En gång i tiden...

Va jag en hejjare på att göra mormors rutor!
Gjorde en filt och gav bort till Melvins nyfödda tremäning för ca 8 år sedan!
För när jag va gravid med Melvin så fick jag dille på dessa mormors rutor!

Här är en sida med en bra beskrivning hur man ska gå till väga för att göra sig en ruta =)



Funderar starkt på att återuppta min virkning igen!
Tänk så fint att ha en stor egengjord filt med mormors rutor på överkastet!
Det tar tid men det är roligt då man har kommit igång! Frågan är bara hur man ska få tiden att räcka till... Man har som fullt upp nu ett tag!
Julstädning, julbaka, fixa julklappar, ha mysiga hemmakvällar med glögg och annat gott!
Det är en härlig tid vi har framför oss =)





Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ha, ha vet du, jag började så stort med ett överkast till en stor säng, sedan skulle de bli till en barnsäng, men tillslut räckte mormorsrutorna endast till en kudde fniss Så kan det gå! Kram

2009-11-12 @ 14:29:26
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Har ändrat nu så länken stämmer!

Å du må tro att jag belv förvånad då herrn föreslog en tripp til lstan, å barnvakt iform av Faster Sandra är dessutom fixad - lyx! Så det blir nog ingen bio för mig, hade ni seriöst tänkt åka? Åhhh, nu vill jag ju göra både och... men torde vara nog less att åka bara till umeå, men vad gör man inte för mias?! skrattar

2009-11-12 @ 17:51:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Tittar bara in och lämnar en liten God morgon kram.

Hoppas du får en härlig fredag

2009-11-13 @ 05:53:24
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: hemma hos Bus

Verkar råda virkfeber däruppe ;P

Jag skulle vilja kunna det men icke sa nicke.

Läste ditt inlägg hos mig. Ibland är det bara så att man är så less på allt men på nåt underligt vis så brukar det lösa sig. Klen tröst va?!

Hoppas iaf att du får en mysig helg. Kram

2009-11-13 @ 17:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0