What to do???

Ja nu kommer det ju nya direktiv!
Barn mellan 6 månader-3 år ska nu oxå vaccineras...
Detta blir man ju helt snurrig på!
Va ska man göra?
Tycker det va nog jobbigt att bestämma om Melvin ska få vaccin eller inte...
Jag vet inte alls hur jag ska göra =( Varken med Melvin eller Sam eller med mig själv!
Känns mycket jobbigt!
Men måste ju komma fram till ett beslut snart =/


                                  

Idag har vi fixat med älgkött hela dagen!
Nu är frysen full av kött och bär.
Har ju dessutom lite bullar och andra gosaker där i oxå =)
Nu fattas fisken (men snart är det vinter så då kommer det även ligga fisk däri)
Baka matbröd ska jag oxå göra och stoppa i frysen.


                        

Och snart drar ju stora julbaket igång! Gott men farligt för figuren ;-)
Kommer nog bli bakat en hel del! Nu när man äntligen har en stor frys att fylla upp! Ska inte bli några problem då den är full nästan nu! Svälta kommer vi ju absolut inte göra iaf =)



Goa och glada Sam!



Idag och ikväll har han varit på underbart bra humör!
Fick nästan ont i hjärtat av kärlek bara av att titta på min älskade Sam ♥
Han är en buse med glimten i ögat!

Både Mikael och Sam somnade tidigt ikväll.
Karln va utarbetad och led av sömnbrist så jag slängde han i säng ;-)
Sam har levt rövarn natten som va så han va trött han med!

Natti natti vänner!

Å äntligen åkte Rabih ut ;-)
En vecka för sent bara! Ville ju så gärna ha kvar Erika några fredagar till!

Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Vilken produktiv dag, och visst är man RIK när frysen är full?! Klart som korvspad du ska göra kladdis idag, det är ju så mumsigt! ÅP några traktordäck har då jg inte sett, så det så! Å du vet väl att man ska hålla skinnet spänt så man slipper rynkor nu när vi blir äldre ;-) hi,hi. Bättre rund å go än ett rynkit torrskin...

Och det här med vaccinationen börjar verkligen bli rena löjan, snacka om att myndigheter verlar hit och dit å ändrar sig hela tiden, jag vågar då rakt inte lita på dem, men efter massmedias hysteri och skrämselpropaganda undrar man ju om man gör rätt som avstår... skit svårt! Nu ska här pappa pysslas, kram kram, hoppas ni får en bra dag!

2009-11-07 @ 08:25:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja de är inte lätt hur man ska göra,men de lutar åt att ja låter vaccinera Liam,tror ja iaf... Är ju läskigt hur den här influensan kan slå,men de tål att funderas på :O Ha en fin helg :) Ja ska snart ner på hockeyn,ha bakat till dagens matcher,sen ska ja sälja lotter :P Kram kram

2009-11-07 @ 09:31:00
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Vanja

Vi vaccinerar oss hela familjen..lille V med! Jag/Vi tar hellre vaccin än får denna ötäcka flunsa! Trevlig Helg!

2009-11-07 @ 13:33:25
Postat av: Vendela

Klart ni ska ta det! Små barn löper ju allra störst risk att bli allvarligt sjuka, och de rekommenderar ju att alla ska vaccinera sig.



KRamkram

2009-11-07 @ 17:49:59
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Tomas

Jag tycker absolut att man ska vaccinera sig. Jag har resonerat som så - slipper man en jobbigt influensa genom att ta ett stick i armen och det dessutom är gratis - varför inte. På svininfluensans hemsida kan man läsa angående kvicksilvret som finns i vaccinet som blivit så uppmärksammat. Man kan jämföra mängden kvicksilver med EN portion östersjöfisk. Kvicksilver är heller inget som lagras i kroppen utan kommer ut naturlig väg. Att ta sprutan kan innebära lite ömhet och kanske feber en dag - influensan kan leda till feber i flera dagar, flera veckor av sjukdom, kanske sjukhusvistelse och i vissa fall även död. Det går ju inte att blunda för de faktumet.



Jag vill heller inte blunda för faktumet att de gamla och truliga som vägrar ta den förbannade sprutan kan bli smittad av kanske mig? Vad händer om de är i riskgrupp, kanske som min mormor ingår i alla dess möjliga riskgrupper - tänk om de dör?! Huvva! Nej jag var först emot, men jag är helt för nu. Absolut. No doubt. Vad jag vet har ingen dött av vaccinet - det lär ju ha blivit uppmärksammat. :-)



Känner att jag skrivit väldigt flum men är väldigt trött. Men min lilla tanke kanske du lyckas tyda?! Kram

2009-11-08 @ 00:45:00
Postat av: sara

Hej Nina

Vad härligt att ha hela frysen full med godsaker.

Jobbigt nu när de kommer med nya direktiv om vaccineringen. Det är inte lätt att välja. Men även om tidningarna är väldigt snabba med att förstora upp allting så känner jag att det är viktigt att vaccinera sig. Nu är det bara mannen kvar här hemma. Men det är Ditt beslut. Gör det som känns rätt för er!

Hoppas ni har en mysig söndag... min bror och lilla Bellabus kommer snart till oss. Blir inte mycket farsdagsfirande idag. Magnus jobbbar :(

Stor kram till dig och dina söta pojkar :)

2009-11-08 @ 14:47:39
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja, visst är det svårt. Vi hade bestämt oss för Nej, tack. Men nu har ju flera små barn dött av antagligen influensan... Har ej fått läas nånstans att det är bekräftat att det var influensa de dog av.. Så jag velar... Usch, va jobbigt.

2009-11-08 @ 21:19:14
URL: http://veraw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0