Pulkåkning!

I måndags då vi va till stan så köpte vi en pulka till vår lilla Samuraj!
Så den fick han provåka i tisdags! Och det va ju dessutom underbart väder! Solen sken från klarblå himlen. Snön låg vit på marken och det gnistrade i träden! Va underbart att vara ute och gå!




Ute och åker pulka med pappa!







Hej va det går! Han va lite skeptisk från början men det tar sig! Fick ju ett litet leende och igår kväll då vi va ut och gick igen så "pratade" han till å med!

Annars så blev det ett rätt så snabbt besök i stan. Men vi kom hem med det som behövdes. Massa julklappar till Sam, några till Melvin och köpt julklappar till nära och kära!
Sam va en ängel hela dagen. Bara skratta och sov och va hel nöjd. Inte ens Mikael klagade ;-)

Har dessutom fått julklappen från farmor och farfar!
Vi fick ju välja själva va vi ville ha så jag valde två "sittpuffar" med förvaring i från MIO. Kanon bra!!!
Har fått en för tidig födelsedags present av mannen!
Min hårtork har ju gått sönder för ett tag sedan så jag fick välja mig en ny!
Alla tiders!

Idag har jag varit ner och vägt Sam. Han är ju nu 10 måndader!
9060 gr och 72 cm! Min älskade stora kille!

Träffade ju lilla Vera där nere oxå!
Så näpen och söt! Blev ju som små kär i henne. Tänk att Sam varit så där liten oxå!
Nästan så man blir sugen på en till! Men bara nästan ;-)

Nä nu ska jag värma upp rester från igår.
Det kurrar i magen!

Önskar er en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Åter igen TACK för att du fixade kudden, så snällt! Nu behöver bara gubben bära ner fåtöljen ;-P



Ser att sam gillar pulkan precis som Svea, idag ville hon INTE in skratt Nepp, dags att slita sig och njuta av ice age 3.



Kram!

2009-12-02 @ 19:45:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara

Så härligt det ser ut med snö..vill också ha lite vitt på marken ju :(

Sam ser väldigt nöjd ut när pappa drar pulkan. Tänk så mysigt det var när man var liten och fick åka pulka.

Sov gott vännen

2009-12-02 @ 23:09:24
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, jag har ju de övriga HP så jag får nog önska mig den och flickan som lekte med elden av gubben, är ju som roligt att ha dem om man liks har de övriga! STOR kram till dig å samurajen, å hör med malla (å fler med för den delen) om vi ska träffas å fika någonting framöver, vore så mysigt. Är sugen på mer glögg å skratt nämligen! Kram igen

2009-12-03 @ 07:46:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Go´morron min vän!

Ja, att det luktar gott, är bara förnamnet! Jag är rädd för att jag kommer hinna bränna många sådana ljus i jul! ;) Så jag hoppas att de tar hem allt efter som det tar slut på affärn!

Vi hade verkligen en toppen dag i stan igår! =) Kunde inte haft det bättre. Jag och farmor gjorde stan och hade det riktigt mysigt tillsammans.

Och självklart hittade vi huuuur mycket som helst. Det var bara att hålla igen och se glad ut ändå ;)

Men lite fick man med sej hem iaf.

Nu ska vi strax börja jobba här hemma.

Önskar er en fin dag, så hoppas jag att vi ses snart!

Och pulkåkningen såg ju ut att gå fint för Samurajen! =)

Massor med kramar!

2009-12-03 @ 08:38:27
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Veronica

Va härligt att vi äntligen har snö, så det går att åka pulka!!

Sofie är piggare idag, så det är nog en ganska snabbt överstgående magsjuka. Får se hur hon äter å så idag bara!

Ja, julklapparna... Vi brukar köpa något tillsammans som vi bägge vill ha, fast vi har nog inte kommit underfund med vad årets "julklapp" är än =) Mannen vill ha en laptop, å de vill inte jag ;)

2009-12-03 @ 10:45:36
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej hej! Herregud vad jag är värdelös på att svara. Haha. Men nu så :)



Tack tack. Ja jag förstår inte vart tiden tagit vägen. Jag tyckte jag nyss satt på toa helt chokad över att de va ett plus på stickan. Oj oj oj. Ja Sam är ju stor killen nu och så söt han är.

Ja dom är så otroligt små, man kan inte fatta att dom varit så liten. När Liam föddes var han ju bara 49 lång och vägde 2860. Hehe. Lill skiten. Skönt att de är fler som blir så där tokig när dom ska kläs på. De är skit jobbigt. Skulle varit skönt med sommar så man slapp klä på dom så mycke, men nu ska jag inte klaga på de, snön ha ju nyss kommit :P

Hoppas ni får en trevlig dag!

Kramar

2009-12-03 @ 11:18:49
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/
Postat av: Tomas

Vad roligt att du gillar läsningen :-) Jag blir såå glad. Älskar ju din blogg också. Du skriver med glimten i ögat, du har mycket bilder på det växande kusinbarnet och din blogg känns så oharmlig, vänlig och trevlig. :-)



Jag minns fortfarande det där inlägget du skrev då du bakat. Rubriken var något "Här osar det bränt"..för nu har Nina bakat. Typ. Jag minns så väl hur mycket jag skrattade då!



Har läst lite oroande rader nånstans att du börjar tycka det är trist att blogga, men snälla, snälla Nina - sluta inte :-)

2009-12-03 @ 15:59:50
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej kära du.

TAck för omtanken. Börjar bli av med blåmärkena nu iaf. Saknar M såååå. Men men på lördag e de "bara" två veckor kvar. Hmmm.... Massa kramar de blir sen. =)

Åhh så stor lilleman har blivit. Puss på honom.

Kramar

2009-12-03 @ 17:37:21
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Madde

Va söt han är i pulkan :)'Hoppas allt är bara bra mer er :) Kramar

2009-12-03 @ 19:19:40
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0