Lättar mitt hjärta!

Nått jag verkligen avskyr är mina ständiga höst deppisar! Samma sak år efter år! Kan inte förstå =( 
Iår blev det mer långvarigt och mer neråt än tidigare. Allt började i augusti när Anton va så himla dålig och vi låg inlagd i umeå. Sen gick det som utför. Tröttheten går inte förklara. Jag är trött dygnet runt. Motivationen att gå ner i vikt försvann totalt då man knappt orkar klä på sig. Den ork man har går till att sköta barnen och hemmet så gott det går. Så självklart pekar vågen uppåt och jag är så arg och förtvivlad. Som jag kämpat, blod svett och tårar. Och nu sabbar jag allt. Men vet inte va jag ska göra då jag verkligen inte orkar? Det är nog lätt för utomstående att säga, vadå, du vill ju inte va fet så gör nått åt det!!! Håller med dom till fullo... 
På helgerna när sambon är hemma lever jag upp och håller igång så mycket jag kan. Vilket resulterar i att på måndagar är jag helt knäckt. Inte kul. Så svårt att förklara för andra hur man mår.
 
 
Men känner att gnistan börjar komma tillbaka. Nu när jag börjat öppna upp datorn igen och börjar läsa bloggar blir man genast mer peppad. Men ska ta det lugnt. Inte träna som en galning så ryggen pajjar igen, inte avstå alla godsaker osv.
 
Råkade hamna i denna veckas lokaltidning och fick en chock! Är medveten om min övervikt. Vet att jag är stor. Men alltså att jag är så stor som jag ser ut att va i tidningen trodde jag inte. Trodde att jag skulle spy, så dåligt mår jag över denna bild. Brutalt uppvaknande och självförtroende som va nog dåligt blev genast sämre. Ingen kan göra nått åt detta förutom jag själv! VAKNA UPP MÄNNISKA!
 
 
Vill va en pigg och glad mamma till mina busfrön.
Vill känna mig stolt över mig själv och känna att jag är bra och duger!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tjingeling vännen, hoppas ni fått sova i natt och magsjukan inte blir långdragen... Å lokaltidningen måste jag bläddra i, har helt missat dig där, tror inte det är så illa som du skriver, för som jag skrev häromsistenes så strålade det om dig då jag mötte dig på ICA :-D KRAM <3

2012-12-06 @ 07:26:24
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Gahhh en dag hemma med FRISKA barn har banne mig tagit på mitt psyke, oj så livat det varit, så skönt att svärmor tar dem i morgon och att de ska sova där till på lördag, första gången ever bogge sover borta och jag är utan båda barnen, ska bli skönt, men säkert tomt... Gissa vem som ska ta ett långt bad å sova en hel natt med sovmorgon på det?!!?!? :-D KRAM

2012-12-06 @ 17:28:40
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Åsa

Måste erkänna att det är SKÖNT att det finns andra mammor som oxå känner att de inte riktigt räcker till, ibland känns det som om jag är den enda med dessa tankar så TACK för att även Du känner Dig sämre som mamma ibland *kram*

2012-12-06 @ 18:44:55
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Elin

Älskade vän.. finns för dig! Vi får ta ta i promenader och mera mys för oss själva.. DU är så fin! Glöm aldrig de! Man kritiserar ofta sig själv mest, helst på sånt en annan inte tänker på. Men du är världens finaste vän och du kan klara allt! Stora kramar!!!

Svar: Puss min älskade vän <3 You rock. Och du gör mig sååå glad! Puss!
Nina

2012-12-07 @ 09:49:56
Postat av: Jenny Hamberg

HÅller med Therese, tycker oxå att d strålar om dig när man träffar dig på byn =) Du är så fin som du är!! Kram

Svar: Ja tänk om man ändå kunde bortse från sin stora hydda! Men din kommentar är värmande och tack för att du skrev! Kram
Nina

2012-12-07 @ 12:11:24
Postat av: Rebecca

Åh fina fina Nina, det är inte kul att läsa att du mår dålig, jag tycker det är strongt att du kan sätta ord på dina känslor, det är bland det svåraste som finns tycker jag.
Jag tycker du är så otroligt fin och du är stark och jag skickar en massa kärlek till dig och hoppas att du kommer må bättre snart <3

Stora kramar till dig!

Svar: Tack så himla mycket <3 KRAM
Nina

2012-12-07 @ 12:22:26
Postat av: Finurliga fröken

Skickar över en jätte kram till dig! Du är stark och väldigt vacker precis som du är. Kram

2012-12-07 @ 22:31:14
URL: http://harligheten.blogspot.com
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Kul om du är påväg tbx.. bara säg till när du behöver mig. då finns jag ju där. så kan vi fortsätta där vi pausade :) jag vet att du fixar det. många kramar !! :)

2012-12-07 @ 23:13:14
URL: http://www.attblifler.blogg.se
Postat av: A

Må bättre snart min vän.
Kramar

2012-12-08 @ 09:24:27
URL: http://Separationen.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Lät mysigt med filmkväll å poppe, å shoppign och egentid, här rök den mesta av egentiden til lstädnign och snöskottning, men tar igen det ikväll då barna sover å magnus åker å jobbar, då ska jag äta nått gott å böraj se twiligth filmerna :-D Ha en fortsatt fin 2:a advent <3 KRAM

2012-12-09 @ 18:53:25
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Eva

Vet du Nina, skönheten sitter inte i antal kilon man bär eller hur många extra volanger man har på kroppen. Skönheten sitter inuti och jag kan lova dig att du är mycket vackrare än många oavsett hur mycket eller lite du väger. Det strålar alltid av dig och du är alltid fräsch och glad.

Jag vet att såna ord är liten tröst då man mår dåligt med sig själv men samtidigt är det viktigt för alla att faktiskt få höra att man är vacker precis som man är!
Många kramar

Svar: Du Eva, det där va väldigt fint skrivet. Här sitter man å nästan gråter när jag läser vad du skrivit! Du är klok du! Å jag försöker allt jag kan att ta åt mig av alla komplimanger, men de är svårt. Tack å åter tack för din kommentar! Stor kram!
Nina

2012-12-10 @ 22:10:12
Postat av: Elin

istämmer med föregående talare :)

Svar: <3 puss
Nina

2012-12-11 @ 19:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0