Halloween!

Hittade detta på Mama´s hemsida. Så jag tänkte ge er lite halloween inspiration =)



Så här gör du:

KÖTTBULLAR: Droppa svart karamellfärg i stekpannan på de färdigstekta köttbullarna, färgen löser sig bra om du häller i lite vatten! Svart karamellfärg finns att köpa hos Mumsigt.se.

SPAGETTI: Till de svarta köttbullarna ser det extra läckert ut att servera svart spagetti. Finns att köpa på Lagerhaus för 49 kr/förpackning.

HALLOWEENORANGE CHILI: Blanda turkisk yoghurt med sweetchilisås och pyttelite salt. Smaka av så det blir lagom starkt.

BLODSÅS: Sås som ser ut som blod - ketchup såklart!

 

Fladdermustårtan

Du behöver
Tredelad tårtbotten
1 påse frusna hallon
4 dl vispgrädde
2 msk socker
1 påse vaniljsåspulver
röd, grön och svart karamellfärg (finns hos Mumsig.se)
en bit utkavlad marsipan

Så här gör du
1 Måla marsipanen med svart karamellfärg och låt den torka.
2. Rita ett läskigt motiv på ett papper, klipp ut och lägg mallen på marsipanen. Skär ut runt om.
3. Blanda vaniljsås enligt paketetes instruktioner och bred ut på den första tårtbottnen.
4. Söta de tinade hallonen och blanda dem med lite vispad grädde. Sätt i röd karamellfärg och bred ut dem på nästa tårtbotten.
5. Vispa grädden med grön karamellfärg, bred ut den på tårtbottens lock, placera marsipanmotivet ovanpå.
6. Dekorera runt om tårtan med godisar

 

Vad serverar du på Halloween-partyt!?

Tårtan tror jag att jag ska göra till vårat Halloween party ;-)
Fast vi har ju ingen svart karamellfärg så jag får dekorera den lite annorlunda!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja det blir en repris på fjolåret då jag gjorde just en fladdermustårta! :-)

2009-10-26 @ 07:17:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej Nina

Hoppas du haft en bra helg. Själv är jag helt slut efter en alldeles för lång helg. Det tråkiga är att jag ska jobba idag också. Ända till åtta..bläää

Nä, nu är det nog dax för lite frukost.

Vilken tur att du får ha Mikael hemma hela veckan!! Ha en skön måndag. Stor kram

2009-10-26 @ 08:12:19
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Vi har haft det toppen mysigt, bla en tur till åsele å kronan, nu ska jag srax iväg på förskoleråd, så jag hinner bannemig inte till dig i dag heller :-( Fattar inte att det ska vara så svårt att få tiden att räcka till... Kram!

2009-10-26 @ 16:55:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Leena

Hej Nina!

Hoppas ni hade trevligt på föräldraträffen idag, jag dök aldrig upp eftersom dagis var stängt idag. Ses nästa gång om inte tidigare. =)

/Leena

2009-10-26 @ 19:22:15
Postat av: Nina

Leena: Ja vi saknade dig och Jack idag! Du hade ju kunnat tagit med Frallan oxå ju =)

Vi pratade om mat och vaccination!

Hoppas det blir en träff snart igen så vi ses! Om inte annat så kanske jag & Sam kommer och hälsar på er någon dag =)

2009-10-26 @ 21:39:25
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hej!!



Hoppas att Melvin lämnade bacillerna här och inte tog med nåra till er. Alfred är inge kry alls...

Men de ska nog ge med sej till helgen så vi oxå kan ha lite all helgona fest :)

2009-10-26 @ 21:40:41
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Leena

Jo, jag vet men frank blir ju så lätt rastlös..

Ja gu så skoj det är bara att komma och hälsa på!

2009-10-27 @ 10:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0