Sallsjön!

På söndag eftermiddag packade vi oss iväg och for till stugan.
Skulle tro att vi kommer vara där en hel del nu i och med att gäst stugan ska byggas.
Va inge vidars väder på söndag kväll, skurar och åska!
Så vi spelade mest Kasta gris och spelade yatzy med Melvin på söndag kväll!

På måndagen så satt Melvin i princip fast i sin lilla eka!
Han rodde och åter rodde!
Sen kom han på att han skulle fiska oxå! Så han fick med sig en liten mask bytta och ett metspö, sen satt han och fiskade hur länge som helst! Ett eget ankare hade han med sig oxå så inte båten skulle driva iväg!
Vilken syn alltså! Han är otroligt duktig Melvin! Och han fick ca 20 små abborrar iaf!



Sen på kvällen blev det ett antal parti kasta gris igen! Melvin är som tokig i det spelet!
Synd att det är så fruktansvärt mycket brännmy ute så jag och Sam har mest bara varit inomhus!
Mikael har fortsatt och kämpat på med stug grunden! Glömde ju knäppa kort men skulle tro att det kommer komma nog mycket kort på det bygget iaf ;-)

Idag for vi hem för att gå på marknaden en sväng! Vilket gick fort! Den blir mindre och mindre för varje år. Tråkigt nog =(
Men Melvin fick ju en slant av sin mormor så idag har han köpt sig ett eget metspö!
Annars så blev det sockar till Melvin och godis remmar!

Imorron bitti far Mikael och Melvin tillbaka till sallsjön! Mikael ska snickra och Melvin ska ro och fiska igen!
Jag och Sam stannar hemma på byn för imorron ska han på 6 månaders koll och få sprutor =(
Stackars liten!
Å Sam sover sin första natt i spjälsängen inatt!
Stor killen!

Nej nu ska jag hoppa i säng oxå!
Så får vi se när det blir någon uppdatering nästa gång!
Ha det gott så länge!


Vi kanske ses på en strand nära dig??


Kommentarer
Postat av: carola

trodde alla hunnit med att byta ut mat jag:)

Lisa bara tuttar hon med, tar inte gärna flaska nu heller bara jag som gäller..



Vi ska till bvc på torsdag, alltid lika spännande..Den här gången får pappa gå, jag har möte på kvinnojouren..Behöver få ur mig allt som hänt S..alla tankar och känslor jag bär inom mig.



Vilken kille han är Melvin..storfiskarn:)

kram till dina goa killar en ta en själv också

2009-07-15 @ 00:14:50
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therése

Va kul att komma in å läsa lite hos dig, har inte hunnit med så mycket bloggande det sista med semester och allt ;-)

Jaså, har lille Sam flyttat över helt till spjälsängen nu!

Här hemma har vi varit lite bekväma och låtit Hugo sova i sin spjälsäng änna tills nu!!

Men nu fanns det ingen återvändo, för bebisen som ska låna spjälsängen av oss, föddes igår morse :-)

Så nu var vi TVUNGNA att flytta över honom till stora sängen i sitt rum!

Och det gick ju jättebra, det var bara mamma-hjärtat som blödde lite när man skulle gå och lägga sig och spjälsängen stog där bredvid...tom!

Men han är stora killen nu, så det så! ;-)



Hoppas det går bra med 6 månaderskollen och sprutorna (usch inget kul!)

Kram Therése

2009-07-15 @ 02:05:28
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Båda dina killar är stora, den ena försörjer er med fisk och den andra flyttar till spjälsäng - tiden går ruggit fort! Så ni fyndade på marknaden, vi gick en sväng men inte ett rött öre gjorde jag av. Inte ens munkar blev det, spar till i helgen då vi nog åker en sväng på Åsele marknaden, fast det beror på hur pigga vi är efter fredagens kusinträff ;-) Hi,hi Kram kram

2009-07-15 @ 07:58:23
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Men så duktig lill killen är. Å tiden går alldeles för fort. Man hinner ju inte med.

O ja visst får vi göra det. Är ju så roligt att ses.



Snart blir det Åsele marknaden och jag längtar som tusan är så roligt att se när barnen åker karusell dom blir så lyckliga av allt snurrande ;)



Kram kram...

2009-07-15 @ 11:00:28
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Vendela

Hej på dig :-) Ja, jag hoppas vi stöter på varandra något. Alldeles nyss träffade jag Malin - hon var ute och målade och jag och Olivia var ner till min faster och hälsade på så vi passerade. Jätteroligt att träffa henne :-)



Många kramar till dig!

2009-07-15 @ 14:38:34
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Jenni

Håller med Linda angående förra inlägget, tur det var små bilder! :-)



Hihi, tack så mycket...sa nog mer än en gång att jag tycker ni är ett härligt gäng! :-D



Ja, idag har det varit full rulle, men det är bara skoj!

Sommaren är ju så, helgerna räcker inte till för allt man ska göra. Alla helger är ju i stort sett fullbokade!



Vad duktig han är Melvin...inte illa att fånga sin egen mat! Och vad stor Sam håller på att vara, spjälsäng. Ett steg ifrån bebisstadiet ;-)



Kram

2009-07-15 @ 16:48:19
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: anna

snygg bild du har hittat på mig! ha ne bra dag!

2009-07-15 @ 20:55:44
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: sara

Hej vännen

Nu är man hemma igen efter ett par dagar på landet :) Trött och lite solbränd och säkert ett par kilo tyngre efter allt gott vi stoppat i oss :)

Men vi har haft det mysigt...



Vad duktig han är, Melvin. Inte så dumt med en massa aborrar. Och vilken härlig kväll ni verkad ha med era vänner. Sådana kvällar är guld värda.

Du, jag hade gärna träffas på en strand. Synd att det är så himla långt imellan Skurup och Dorotea :)

Många kramar

2009-07-15 @ 21:25:52
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: maria

Ska man ta sprutor när man är sex månader också? Malva ska ta nästa vecka när hon blir 5 månader, kommer det ännu fler sen?

2009-07-15 @ 23:56:08
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: carola

det var toppen att få prata..bröt dock i hop i bilen sen.

Fanns så mycket jag vela säga, så mycket inom mig som jag bara stoppat undan..

Får ta det en dag sen...när tid finnes.



Liten lisa har tagit sprutor med pappa idag, vägde 7,2 och var 68 lång..

Sköt om er

2009-07-16 @ 19:29:08
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej vännen min! Jag förstår att ni vill vara där så mycket. Det var ju jätte mysigt där ju..



Vilken mysig fest ni haft, sådant behöver man ibland för man får ju inte glömma bort att ha skoj fast man är mamma och pappa =)



Hoppas att allt är bra med dig och gullungarna, själv försöker jag att komma igång med att få rutiner igen efter att inte behövt tagit något ansvar på en vecka.. =)



Kramar om dig massor

2009-07-16 @ 23:53:03
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ja, jag kan lova att kräfor vr mummma, med nybakat bröd och mammas goda röra till Mm... attans att allt ska vara så gott ;-) Idag är det en tur till gammelmormor som står på schemat och sedan kusinträffen, känner redan nu hur ont i håret man kommer att ha ;-P Hi,hi. Näe, blir nog lunggt, blir säkert jag som får köra till Åsele i morgon. Hoppas de har någon liten karusell som passar luran med, för hon tyckte det var såååå roligt i Ösund. Önskar dig en toppen fin dag! Kram kram

2009-07-17 @ 08:30:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Hej! Ja vi har ju i stort sett bara sovit här i huset. Borta hela dagarna :-)



Ja idag ska vi till stugan; men man vet aldrig...vi kanske stöter på varandra nåt iallafall innan vi åker? :-)



Kram

2009-07-17 @ 10:57:00
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0