Hemma igen!

I tisdags efter lunchså for vi upp till Lövsjön!
Va längesen man va dit så det va på tiden att vi styrde våra näsor dit!
Fick en jätte god födelsedagsmiddag hos farmor som fyllde 76 år denna dag!
Arvid fyllde 5 år och Rickard 25 år! Många på en och samma dag =)

Sen har vi inte gjort så mycket däruppe! Bara mysat och umgåtts!
Mamma, pappa och Sebastian va däruppe redan.
Vi har rensat lite ogräs, karlarna har fiskat lite.
Vi har spelat yatzy och ätit massa gott!
Min morfar och min storebror
kom upp igår!

Men imorse då vi vaknade så spö regnade det =(
Mycket trist väder! Å det ska tydligen hålla i sig i några dagar =(
Sebastian åkte med oss hem.
Han ska köra ner till Kungsör, till söta Matilda =)

Mikael är förkyld, å alla vet vi ju hur karlar är då dom är förkylda ;-)
Blir till å hyra en film ikväll och bara slappa!



I måndags köpte jag majskrokar till Sam... Från början va han mycket skeptisk! Men sen gick det bra!


Här ligger han på golvet i stugan och nästan kiknar av skratt!
Han är helt underbar detta barn! Vi är så lyckligt lottade! ♥



Sitter hos världens roligaste Sebastian och dricker ur pipmugg för första gången!
Sam va sjöblöt innan han druckit klart!

Nu ska jag ta en titt i H&M katalogen som kommit!
Love it!




Höll ju på att glömma!!
Har ju fått en award!!!



Tack mamma Bus ♥ Det värmde gott!
Å jag är så ledsen över att jag missade ditt besök här i Dorotea!

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Sicket trist väder vi fått, förstår att ni åkte hem från fjället - vi skippar stugan med, får bli film och mys hemma istället. Och jag kan verkligen meddela att du missade något, Camilla var dundertrevlig :-) Men det går ju fler tåg :-)

Sam är ju för vidunderligt söt, man fashineras så av hans lilla kalufs ;-) Kram kram

2009-07-23 @ 14:06:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Hej på dig! Jaså är du också i "obalans"? Jag skyller på sommar, semester och oregelbundna matvanor. Det blir ju lätt så när man är ute och flänger och far :-) Det blir nog lättare att komma igång när det blir höst och vardag igen; tror du inte?? :-) Vi får peppa varandra då!



Ja nästa gång jag kommer upp så måste vi ju absolut se till att träffas! Kommer vi upp till julen (kanske) så är vi ju hemma på Sjögatan betydligt mera mot vad vi var nu när vi var ute i stugan mycket! Om inte annat så får vi se till att "boka in" en träff!



Sam är verkligen bedårande söt :-) Finner knappt ord faktiskt....vilket litet charmtroll, och glad är han också :-)



Många kramar till dig!



2009-07-23 @ 14:27:23
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Jenni

Han ser verkligen för go ut Sam, glad verkar han alltid vara!



Trist med det här vädret, hoppas att vi får tillbaka den sköna sommarvärmen vi hade för ett tag sedan. Nu saknar jag att få ligga och pressa ;-)



Här ska vi också se film ikväll, Benjamin Button eller vad den hette. Hoppas på att den är bra.



Hoppas ni får en mysig kväll!



Kram kram

2009-07-23 @ 16:47:15
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Jenni

Jo förresten. Majskrokar...finns det här i Dorotea eller?

Tänkte om jag skulle prova det till Rasmus då de övriga äter onyttigheter som chips och ostkrokar!

2009-07-23 @ 16:48:39
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Tilda

Det är ni som är söta, inte jag =D

Och herrejistanes vilken söt liten pojk du har. Han verkar alltid vara glad och uppåt! Supermysig ju! Och det är alltid kul när de ska lära sig något första gången, som pipmugg, ååh så roligt det är! Hoppas mikael blir bättre från förkylningen! kram på dig

2009-07-23 @ 17:33:23
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen
Postat av: sara

Vad synd att ni fick så trist väder. Här nere i Skåne är vädert ganska tråkigt också. Varmt och klibbigt som bara den. Men molnigt och regnigt. Inget strandväder direkt. Men det blir det säkert vecka 32-33 när jag har semester. Eller hur ;)

Inatt är det jobb igen, sen blir det altanbygge hela helgen. Vill ju få färdigt så man kan njuta av det.

Ja städa garderoberna behövs alltid känns det som. Fixade faktiskt Alexanders igår. Plockad undan två papperskassar med kläder som var för små. Han växer så det knakar för tillfället. Köper stl 146-152 till honom nu :)

2009-07-23 @ 19:05:16
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: carola

va underbart ni haft det..

Bara massa mys..



Åh vågar man ge dom såna nu..?

då måste jag också köpa..

Man kan inte tro att jag har haft barn förr:)



Var gör du dina fina collage, har du photoshop??



Tack för din omtanke, själv är man van nu med allt men vissa dagar är det jobbigare...

Då är jag glad att ha mina goa bloggisar därute som lämnar en go glad kommentar och lyser upp min dag.

massa kramar

2009-07-23 @ 20:03:44
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therése

Han är ju en sån liten charmis, lille Sam...säg den som inte smälter för honom ;-)

Visst är dom bra dom där barnstolarna från Ikea med det lilla bordet till!

Vi har haft det till Hugo också, men nu är han stora killen och sitter i fin juniorstol :-)

Men man märker ju hur söligt det blir på bordet nu, när han inte har sitt lilla egna bord på stolen längre!



Du får ha det så gott, fast det regnar och är tråkigt väder (det är det här med kan jag meddela)

Kram Therése

2009-07-23 @ 21:57:33
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Malin

Saknar dej mega mycket med vännen!!!! <3

2009-07-23 @ 22:00:51
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej vännen! Jag måste bara få säga att Sam är nog en av de sötaste jag sett... Vad skönt att ni fått myst på det är viktigt att få rå om varandra.. tack för det du skrev idag. Jag mår bättre nu, vet inte vad det är som ligger och vill komma ut..



En massa födelsedags firande.. det är skoj när något händer och man ska fira..



Ha en fin helg nu och ta hand om dig



Kramar om

2009-07-23 @ 22:37:01
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Det lät som ett härligt firande av alla födelsedagsbarn :)



Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

2009-07-24 @ 01:26:07
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hi,hi du är ju för rolig, som jag skrattar!!! Ja du, det var en galen tid... Nu kom magnus in så jag var tvungen att berätta för han med å även han måste skratta - han var allt lite rädd när jag köpte vårt våffeljärn för något år sedan ;-)



Och detta supertrista väder alltså... usch. Man blir så less. Dessutom magnus sista semesterdag :-( Men tydligen hade det kommit in lite nya filmer så man får väl botanisera bland dem... Önskar dig och go pojken en riktigt toppen dag! Kram kram

2009-07-24 @ 07:55:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej underbara du.

Jo de va allt en skön sov stund jag hade igår. välbehövdlig. =)

Ojdå en sjuk karl e aldrig kul. fy för tusan.

Hoppas han piggnar till sig snart så du slipper allt gnäll o plus att du slipper ha tråkigt.

Massa kramar

Petra

ps. GUD SÅ STOR SAM BLIVIT!! SÅ UNDERBART SÖT.ds

2009-07-24 @ 13:07:43
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0