Kyla!

Vaknade av att jag fick ett sms imorse. Det va mamma som undrade om jag inte kunde ha Miro idag för det va så kallt! Termometern visade - 25 då jag klev upp! Brrrr! Så mina planer för dagen ställdes in och jag är hundvakt istället och sitter inne och kurar i värmen!
Lyssnar på julmusik och pjullrar på lite!
Sam ligger och sover sött, han får lov att sova inne idag!
Men det är så underbart vackert med denna kyla oxå!
Va nyss ut och pinka Miro och det är nått speciellt att få andas in denna kalla friska luft!


 

Så idag åkte mina älskade tjocksockar på! Mamma har stickat dom med extra långa skaft! Värmer gott det!





En sammanbiten Sam. Fick icket ett leende! Men söt som socker är han ju ändå!
Han har "hjälpt" mig att hänga tvätt idag! Trodde jag skulle bli tokig! Han slängde alla underkläder överallt! Rev tvättställning två ggr så jag fick hänga om allt om och om igen! Rart med barn ;-)


♥♥♥



Foto: Sofi Holmgren

Min fina vän Sofi är en kanon bra fotograf! Älskar detta foto! Så otroligt vackert!
Titta in hos henne och titta på alla vackra kort hon tagit. Önskar sååå att även jag kunde knäppa kort på detta vis! Kram till dig Sofi!

Önskar er alla en bra dag ♥


Kommentarer
Postat av: Jenni

Snygga tjocksockar! Får nog ta och beställa med min mamma ett par med extra långt skaft, tycker om det! :-)



Hoho, ja nog kan jag förstå att din mamma höll på att sjunka genom jorden ;-)

Och från barn ska man ju få höra sanningen säger de ju...det kan nog få till det :-)



Mmm, det där med stjälpreda känner jag igen. Man kan ju inte riktigt bli arga på dem för de ska ju hjälpa till men oj om tålamodet får sig en prövning!



Gillar kylan, kanske lite för kallt för att var aute men mysigt på något vis ändå! :-)



Kram

2009-12-17 @ 14:11:17
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: SofiH

Självklart är det helt okej!



Tack för så otroligt fina ord!

Du är fantastisk nina!



Jag kommer hem över jul, åker på onsdag eftermiddag och stannar i Dorotea tills på söndag. jobbar ju mellandgarna.

2009-12-17 @ 14:54:26
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Lillsnörpa - Grönt, Pyssel och Äpplen

Vilka mysiga raggsockor, ser ut att värma gott! Ska gå in och kolla din kompis sida nu... /Lillsnörpa

2009-12-17 @ 16:45:39
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Tjingeling! Tror inte för en sekund att du varit sunkig, du är alltid fin :-) Så där kan du inte lura mig! Sockorna var för övrigt dö härliga, behövs sådana här dagar... nu var tempen på - 28 här burr Skönt att sitta inne med ljus och knapra nygräddade kakor då :-) Och just denna bild föll jag också för, Sofi är verkligen duktig! Stor kram till dig och din lilla hjälpreda från oss på Sockenvägen!

2009-12-17 @ 17:10:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, lakritskola förstår jag att ni måste ha - förknippar det stenhårt med Nisse Sörell :-)

Här har jag dragit ner rejält på bakandet i år, blir bara favoriter, man äter nog mycket so mdet är i alla fall :-( Spricker nog långt innan BF om jag fortsätte så här suckar Stor kram!

2009-12-17 @ 17:37:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Gillar ditt ord pjullra. Ler . Aldrig hört förr.

Fy tusan -25 grader. Aldrig varit med om faktiskt. Jag tyckte vi hade de kallt i morse med -8...

Men men... ha ha



Ja jag hoppas på en vit jul. Hade inte suttit fel.

Mysigt med att vara hundvakt.

Jag och lillan har varit ute i snön o åkt pulka idag Härligt =) Till o med jag åkte några gr, då skrattade lillan som bara den. Tur man kan glädja ngn.

Hoppas att ni haft en bra dag.

Och ja Sam e sååå söt även fast du inte fick fram ett leende. =)



Kramar

2009-12-17 @ 19:30:45
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Jisses så kallt Ni har det! Förstår gott varför Ni stannde inne ;-)



Vilka härliga strumpor, värmer nog riktigt skönt :-))



Barn är roliga ibland, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när de "hjälper" till;-)



Har en tävling inne hos mig som jag tror kan falla dig på läppen förresten;-)



Varma kramar!

2009-12-17 @ 21:27:41
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Vendela

Usch så kallt ni har! Här har det dock faktiskt KÄNTS som 20 minus idag, trots att det "bara" varit 7-8 minus - för det har nämligen blåst friska nordanvindar brrrr



Har suttit framför TV:n nu och myst med duntofflor på fötterna och filt över mig :-)



Kram kram

2009-12-17 @ 21:34:45
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åhhh vilka fina tjocksockar. Jag vill också ha extra långa skaft. Bra ide, synd att det är så himla jobbigt att sticka ;) Fast jag kanske ska ha det som julprojekt. :D



Wow!! Sofies kort var verkligen superfint!! :D Vad duktig hon är!

2009-12-18 @ 11:28:51
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0