Snart snart snart!!!

Är vattnet tillbaka! Hallelluja!
Tänk så handikappad man blir utan vatten i kran!
Ändå är man ju ganska van vid det eftersom vi inte har något vatten i stugan i Sallsjön!
Men det är ju som annorlunda här hemma.

Det är kallt även idag! Så det blev inge Wiks. Och proppen i motorvärmarstolpen hade gått så jag hade ändå inte kunnat startat bilen =/ Men nu är det fixat iaf!
Miro är på besök även idag!
Men nu börjar det bli mildare iaf!
Endast 22 grader kallt nu ;-)




Lilla Miro =) Tur han är sååå snäll! Han bara är lixom. Man glömmer som bort att han är här. Och Sam är för himla snäll med han oxå. Han är inte och jagar han och ska dra han i håret!  Som alla andra busbarn har gjort när dom va små. Dvs Melvin, Arvid och Melker. Men då är inte Miro rädd för Sam heller! Bra det!

 




Sam bryr sig nästan aldrig om sina leksaker. Utan det är våra saker som är intressanta! Till exempel kamera fodralet! De leker han med varje dag! Samma sak gäller med sladdar, grytskåp och plastlådor odyl...
Tänk att det alltid ser ut som ett bombnedslag här. Man plockar och plockar men Sam han drar fram ;-)
Precis som barn ska va!!!
Men är smått less på att kuta och plocka hela tiden så ibland ger jag f*n ;-)

Nu när Sam vaknar så ska jag ta och packa våra väskor, fixa iordning mig och dammsuga!
Så är vi klar för avgång sen =)

Önskar er en jätte fin fredag!
Ikväll ska jag titta på Ernst. Kanske att han kan ge mig lite julkänslor??
För mina julkänslor är som bortblåst =(


Kommentarer
Postat av: Ida

Då får jag be om ursäkt, skulle gjort en mer varnande rubrik ;-) Själv har man vant sig vid att se avkapta fingrar och dylikt och tänker inte på att de flesta skulle rygga tillbaks.



Och oreda det är det här hemma också mest för jämnan. Och när man säger att han ska plocka ihop så tittar han på en med sorgsna ögon och säger - jag kan inte plocka ihop, du måste hjälpa mig.



Är du på väg bort? Hade tänkt åka förbi senare och hämta plastgrejerna, ser väl om du är hemma annars kommer jag en annan dag.



Ha en trevlig helg ni också!



Kram

2009-12-18 @ 13:42:06
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, jag tror jag skiter i alla måsten idag! Har jag inte kommit till skott än, så lär jag inte göra det nu heller! :p Eller så kommer det till kvällen istället. Det brukar jag vara duktig på. Men jag tror jag styr kosan mot Hoting isället. Känns så trist att vara ensam en fredagkväll oxå. Fast jag har ju Asterix iaf! =) Han bara sover och sover.

Ha en fin fredag du med vännen, så hörs vi av något. Och synd det var så kallt idag, så vi inte kunde ut och åka en sväng. Men vi får ta det sen istället.

Hoppas att Miro piggat/piggnar på sej oxå! Man blir så orolig när det inte är pigga och inte heller kan tala om för en vad som är fel =(

Kramar!!

2009-12-18 @ 13:43:26
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Vendela

Men så skönt att vattnet är tillbaka! Man blir ju totalt handikappad utan vatten!!



...och klart du kommer få julkänslor av Ernst :-) Kommer oxå sitta bänkad kl 21!



Många kramar

2009-12-18 @ 14:56:56
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Florence

ja vi hade inte heller vatten för ett tag sedan, man uppskattar det verkligen så mycket mera när det väl är tillbaks sen! ^^ Ha en bra fredag du med! kram

2009-12-18 @ 16:05:08
URL: http://floor.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Tack va go du e!!

Ja visst älskade hon att åka pulka. ja osså =) Mysigt!



Åhh ja man e rätt låst utan vatten i huset.

Så söt Miro e!! Skönt att han och Sam funkar bra ihop, då går allt mycket lättare ju.

Ja då kanske ni ska köpa en hel hög med sladdar till Sam i julklapp ha ha



Kramar på er

2009-12-18 @ 16:31:17
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, utan vatten är man handikappad, här blev det risgrynsgröt då jag inte visste om vi skulle hinna få tillbaka vattnet. Juligt och gott, dessutom gillar Svea det.

Sådan tur att miro å sam kommer överens, jobbigt om de härjar och inte gillar varandra. Ha nu en toppen fin helg i fjället med din familj. Själv lyssnar jag på julmusik, dricker must och ska nog värma glögg sen och invänta Erns - tack vare ledigheten har nu julkänslorna verkligen infunnit sig :-) KRAM

2009-12-18 @ 18:50:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Tomas

Men vad glad jag blir att jag lyckas förgylla några sekunder i era liv. Man är allt en liten pajas. Mycket är ju dock sanning men jag kryddar ju till allt förstås. Man måste ju ta ut svängarna och skriva som man kände eller så. Intryck. Det är viktigt. Skulle jag sitta och skriva vad jag åt till frukost utan en liten baktanke liksom, skulle det bli roligt då? Och vad skulle jag skriva om jag som vanligt skippade frukost?! ;-)



Vilken tur att vattnet kom tillbaka. Jag hade dött annars. Där är jag seriös. Jag känner mig hemsk. Jag klarar inte den känslan :-)



Hoppas du får en mysig helg i stugan om du åker och ta hand om dig i fjällvärlden. Kan tro förresten att man kan bli smått less när man plockar och plockar för att de någon sekund senare ska se likadant ut igen. Ett barn skulle störa min ordning så tur jag kan låna dom :-P

2009-12-18 @ 23:35:08
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: fia

ojoj va mycket snö ser riktigt vackert ut .

må så gott och önskar dig en toppen lördag.

2009-12-19 @ 13:26:24
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0