Inte pigg...

Nä vet ni vad, denna tjej är allt annat än pigg och alert just nu..
Ryggen är trasig. Gör ont att stå, sitta, ligga. Böja sig ner eller lyfta barnen är en riktig plåga.
Förkyld som jag så sällan är oxå. Sam har varit sjuk sen i fredags.

Så någon vikt rapportering blir det inte då jag inte orkar ställa mig på vågen eller ta fram nått måttband. Känns som jag är och krälar runt i lera. Och kan inte ta mig upp. Jävla skit svacka!

Men förra veckans träning såg ut så här:

Måndag: zumba 40 min med Madde, crosstrainer 30 min
Tisdag: rask promenad/jogging 5 km
Onsdag: rask promenad 4.3 km
Torsdag: rask promaned 3.3 km
Fredag: Intervall 3.3 km plus 30 min styrka.( ben, armar och core)
Lördag: Vila
Söndag: FÖRKYLD!

Foto: Sofi Holmgren

Träningspasset med bästa Sofi i torsdags va helt sjukt jobbigt och skönt! Kändes himla bra då vi kom i mål ;-)

Denna vecka blir det nog ingen träning alls och jag mår så dåligt över detta!

Hoppas ni har det bättre än mig ;-)


Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Alla har vi svackor, det blir bättre :))

2012-06-12 @ 10:17:04
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Skit även här, kom just in efter att ha försökt springa 5 km, men knäet la av efter 2 km. Grrrr. Blir less på småkrämpor, vill kunna tuffa å köra, men kalrt som tusan att det ska vara nått... å inte så konstigt heller kanske då knäna tar ordentligt stryk då man springer med övervikt :-/ Men innan sommarn är slut är iaf målet att jag ska komma in under den magiska normalviktiga gränsen enl BMI. Så får bita ihop, å kanske cykla eller nått ist. Dessutom fick jag just besked att mormor åkt in igen, troligen stroke :-/ Så näe, det är en skitdag även här kan jag meddela. Men då får man intala sig att det bara kan bli bättre!!! Håller tummarna att din rygg blir ok och att du tar dig ut i friska luften för en lättare promenad, å så länge du sköter maten så ska det ju inte vara någon fara för dig utan då bör du tuffa på neråt på vågen, träningen är väl eg något du alltid hållit i :-D

Massa pepp kramar!

2012-06-12 @ 11:18:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Även här tvättas det å hängs tvätt i dag, första gången utomhus för i år, pollen å regn har hindrat mig tidigare!!! Å näe, jag siktar på vassen i år, har inga orealistiska förväntningar, men hoppas iaf närma mig normalvikt till senhösten/älgjakten. Äver 7 kg dit så det dröjer, men å andra sidan har det ju tagit ett par år att fluffa till sig så ja, då behöver det väl inte gå så baskat fort neråt, har bara mig själv att skylla liksom :-P Å ge inte upp nina, det är tungt i många veckor, men så plötsligt lossnar det å flåste kommer, dock verkar mitt ha rymt, iaf tillfälligt ler Krya på kramar!

2012-06-12 @ 12:04:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sofi H

hua då, sjukor och krämpor är väl ett eländigt påfund. Jag hoppas du kryar på dig illa kvickt, är bara jobbigt att gå förkyld :(



MEN istället för att må dåligt över att du inte kan träna och lägga energin på det, prova "njuta" av några dagar utan måsten och lägg energin på att bli frisk och stark istället :-)



Vi tar ett nytt pass nästa gång jag kommer upp ;-)

puss!

2012-06-12 @ 12:54:48
URL: http://sojf.wordpress.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Fy tusan är du billös?! Huga, det måste vara jätte mixtrit då du dels har ont, och så alla grabbarna som ska hittan å dittan... Definitivt läge att investera i en till bil alt. får M tjata till sig firmabil. Vart jobbar han nu? Närmare hem?

Å du är snäll du som peppar å är så positiv, men näe, årsskiftet är mitt mål, allt innan blir bonus då jag äter vanligt och endast tränar... Går sakta men säkert iaf, bara man orkar hålla i, ibland vill jag bara ge upp å krypa upp i soffan å goffa ;-P Men nä, det har jag gjort så det räcker å blir över!

Hoppas nu att du får vila ryggen, här är det till att göra ett sista ryck innan busarna ska hämtas å grillen tändas så vi får oss någon middag i dag. KRAMEN

2012-06-12 @ 15:06:56
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Åsa

krya på kramar i massor

2012-06-12 @ 15:52:41
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Vendela

Nä, nu är du dum mot dig själv igen Nina! Du vet ju själv att du inte ska tänka så dumma tankar om dig själv! Det du nämnde i min blogg, är precis så som jag tänker om mig själv - det vi behöver träna på är vår självkänsla. Går en e-kurs i det nu faktiskt. Jag tror att allt måste bottna i att man älskar sig själv och känner sig trygg i sig själv, så kommer resten sen...och du må tro att jag måste träna läääänge på det; för det är allt annat än vad jag gör just nu.



Jag har oxå haft bra prover alltid - fram tills nu. och jag säger bara; inget ont som inte har något gott med sig. Hade nog inte kommit igång nu heller om det inte varit för det där provresultatet....



Kramisar i massor <3

2012-06-12 @ 21:18:02
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tittar in å önskar god morgon! Hoppas du fått sova i natt å att ryggen blir bättre å bättre!

Å vi får ta å ses nått framöver, du kanske bjuder på kaffe någon dag framledes, kan behöva komma ut på lunch el kafferast då man sitter hemma och jobbar. Men nått viktras rör det sig inte om, går saaakta men säkert, så det syns ännu inte särskilt mycket, men märker själv på byxor å det är ju alltid trevligt! I dag skiner solen så jag hoppas kunna sitta ute å läsa lite papper senare i dag, jag BEHÖVER sol känner jag! KRAMIS

2012-06-13 @ 07:35:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim o Belle

Hej fina du, mår du ngt bättre än?

Kramar

2012-06-13 @ 13:08:37
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Elin

Man kan inte vara på topp jämt min vän, ta tillfälle och vila istället och rå om dig själv lite :) bara att ringa om du behöver stjuss, jag har bilen hemma ja :) du är bäst min vän!! Och du är så duktig!! <3 du vet att jag finns om du får tråkigt :) även film kan ordnas på beställning!! Love you <3

2012-06-13 @ 20:03:35
Postat av: Veronica, mamma till Nim o Belle

Heej



Ja man blir glad när hon leeer :)



Usch, hoppas ni blir bättre snart. Sjukdomar är ju sällan skoj!!



Men sålänge du sköter kosten så behöver inte veckan bli hemsk ändå! Peppa peppa!!



Kram kram

2012-06-13 @ 20:18:53
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Petra

Men älskade vännnen!!

Inte ska du må dåligt.

Krya på dig!!

kramar om

2012-06-13 @ 22:11:55
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Jenni

Uach va jobbigt!

2012-06-14 @ 07:11:22
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Jenni

Usch va jobbigt! Svackor är inte roligt, speciellt inte när det har gått bra för dig nu. Men passa på att vila ordentligt...du får ta nya tag senare :-)



Krya på dig!

KRAM

2012-06-14 @ 07:12:28
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Myyys med mamma träff, att omge sig av fina människor är bra medicin om man har ont å har en svacka! Hoppas dock det vänder å du får känna dig kryare i dag. Å festligheter låter inte helt fel ;-D Var hundra år sedan sist känns det som....

Här värker käet som bara den, och det endast av att jag var ett par timmar i källaren och röjde i går kväll :-( Så jag vågar nog inte ens testa att crossa av rädsla att det ska pajja ordentligt. Suck! Å så skitväder på det, verkligen en lovely dag ;-P Nepp, uppryckning å kaffe är det som gäller! KRAM KRAM!

2012-06-14 @ 08:02:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Angie

Vad trist att du är förkyld, krya på dig. Och bra att du vilar, kroppen behöver det för att bli frisk.



Svar på din fråga är, jag är undersköterska inom socialtjänsten. Det att jag jobbar varje helg är att jag är på två ställen denna sommar, dels kör jag rent nattschema på ett ställe och dagschema på ett annat. Att det blev varje helg är endast mitt eget fel, satt bara och bokade in datum utan att kolla närmare på veckodagarna. :/

2012-06-14 @ 08:12:24
URL: http://iwontquit.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Näää kan tro du är sliten efter en sådan febernatt, sjuka barn tar verkligen musten ur en :-/ Tur du får hem M så han kan avlasta dig <3 Du gör det så bra tycker jag! KRAM

2012-06-14 @ 08:46:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Elin: Tack för dina fina kommentarer. Man blir ju alldeles tårögd! Love you to! Tack för att du är min vän <3

2012-06-14 @ 10:03:00
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0