Film och lingonsylt!

Igår kväll så kom min goa vän/svägerska Malin hit.
Vi tittade på film och dippade gurka!
Å surrade & åter surrade! Vi hade nog kunnat prata hur länge som helst!

Vi såg denna film igår!

När familjen Campbell flyttar till norra Connecticut märker de snart att deras charmiga sekelskifteshus har en obehaglig historia – inte nog med att det tidigare varit en begravningsbyrå där obegripliga saker inträffat, dessutom var den tidigare ägarens synske son Jonah ett demoniskt sändebud som kunde öppna portarna till den andra sidan för att släppa genom osaliga andeväsen. Nu väntar ofattbar terror när Jonah återvänder för att släppa lös en ny form av ondska på den oskyldiga och ovetande familjen.

Den va helt okej. Och får 3,5 poäng av 5 möjliga! Jag råkade prata lite för mycket under fimlen så jag tappade handlingen ibland =p Men så kan det gå. Har ju inte träffat Malin på ett tag så då har man så mycket att prata om =)

Fick även 3,5 kg lingon av min svärmor igår! Det tackar vi för! Och rensade va dom oxå =)
Så idag har jag kokat lingonsylt! Nu har vi så det räcker ett år till!



Nu lär ju älsklingen bli glad då han kommer hem =) Han älskar lingonsylt!
Själv är jag väl inte så där dunder förtjust i det. Men till palt, kroppkakor och blodpudding så är det ett måste!

Medans Melvin va på badhuset och stojja på så gick jag & Sam till momma som jobbade kväll på biblioteket!

Och jag måste ju säga det att jag ÄLSKAR Karin Alvtegen! Åh så bra boken va!
Leif Silbersky´s bok rekommenderar jag dock inte! Den va inte bra alls! Läste inte ens ut den!

               

Så nu ska jag ta och börja läsa dessa två böcker av Karin!

Hoppas på att dom är bra! Läste ut Saknad på tre timmar!

Idag har Sam haft en sölar dag! Har bytt kläder på han 3 ggr! Och han tycker inte alls om att bli påklädd! Så han blev alltså små sur 3 ggr på rad!
Sen upptäckte jag att han börjat bli snorig =( Det är rinnande! Stackarn!

Men nu sover han sött och jag ska glo lite på tv:n och mysa med Melvin!


Kommentarer
Postat av: sara

Så mumsigt med egen lingonsylt.

Jag klarar inte av att se sådana läskiga filmer. Sitter bara och blundar hela tiden :)

Så mysigt ni har det ihop du och Malin.



Jag får väl ta och läsa en Karin Alvtegen bok. Det har aldrig blivit av att jag gjort det. Beställde hem den nya Läckberg bokenigår. men sen såg jag att de sålde den på coop för 60 kronor mindre :(

Hoppas den kommer snart...

Kramisar till dig. Hoppas nu inte Sam blir sjuk, håller mina tummar.

2009-09-17 @ 16:17:42
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Madde

gott me lingonsylt :) Sånna böcker gillar ja me :) fast nu blir de ju bara att ja läser innan ja ska sova,å ibland är man så trött så man somnar nästan me boken hihi.

Ja få lura ut mer med programmet,(picasa) men när man lägger upp bilder så där i collage,kan man inte få bort bakgrunden,alltså att de inte bli alldeles vitt,förstår du haha.. knäpp förklaring.

Han fyllde 1 år 11augusti,ja ska jobba halvtid året ut så han behöver inte va där så långa pass :) kram

2009-09-17 @ 19:25:50
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Madde

Oj de missa ja,som vanligt stenblind haha.. synd :)

Ja vi hade vart in å käka där efter vi varit å lämna lillhästen på risnäset. Ja Liam syns ju väl i sin overall hihi.

2009-09-17 @ 20:06:07
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Therése

Jaså, du har sett den där otäcka filmen nu!

Jag är så himla fjantig, och sitter på helspänn hela tiden...väntar på att nåt ska hoppa fram (och då hoppar jag med ska jag lova!!)



Vilken gullig svärmor du har...rensade och klara,

kan ju inte bli bättre ;-)

Men jag tycker som du,

till vissa saker är det ett måste...annars inte så jätteförtjust i lingonsylt!

Du får ha det så gott, Nina!

Kram Therése

2009-09-18 @ 00:02:58
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Jenni

Det var skönt att träna, tråkigt att du inte kan men ryggen ska man vara försiktig med, den ska bära upp oss länge :-)

Var väldigt lite folk där igår, brukar ju vara mycket från början men igår var vi vara 8 pers.



Lingonsylt, det är ju vad som går mest här hemma. Skulle verkligen ha tagit mig ut och plocka men jag ser inte fram emot det!

Gillar egentligen inte att plocka bär...om det inte finns så där jätte mycket av det då är det ganska skoj :-)



Måste nog ta och läsa de böcker av Karin Alvtegen som vi har här hemma. Jag har inte läst något av henne ännu men med ett sånt bra omdömme så får jag nog ge henne en chans :-)



Ha en bra dag!

Kram

2009-09-18 @ 07:09:05
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Håller med dig, är inget större fan av lingonsylt, men till palt, blodpudding, leverbiff är det ett måste :-) Så duktig och huslig du är, blir lite impad, själv har latmasken slagit rot hos mig, men i helgen kaaaanske jag orkar baka något iaf ;-P



Och Alvtegen är ju helt suverän, har nog alla hennes böcker. Försöker köpa på mig böcker från favoritförfattarna, speciellt dessa som man faktiskt kan läsa om. Önskar dig en toppen helg! Kram

2009-09-18 @ 08:00:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Åhhh så kul med bio, älskar ju ice age, men får nog vänta till den kommer på dvd. Men tacos däremot kan jag nog inte låta bli att sno ihop i helgen, för det är en annan stor favorit i vårt hushåll. Äter tills jag rullar!!! Så tack för middagsinspirationen. Kram kram

2009-09-18 @ 11:31:01
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Abslout ska vi ta en träff i helgen! Det tycker jag med! =)

Vi hade nog kunnat suttit uppe och pratat hela natten härom kvällen, så det är bäst att det inte dröjer lika länge till nästa gång! :p

Och en film till vore inte heller helt fel! ;)



Nä, nu ska jag gå ut en sväng i piss vädret med Asterix och sedan dra igång med datarummet.

Men vi kanske ses något sen min vän! =)



Mega stora kramar till er! <3

2009-09-18 @ 11:49:54
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0