Det osar bränt...

Hos oss!
Kan lätt bli så då jag är i bakar tagen ;-)
Hittade ett recept hos min kära bloggvän Sara!
Så idag va jag ju så sugen på att prova receptet!


200 gram smör eller margarin smält!
1 1/2 dl mjölk
4 ägg
3 dl farinsocker
5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk potatismjöl

Vispa ägg och socker
Blanda alla torra ingredienser. Sikta ner i äggröran för att undvika mjölklumpar.
Häll i mjölk och smält margarin. Rör runt ordentligt

Fyll muffins formar till ca 2/3 delar
Tryck ner ett par hallon (frysta eller färska) och lite hackad vit choklad i var form
Ugn 225 grader i c 16-18 minuter

Detta är en dubbelsats! Använd stora muffins formar. Blev ca 24 st.

Redo att åka in i ugnen!

Färdiga =) Och dom är jätte goda!

Tur att jag gjorde en dubbelsats för jag lyckades bränna första omgången =(

Typiskt mig...


Kommentarer
Postat av: sara

Visst var dom goda!!

Tur vi gjorde så många. Har mumsat på dom idag med :)

Jag mår bättre idag. Nu är det mest barnen som är sjuka. Vi har hyrt film och bara tagit det lugnt idag. Skönt!

Kramis

2009-09-16 @ 15:34:39
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Malin

Jo, nu har jag kommit in i en sån där trött period igen. Men det är ju tur att det bara är på kvällarna just nu! Och vila kan jag göra när jag vill och hur mycket jag vill för tillfället, så du må tro att jag lyssnar på min kropp nu! ;)

Men nu måste jag göra ett ryck, annars händer det ingenting här hemma.



Längtar tills ikväll jag med! <3



Hoppas grabben simmar lugnt och att du hittar fler böcker att låna! =)



Och dessa ser jag verkligen fram emot att få smaka på! ;)



Kram på dej din bagardam!

2009-09-16 @ 15:45:21
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Madde

Tack,de ska ja kolla upp sen:) kul att knna göra ås me bilderna,få se om ja dug till hehe.Ha en bra dag du me, kram :)

2009-09-16 @ 15:54:35
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Tilda

vad gott det såg ut =)

2009-09-16 @ 17:33:04
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen
Postat av: Elin

Dom såg riktigt goda ut :) länge sen man gjorde muffins, måste kanske prova :) har lovat ante chokladpudding ikväll, vi firar juh 5 år!Helt otroligt..!

hur är de med nina då? länge sen vi sågs igen, börjar juh komma ur förkylningen nu ja, hur går de för dig?kram

2009-09-16 @ 20:17:08
Postat av: carola

hej hjärtat...



Skäms att jag inte varit hit, glömmer ju lösen:)

Nu är det uppskrivet och sparat..



Dom där muffins ska jag se till att fixa, ska låna håkans jobbs dator och skriva ut idag, har lovat fika som betalning:)



Hur är det med er annars??

Här är det full rulle med åtminstone en go och glad Lisa, twinsen är som dom är...

Nu är det frukost innan dagis..

massor av kramar och va kul att du är med och tävlar..

Jag ska beställa nya mössor åt barnen



Kommer dyka upp en tävling i okt då jag är sponsrad med valfritt baby/barnplagg från lingon och blåbär.

2009-09-17 @ 07:50:00
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så du bakar å står i!!! Duktiga du! Kanske ett byte, en krans mot en muffins?! skrattar Och inte tror jag du sväller vännen, du är så självkritisk. Du är ju galet roligt, alltid snyggt klädd och piffig, omtyckt av alla dina vänner, och älskad av din familj, du måste nog bara tycka om dig själv liiiite mer, för det är du så värd! Men när du blir gammal tant å klok som jag kommer du att inse det ler Kramar i masso till dig och samurajen!

2009-09-17 @ 07:57:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag kan trösta med att du är inte ensam...här hemma bränns det med titt som tätt!

Dom såg verkligen jättegoda ut ;-)

Hade smakat gott till mitt kaffe här, som jag kopplar av med en stund vid datorn!

Du får ha en härlig dag!

Kram Therése

2009-09-17 @ 13:38:22
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Linda

shit vad dom såg goda ut. Men hur klarar du av att inte äta upp allihopa? Det klarar inte jag så jag bakar heller inget på länge :)

2009-09-18 @ 09:00:49
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åh, dom där brukar jag också baka. Supergoda är dom. :) Hoppas ni får en bra helg. Själv ligger jag sjuk. Blir så jäkla less... Nästa helg åker jag nog upp till fjället. Är ni hem på söndag kanske jag hinner kika förbi? Kram

2009-09-18 @ 13:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0