fram emot helgen! =)

STORA kramar på er vännen!

2009-09-22 @ 12:20:13
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therése

Åhh, så härligt att få känna dom små bebissparkarna!

Kan tänka att det är lika kul å spännande att följa en graviditet vid sidan om, nu när ni står varandra så nära ;-)

Lille Sam är lika urgullig som vanligt :-)

Kram på dig!!

2009-09-22 @ 12:52:11
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken mysdag du å Mall hade igår :-)Precis vad man ska göra när man har möjlighet till det å allt. Längtar så tills ma nblir föräldraledig och kan fördriva dagar med vänner å pyssla på hemma å så. Har jsut varit på Tallen å köpt en kvast till svea så nu kan hon städa med mig :-) Men jätte blöt hann jag bli, regnar som bara den, trist! Kram kram

2009-09-22 @ 13:06:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Tilda

Åh coolt! Råttfällan!! Trodde inte det fanns längre! Spelade det på dagis kommer jag ihåg!! Det är typ aslängesen!

2009-09-22 @ 17:53:39
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen
Postat av: Kia

Förstår att du njuter! ;)

De är skönt på ett vis att vara hemma. Men jag trivs ändå så bra på mitt jobb så de går bra.

Man uppskattar lediga dagar mer då man jobbar de övriga...

Har du tänkt på vad su ska hitta på sen? Efter mammaledigheten?

Kram

2009-09-22 @ 18:15:18
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: sara

Hej Vännen

Ni har alltid det så mysigt du och Malin. Underbart med en sådan vän!

Och så härligt att få ta del av hennes graviditet. Du har ju bra erfarenhet att dela med dig.

Kul att shoppa lite Pandurosaker. Vi har faktiskt en Panduro outlet i Malmö där jag brukar handla. De har superbilliga saker. Men det var länge sen jag var där. Har inte riktigt haft ork och lust att pyssla. Men jag brukar göra egna julkort, det är kul :)

Nu ska vi slänga oss i soffan, jag och barnen. Lite myspys innan det är dax för sängen.

Gonatt kramar till dig och lille Sam

2009-09-22 @ 19:43:51
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: sara

Vad bra att Mikael kommer hem imorgon.

Magnus och jag är lediga bägge två imorgon och på torsdag. Känns som om det var länge sen sist. Skönt att bara vara hemma tillsammans, har inga planer alls för imorgon.

Men på torsdag blir det bio med en kompis... Längtar!!

Nu ska jag lägga mig i sängen och börja på den nya boken :)

Var ju bara tvungen att titta in en gång till..hihi

2009-09-22 @ 22:50:30
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Kia

Nä, de är svårt de där. Men ibland har man nog inget val om vart man får jobba. Bara att ta de man får. Själv skulle jag inte gärna vilja stå på en fabrik. Får rysningar av bara tanken. :P

Smaken är som baken.

Håller tummarna för att de dyker upp nåt för dej iallafall. Stämplingen är ju så knäpp numera med...

Kram kram

2009-09-23 @ 07:21:13
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilka myskvällar ni har :-) Låter ju toppen! Jag å gubben mysade lite med rosa rattar å idol med i går kväll, men sedan direkt i säng, fattar itne jag är så grymt trött, borde snart gå över tycker jag?! Kram kram

2009-09-23 @ 08:09:46
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0