Fjärde advent

Ja i eftermiddags så kom vi hem! Har lämnat Lövsjön för denna gång!




Får se när vi åker upp nästa gång!


Så kom fjärde advent till våra hem!
Det har gått så otroligt fort!
Säger bara poff så är julen förbi!

Tänkte visa några bilder på farmor och farfar´s tomtehus!




Farmor har målat deras hus i rött och grått.





Självaste Tomtefar sitter inne och ska ta sig en glas vin ;-)
Mattan som ligger där har jag vävt då jag va liten! Vackert värre! Skratt!





Figurerna har många år på nacken! Nostalgi så det står härliga till!





Ni må tro va många timmar man har spenderat framför detta tomtehus när man va liten! Å lekte med "gubbarna" även fast man egentligen inte fick! Men inte tusan kunde man som barn hålla fingrarna ifrån detta!
Älskar att vara hos farmor & farfar, speciellt under juletid!
Nostalgin gör en gråt färdig! Det är som magiskt att vara där uppe. Kan bero på att vi firade jul oftast där uppe då vi va små. Har så grymt många & underbara minnen.


Sent inatt så kommer mannen hem :D
Som vi har längtat!
Så imorron då Sam slår upp sina blå så kommer han bli överlycklig då han ser att självaste pappa är hemma! Julens mys kan då börja på allvar!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Jag får vara ledig över julen! Vi åker ju bort och det godkände hemtjänsten :-)

Kommer dock jobba juldagen men det gör mindre. Hade inte planerat ett fylleslag på nyår ändå! ;-)



Va skönt att mannen kommer hem, då får han väl stanna hemma ett längre tag också! Gissar att Sam kommer bli väldans glad i morgon :-)



De där figurerna utanför stugan känner jag igne, tror mamma har några sådana undanstoppade någonstans!



Jag efterlyser mera julkänslor! Vi har haft lilla julafton här idag och ändå känns det inte riktigt som jul! Kanske kommer när vi åker upp till stugan, får hoppas det.

Vii inte att jag ska ha blivit vuxen och tycka att julafton är en dag som alla andra, för det är det ju inte! :-)



Kommer inte sitta vid någon dator på ett tag nu så får önska dig en riktigt mysig jul!!!



Kram och GOD JUL!

2009-12-20 @ 22:10:18
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: marie

Vilket fint tomtehus.

Så skönt när kärleken är tillbaks hemma igen! Hoppas ni får en lugn och skön jul med mycket kärlek.

kram

2009-12-20 @ 22:49:40
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: sara

Men åhhh..sådana tomtar hade vi när jag var liten. Undrar var de tagit vägen???

Vet att en saknade en arm och nån annan var lite skadad. Men komme rihåg att vi också "smyglekte " med dom. Måste fråga mamma imorgon om hon har dom kvar!!

Men fy vad jag är trött...fastnade här alldels för länge idag med :)

Go´natt

2009-12-20 @ 23:23:44
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Kia

Åh, vilket mysigt tomtehus! Förstår att du hade svårt att hålla fingrarna borta från de som barn! ;)

Ja, kalaset var riktigt lyckat. Att så många kunde komma så här nära jul var otroligt! :)

Nu är de snart jul och sedan fyller ju Elina år med. Mammas bebis. Redan 2 år. Fattar inte vart tiden tar vägen???

Kram

2009-12-21 @ 08:08:54
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Sockenvägens Söta

Så mysig tradution ni har med tomtehuset, förstår nostalgin och alla minnen!!! Njut nu av att vara samlade igen, en annan har ju en karl som jobbar alla klämdagar :-( Och visst ser svea stor ut i jeans?! Det går allt för fort :-/ Idag lutar det åt en tripp till ström. Ha det riktigt mysigt nu! Kram

2009-12-21 @ 08:39:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej min vän!!

Vill dom inte infinna sej dina julkänslor än? Men ärligt talat så känns det bra konstigt att det är julvecka och julafton på torsdag! Jag kan inte fatta det ännu. Allt har gått så fort.

men den lilla råtta som gnager inuti dej måste vi försöka bli kvitt.

Hoppas att Sam är på bättre humör nu och i morse var han väl en glad killa, när han slog upp sina ögon och fick se att pappa var hemma igen! =)



Hoppas vi ses snart vännen!

Kramar till er!

2009-12-21 @ 11:31:18
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej hopp vännen!



Vi ska pyssla i kväll. Så vad har du för idé till lille sam?? Tänkte om jag skulle försöka lite i kväll. :) Ska även virka lite hade jag tänkt. :)

Kram till er.

2009-12-21 @ 13:25:48
Postat av: Sockenvägens Söta

Så var man hemma betydligt fattigare men med en massa "fynd" som vanligt då man varit på dollar skrattar Men nu när det är 50% på julggrejorna var det ju smart att köpa etiketter å papper till nästa år... + massa annat smått och gott. Å julrosor fick ajg också tag på + en trevlig lunch med mamma å lillebror bus :-) Så nu är man mör, ska parkera arslet i soffan å ta igen mig, har fått sådana sammandragningar :-/ Kram kram!

2009-12-21 @ 14:50:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilket härligt vinter kort på dig !!!!



Och så fin du var på jul i lockigt hår !!



sv:

Ja jo det e lite blandade känslor men det får ju gå !! TAck för alla dina fina kommentarer dom bland annat tog jag nytta av i går när jag var såå nervös å sskulle på nån släkt träff med per då tänkte jag på alla era fina kommentarer om mig så om ni uppfattar mig å försökte lugna mig med dom att jag dög !!

2010-01-10 @ 14:30:36
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0