Å vem tusan är du?

Att titta sig i spegeln och inte känna igen sig själv är inte roligt!
Att sitta och titta på kort som är några år gamla och sen titta sig i spegeln och se skillnaden!
HUR kan man tillåta sig att gå upp så mycket???
Ja kilonen kommer så där smygandes.
Och två täta graviditeter gör ju även sitt.
Men i grund och botten får man skylla sig själv!

Vill inte vara en sån där som tjatar om träning, vikt osv i min blogg... Men ibland kan man behöva få ventilera sig lite. Önskar att jag vågade lägga ut lite före bilder och sånt. För att kunna se själv sen OM man lyckas gå ner!

Har iaf gett mig tusan på att få ett hälsosammare liv!
Hitta en bra balans. Som jag ska äta/leva resten av mitt liv.



Ja det är bara att försöka kämpa på.
Har otroligt svårt för att gå ner i vikt. Kan äta rätt och motionera men det händer inte så mycket...
Nu ammar jag ju så det blir inte förrän jag slutat amma som man kan prova andra metoder!

Motion och nerdragning på kolhydrater äre som gäller!

Blod, svett och tårar bokstavligt talat!


Kommentarer
Postat av: Bea

Oj Nina, jag vet precis hur det är... :(

Jag har oxå försökt börjat med ett sundare liv. Unnar mig gott på lördagar, dricker nästan bara vatten, förutom till frukost, och försöker promenera mycket. Men jag har levt med stressmage i stort sett hela mitt liv, och att bara försöka planera träning gör mig stressad och då säger magen ifrån. Blir så jävla frustrerad, varför kan det aldrig vara enkelt?? Men jag hänger gärna på när du tränar, säg bara till! =)

2011-02-10 @ 20:00:39
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Postat av: Louise Lind

säger bara skittråkigt är de o inte blir de nå resultat heller!! /lycka till gumman.

2011-02-10 @ 23:04:47
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Du fixar det Nina!!! Å du vet att jag tycker du är sååå vacker som du är <3 Men du ska nog inte läsa mitt senaste inlägg nu på morgonen fniss Kram å trevlig helg <3

2011-02-11 @ 08:19:42
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sanna

KOmmer nog gå hur bra som helst!! Jag kunde inte gå ner i vikt förran alla graviditets- och amningshormonerna var borta från kroppen, då blev det resultat. Visserligen åt jag upp mig igen till samma mått men nu jäklar! 2 kilo har redan försvunnit och jag vet att det kommer att gå. Håller tummarna för dig!! Men som Therese sa, vi är fina och vackra och underbara som vi är redan :)

2011-02-11 @ 09:34:40
URL: http://monstersinc.cabante.net
Postat av: Ida

Säger som tidigare talare, du är så fin, alltid glad och fräsch! :) Men jag förstår dig, man vill gärna trivas med sin kropp.



Tycker iaf du verkar kommit igång bra med träning. Om du vill hålla motivationen så kan även jag tipsa om funbeat, där kan du skriva in egna mål, ex. att du ska gå 5 promenader/vecka eller simma 5 gånger/månad.



Lycka till tjejen! Du fixar det här :) Kram

2011-02-11 @ 09:44:28
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker du är så duktig som tar dig till simhallen. Där tränar du ALLT! Armar, ben, mage - ja allt! Jag tror precis som Sanna att de verkliga resultaten kanske kommer då du slutar amma & kroppen går tillbaka till det normala på alla plan.



Du ser så himla glad ut jämt & precis som Ida säger ser du alltid fräsch ut (en annan går i långkallingar & osminka jämt, fattar inte vad som är med mig!!) & utåt sett tror jag ingen ser dig på samma sätt som du själv ser dig, men jag förstår känslan av att inte vara nöjd med sig själv.



10 kg till på mig skulle vara perfekt. Nu är jag tillbaka där jag alltid varit. Magen är alldeles platt, höftbenen sticker ut & jag har varken rumpa eller lår. Man vill helst inte se sig själv i spegeln. :/



Du har motivationen så du kommer fixa det, bara du ger det tid. Du har som sagt fått två barn väldigt tätt!!



Kram till dig!!

2011-02-11 @ 11:58:11
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vet att du kommer att fixa det här!! Och jag är med dej i alla väder vännen! <3 För mej är du vacker, men jag förstår hur jobbigt du har det och man ska även trivas med sin kropp för att må bra. Men det fixar sej. Jag tror på dej!!! Du är både stark och riktigt envis! Å det kommer man långt på.

Du är bäst och för mej väldigt vacker älskade vän! <3

PUSS OCH KRAM!

2011-02-11 @ 12:26:47
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jätte duktigt att ta dig till simhallen å träna, själv tog jag mig endast till ica (med bil dessutom) för att köpa en påse pops till ;-P Så känn dig duktig ;-P Men efter allt kalasande så ska jag ta mig i kragen jag med... för man vill ju ha en kropp som orkar! KRAMIS

2011-02-11 @ 19:36:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Kia

Jag veeet vad du menar! :( varje morgon när jag ser mej själv i spegeln vill jag bara blunda... Men ibland råkar jag se mej själv. :/ Vi får kämpa på! Kraaaam

2011-02-12 @ 23:34:27
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Lovisa

mmm vi ska fixa det här nu !!!!

2011-03-01 @ 10:09:44
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0