Update!

Kanske vore på sin plats med en uppdatering!
Det blir lite tid för datorn nu i semester tider!
Men en liten uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna ska ni få!

I onsdags morse så styrde vi våra näsor mot Leos lekland!
Där trivdes Melvin. Han sprang och lekte, åkte rutschkanor, klättrade å yrade på så svetten rann!
Ja jag provåkte ju rutschkanor jag med, å jäklar så det gick!
Men sen satt vi mest bara och tittade på en överförtjust Melvin!
Kände mig lite för stor för att följa med han på alla upptåg! Alltså viktmässigt, inte åldersmässigt!
För tänk om stället skulle ha brakat ihop pga mig ;-)





Sam han satt bara snällt och titta på! Men om nått år så måste vi far dit igen så han oxå får leka av sig där!

Efter några timmar i leklandet så drog vi in till Umeå. Å där shoppade vi lite!



Melvin hittade en ny jacka på Stadium, så han blev överlycklig då han fick den!
Sen köpte vi massa annat smått och gott. Saker til stugan, lite kläder till Sam, Melvin fick cars kulor osv!



Innan vi drog hemåt igen så åt vi middag med min lillebror som bor i Umeå. Nu kommer jag ju inte ihåg va stället hette som vi åt på men det va mycket god mat vi fick! Melvin åt upp allt utan att ens protestera. Han åt kycklingfilé med strips och bea. Vi andra åt entrecotê. Dessutom så hade vi kalas fint väder! Så vi kunde sitta utomhus och äta. Otroligt mysigt!

En mycket lyckad dag!
Det enda tråkiga va att Melvin hade en otrolig benvärk på vägen hem så många tårar fälldes. Och inte hade jag med någon alvedon heller! Tyckte så synd om han!



Igår så for vi till stugan! Mikael skulle börja gräva och göra marken plan där Melvins stuga ska stå!



Har aldrig sett Melvin arbetat så hårt som han gjorde igår! Jag blev mäkta stolt och Mikael blev glad för hjälpen.
För det är slitigt att gräva allt för hand. Hjälpte ju till lite jag med. Men jag lagade mest mat å skötte Sam. Någon måste ju göra det med.
Va nära att vi va tvungen att stanna kvar i sallsjön för det blåste fruktansvärt mycket! Det gick vitvågor på sjön och då är det inte läge att åka båt. Helst inte med två små!
Men mot kvällen så började det lugna ner sig så vi kunde ta oss över. Fast blöt blev vi!



Idag är Mikael och hjälper sin bror med deras garage bygge!
Jag har tonat håret på mig själv och tittar på film med Melvin!
Men nu ska här börjas städas lite. Dammråttorna går till attack!
Vädret är pissigt tråkigt!

Jag är inte på topp, undra om det kan bero på det hemska vädret??
Mår inge vidars! Men en bra sak är ju att Angelica är på väg hem så henne får man träffa i helgen ♥

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: sara

Vilka intensiva dagar ni haft. Men det är kul när det händer nåt.

Trist när det är skitväder. Humöret blir inte det bästa då, tyvärr.

Känner likadant idag, vill bara krypa ner i sängen och sova. Men en massa tvätt som ska tvättas och sen ska jag packa inför nästa veckas stugsemester. Det är ju så mycket man ska ha med sig.

Ha en riktigt bra fredagkväll, kram

2009-07-10 @ 16:02:03
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Jenni

Ja, Sanna har verkligen roligt när hon är här. De är med varandra hela dagarna kusinerna. Från efter frukost till kvällsfikat :-)



Det verkar nästan som jag ska ut i morgon...har inte bestämt mig riktigt ännu, håller på att känna efter :-)

Men tror nästan det! Du då?



Vad bra ni verkar ha haft det på leklandet. Dit måste vi nog ta oss någongång.

Ska Melvin få en egen stuga? Inte illa...det måste han ju gilla? :-)



Ha en bra kväll!

2009-07-10 @ 21:27:14
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: marie

Nu verkar haft en trevlig dag!!!

Nu kommer solen tillbaks, det har jag bestämt.

trevlig helg!! Kram

2009-07-10 @ 23:19:45
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: marie

Nu verkar haft en trevlig dag!!!

Nu kommer solen tillbaks, det har jag bestämt.

trevlig helg!! Kram

2009-07-10 @ 23:19:59
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Leos lekland måste vi nog ta å besöka framöver, verkar vara ett kul ställe! Hoppas ni njuter av semestern. Massa kramar!!!

2009-07-13 @ 13:24:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: carola

så trevligt ni haft det..

Sagt det förr men tåls att säga igen..

Så fin han är Melvin, jösses så tjejerna kommer springa efter honom:)



Tänk när vi var på leklandet när jag var höggravid, skulle så klart vara med i klätterborgen...hmm, höll inte på att komma ut därifrån..

Kramar på er alla..

Nu ska de små bäras upp från soffan

2009-07-14 @ 00:11:30
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Vendela

Jo jag såg att ni hade taklagsfest (?) i lördags :-)



Få se om vi hinner något på marknaden idag, annars imorgon :-)



KRAM

2009-07-14 @ 11:35:08
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Jenni

Tack själv, hade himla roligt...det kanske märktes :-D Gör jag gärna om!



Ser fram emot ett inlägg då :-)



Kram

2009-07-14 @ 19:49:06
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: maria

Härliga bilder!

2009-07-14 @ 22:36:14
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0