Frosseri!

Har blivit som galen i jordgubbar! Skulle kunna äta hur många som helst! Tur att dom är nyttiga som tusan! Men om man ändå kunde skippa grädden och glassen osv... Så just mina gubbar blir nog inte så nyttiga ;-)





Har bjudit min älskade mammabakpotatis med räkröra idag. Och självklart blev det jordgubbar till efterrätt!
Och det är ju alltid trevligt med lite middags sällskap!
Melvin har ju farit till sin pappa för att vara där en vecka. Tur att veckorna går fort för snart är han tillbaka här hos oss igen!




LÄNGTAR efter SOL och BAD!!!
När ska dessa underbara sommardagar komma till oss?
Ser mörkt ut just nu! Blåser iskalla vindar och det regnar mest varje dag!

Man blir smått deppad.
Hade jag kunnat så skulle jag farit på en utomlands resa! *Drömmer mig bort*



I övrigt så är Sam piggare. Fast inte sitt rätta jag ändå, idag sov han lunch i tre timmar!!! Brukar inte hända
annars! Grinig och så... Lös i kistan! Men han har fått tre tänder till på ganska kort tid så det kanske är dom som spökar!


Kommentarer
Postat av: Erika på Tallbacka

Mmmm, jordgubbar med liiite strösocker på & vispgrädde (ovispad!!). Finns d nå godare??! :)

2010-06-21 @ 22:24:03
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Sofi H

Tack Nina! Visst kommer den lilla filuren bli välfotad alltid ;)



åhh. jag har aldrig fotat seriösa barnbilder men någon form av foton ska vi väl kunna greja :)

En dag med er & minneskortet lär vara välfyllt ;)



Kraaam hela dan! (eller natten, med tanke på vad tusan klockan är)

2010-06-21 @ 23:23:40
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åh jordgubbar är ju sååå gott!!! Håller tummarna du får barnvakt och kan komma på partyt, för jag vill ju träffa dig å se din goa bäbismage <3 Här ska jag försöka få ork till en kylskåpsrensning... om jag orkar ;-P Kram hela dan!

2010-06-22 @ 09:31:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna Enfeldt

ja jordgubbar kan man äta hur mkt som helst men som sagt kanske inte det bästa med grädda och glass om man som jag försöker att gå ner och inte upp=) kram och fortsatt bra dag!!

2010-06-22 @ 09:55:54
Postat av: Eva

Ja det var Ann som gjorde ultraljudet. Hon måste ju varit stressad eller något då hon inte ens tog sig tid att berätta vad hon såg. Och dessutom bebisen som är huvudlös på bilden, det vart jag väl mest besviken över. Men som du säger, huvudsaken barnen är friska:) Ja du, det där om att växa, vad ska jag säga.. Jag tror jag växer åt sidorna denna gång istället för rakt ut som jag gjorde med Adrian. Det mesta putet jag har på magen är min vanliga mage. haha. Men det känns som om magen är jätte bred istället.



Gud så gott med jordgubbar! Men fan att dom ska vara så himla dyra! Och sommar och sol, vem vill inte ha det? Men efter midsommar har jag beställt finväder:)

2010-06-22 @ 11:07:54
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Jenny H

Hej Nina,

Jordgubbar hör sommarn till :-) eller e det gravidetets begär, När ja vänta Ängla så hade ja hallon me grädde begär varje dag, å helst skull de va lite frysta :-/

hoppas allt e bra me dig å lilla magen å resten av familjen, varma kramar

2010-06-22 @ 11:45:28
Postat av: Emma M

Mums med jordgubbar! Fast jag gillar ju inte ovispad grädde... Måste ta och köpa lite jordgubbar... Jag har begär av glass. Dajmglass eller mjukglass. :) Lät gott med bakpotatis. Hur gör du räkröran? Kram

2010-06-22 @ 16:54:46
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Ja det är underbart med jordgubbar. Men dom är tusan inte billiga. Men helt klart värt det iaf :) Grädden kan jag inte va utan. Emma: detta innehåller "min" räk röra, creme fraiche, majonäs, hackad dill, röd lök och räkor. Riktigt Mumsigt! Och en god sallad till. Kram till er alla!

2010-06-22 @ 17:17:23
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja du orken räckte till kylen, sen sket jag i resten å plockade blommor ist ;-P Nu väntar jag på nattningstid, för sen blir det tidig kväll även för mig tror jag gäsp Kram!

2010-06-22 @ 17:38:15
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja testa :) det var verkligen supergott! Ångrar inte en sekund att vi gjorde det :)

Åh, nu vart jag ju toksugen på jordgubbar! :P synd att dem är så dyra å att jag är så jälva snål ;)



Trevligt att träffas å surra lite i helgen :)



Kram

2010-06-22 @ 18:36:25
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack så mycket! :) Du har rätt i att jag har en bra modell. :D

2010-06-22 @ 19:35:55
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men vilken go mamma du har <3 Mammor är bäst! Har hinkat kopp efter kopp kaffe ikväll så får se om ma får sova nått nu ;-P Kram!

2010-06-22 @ 20:20:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jordgubbar ser så himla gott ut tycker jag. Tyvärr är jag allergisk och kan inte själv njuta av dom. Får frossa i bilder på dom istället. ;)



Skönt att Sam mår lite bättre iaf. Hoppas han mår bättre i magen snart med. Jobbigt när dom små bissingarna bråkar!

Kram

2010-06-22 @ 20:53:16
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0