Riv & slit

Melvin och Sam är verkligen natt och dag! När Melvin va liten så va han en lugn liten kille som inte rörde nått. Man kunde ha vad som helst framme. Och han va inte temperamentsfull heller (stavningen??)
Sam å andra sidan har ett humör som inte liknar nått, han river och sliter i allt och har inga öron ;-)
Har verkligen fått ett barn av varje sort!
Men lika älskade är dom båda

För kärleksfull och mysig är vår lille Sam!


Rivit ut en hel kortlek = SKIT SKOJ!!!

 




Passar på att dra ut allt som fanns i lådan medans mamma sitter djupt insjunken i datorns värld!





Sam hade mycket roligt! Men tyckte det va mindre kul när mamma skällde och städade bort allt!
Typiskt morsor lär han ju ha tänkt
!

Sen har vi ett stort "problem" med Sam!





Han vägrar att sitta ner när han ska fika/äta. Ytterst få ggr som han sitter ner och äter.
Oftast så står han så här...
Och sen:




Ligger vi så här!
Måste hämta spännband och binda fast han ;-)
Snart kommer han ramla och slå sitt lilla huvud! Och det vill jag INTE!!!
Det är rart med barn!

Skulle inte vilja leva en dag utan mina barn!
Det är det bästa jag gjort!
Och jag älskar dom gränslöst!
Trots förpubertet (Melvin) och massor av bus (Sam)

Idag är det ett riktigt busväder här! Snön vräker ner och det yr! Vart är våren??

Så idag blir vi inne! Är i valet och kvalet om vi ska fara och bada idag eller om vi ska vänta till nästa vecka. Då har jag ju Melvin oxå =)

Måste visa mitt senaste tradera fynd:




En windstopper jacka från PoP. Hade en liknande åt Sam förra året fast röd! Dom är ju helt suveränt bra! Så det är väl klart att Sam ska ha en även iår! Perfekt för alla våra båt turer vi gör under sommaren!
Hade hellre haft en annan färg men denna får duga!

 

Önskar er som tittar in här en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Nadja

Fick Enzo två dagar innan BF, kan hoppas på samma tur den här gången.. Eller att det blir ännu tidigare:P



Ser att Sam gör likadant som Enzo vid matbordet, ställer sig upp.. Vi beställde en sele från babyland.se (fanns som barnvagnstillbehör på hemsidan) och den är helt perfekt. Då sitter han där han sitter och man vågar vända sig bort utan att vara rädd för att han ska åka i golvet:) Tror selen gick på bara 129kr dessutom så det var en bra investering:)

2010-03-18 @ 10:36:59
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ha ha vilken buse sam är, påminner starkt om en Lura i den åldern... Snygg pop jacka, ska till stan snart å ska då se över barnens garderober, skoj men dyrt :-/ Vilket skitväder idag, men då kanske man får upp gardinerna iaf ;-P Kram till er!

2010-03-18 @ 11:10:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: marie

Haha, underbar liten "buse"..

Jag hoppas ni tog en badtur, det lät skoj.

Själv ligger jag i sängen o huttrar mellan varven på toa.....

kram

2010-03-18 @ 11:28:03
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja jag har irriterat mig på att ammning ska vara så laddat å så många ska vara fanatiska åt ena eller andra hållet. Dessutom så ger det många förstföderskor sådan prestationsångest... En annan sak jag irriterar mig på är vikt hysterin, dvs att barnen ska öka och att det "tävlas" nästan i hur mycket barnen ökat varje vecka. Mig rör det inte i ryggen, men för dem med första barnet kan det nog vara as jobbigt att jämföra barn, alla har ju "sin" kurva. Vissa får knubbiga barn, och andra (som jag) får långa och smala... Men sådant brukar ju "rättera" sig när de blir stora, se bara på mig! ASG Luran är fortfarande lång å spinkig, en slt 92 men där byxlinningen fladdrar ;-P Kramis, nu vankas pannkaka som mannen å luran stekt :-)

2010-03-18 @ 11:39:09
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna Enfeldt

va in på pop i går och det fanns ganska mkt färger kvar på rean !!!

2010-03-18 @ 12:41:14
Postat av: Sara

Åhh vilken lite buse. När Alexander var i den åldern.. eller från 8 månaders ålder så var vi tvugna att ha sele på honom när han åt. han ville alltid stå upp. Var ju precis som du skrev, livrädd att han skulle åka i golvet.

Du.. jag har aldrig handlat något på Tradera. Vågar inte logga in där. Tror jag blir beroende då..hihi

Så trist att ni har sådant skitväder. Då ska jag retas lite och säga att vi har 8-9 plusgrader och solsken. Helt ok ;)

Kramis

2010-03-18 @ 14:24:50
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sara

Åhh vilken lite buse. När Alexander var i den åldern.. eller från 8 månaders ålder så var vi tvugna att ha sele på honom när han åt. han ville alltid stå upp. Var ju precis som du skrev, livrädd att han skulle åka i golvet.

Du.. jag har aldrig handlat något på Tradera. Vågar inte logga in där. Tror jag blir beroende då..hihi

Så trist att ni har sådant skitväder. Då ska jag retas lite och säga att vi har 8-9 plusgrader och solsken. Helt ok ;)

Kramis

2010-03-18 @ 14:25:40
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja hon är väldigt lik Neo när han var bebis, väldigt lika mig som bebis. Får se om tjejen fortsätter ha mina drag eller om hon blir en Persson som Neo ;-)



Så söt han är Sam, precis sådär gjorde Neo också. Vi använde ett sånt där mindre spännband, oj det där lät lite hemskt, men bättre än att han skulle ramla i golvet :-)



Kram

2010-03-18 @ 17:54:23
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hoppas du varit mer produktiv än jag idag, haft besök mest hela dagen så inte har jag fått upp ny gardiner inte... :-P Tur det är en dag i morron med! Kram

2010-03-18 @ 18:20:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Samma här hemma. 18 månaders pojken sliter och river. allra helst i kökets alla lådor:O Storasyster gjorde i stort sett aldrig ngt sådant under son småbarnstid. Fascinerande minst sagt. Trevlig kväll!

2010-03-18 @ 22:24:46
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: marie

Kikar in för att önska dej en trevlig helg!!!!

Själv hoppas jag få bli frisk. Feber....men magen bra iallafall..

kram

2010-03-19 @ 14:31:34
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ha, ha har en turkos gardin som jag tänkt göra under"kjol" av då det lutar åt turkost tema till Holgers dop. Men det ligger ju ändå en bra bit bort ännu. Kom just hem efter att ha handlat, galet med folk alltså! Sedan blir det mat med grannarna å så åker magnus å svea med dem å badar medan jag å lilleman myser på hemma. Trevlig helg! Kram

2010-03-19 @ 14:41:15
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Va härligt det känns att det är fler som har rörliga barn. Här hemma får nu dock det mesta, men inte allt vara ifred från en klåfingrig Vilgot.



Den där bilden på Sam med lådan där han rivit ut allt känner jag igen, undra hur många gånger man får plocka upp, och det är jäklar så snabb dom är, men sån tur är så blir dom större ocn intresserar sig för annat istället :)



Ha en fin helg!

Kram kram

2010-03-19 @ 21:25:12
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Sara

God morgon vännen!

Hur har du det? Jag vaknade alldeles för tidigt idag.. fattar inte varför det ska va så svårt att sova när jag äntligen har möjlighet till sovmorgon. Har precis varit ute på en morgonrunda med Hubbe. Kunnde ju varit lite bättre väder.. duggregn och disigt. Men så länge det är plusgrader ska man ju va nöjd ;)

Idag ska Magnus ut med sina kompisar och festa lite, Linnéa ska på party. Så det är bara Alexander och jag hemma. Myspys.. vi får väl handla hem något gott och hyra en film.

Usch..idag mår jag riktigt illa. Har för första gången denna graviditet kräkt. Inte alls kul! Egentligen ska man väl va glad att jag inte gjort det tidigare. Men nu började jag så smått känna mig såker på att illamåendet skulle bli bättre. Det brukar ju stanna av runt v.10-13. Ja det är väl bara att vänta och se.

Ska ni hitta på nåt kul i helgen? Hoppas iallfall att ni får en fin helg tillsammans.

Massor av kramar till min bästaste Nina ;)

2010-03-20 @ 08:46:02
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Vendela

Kan bara le när jag läser dina första rader :-) Melvin låter precis som min bonusson var när han var liten; lugnet själv och de behövde aldrig plocka bort något, medan Olivia var väldigt lik Sam; där fick vi barnsäkra ALLT. Hon var på precis allting och rev och slet skrattar



Det verkar som att väldigt många som har ett barn eller fler ofta får en av varje sort; en lugn och en vild :-))



Han ser iaf riktigt go ut din lille busunge :-))



Kram kram

2010-03-20 @ 12:32:39
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0