Hjärnspöken


 

Något jag verkligen LIDER av är dåligt självförtroende! Är grymt less på mina hjärnspöken som säger att jag inte duger. Att jag ibland inte ens vill se mig i spegeln och visa mig offentligt!
Att jag vill slita av mig håret och skära bort allt jävla fett som sitter ÖVERALLT!
Vill skrika rakt ut allt va jag kan och bara gråta.
Är så jävla förbannad över att jag tillåtit mig själv att bli så här stor och överviktig!

Får höra ibland att jag utstrålar självförtroende, så jag undrar hur det går ihop??
Blir otroligt glad över era fina kommentarer som jag får. Det värmer mitt hjärta och försöker suga åt mig allt jag kan! Men hjärnspökena kommer snabbt tillbaka och säger att NÄ du Nina, du vet ju själv om att du ser för taskig ut! Detta är jobbigt!

Om jag ska beskriva mig med tre ord så skulle slarvig, social och lättsam passa bra in.

Hur tror/tycker du jag är?
Du får va anonym om du vill ;-)






Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tycker du är en underbart fin person på alla sätt och vis, du är glad och social och din glädje smittar verkligen av sig!

Du duger precis som du är, du är en stark människa och om DU verkligen mår dåligt över din vikt så är du stark nog att klara av att göra något åt det.

Jag ser inte den Nina som du själv ser, jag ser den här underbara personen som det strålar lycka omkring!



Jag förstår hur du tänker, jag har en bild av mig själv som jag absolut inte tycker passar med den som andra verkar ha av mig. Och mitt självförtroende är också ett problem..



Mångra kramar till dig, du är en underbar person <3

2011-05-15 @ 13:20:27
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag tycker också att du utstrålar självförtroende:) Du är så fin som du är, oavsett övervikt eller ej. Men jag förstår dina tankar över vikten, har ju samma problem själv.



Stor kram till dig och glöm aldrig att du duger som du är! Den som säger annat ljuger!

2011-05-15 @ 17:20:46
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: tilda

Du är den sötaste, finaste, vackraste, snällaste och mest underbara svägerska som någonsin existerat!

2011-05-15 @ 17:49:19
URL: http://mamaja.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag ska inte säga, "Jag vet hur det känns". För alla känner vi olika, MEN jag kan säga att jag har nog dina spökens kusiner i huvudet på mig själv. Men Nina, du är ju HOT MAMA!



Jag tror så här, än om man väger 150 kg eller 45 kg så finns det alltid nånting man inte är nöjd över.



Puss på dig!

2011-05-15 @ 18:27:54
URL: http://leezah.blogg.se/
Postat av: Catarina

Spontan, varm och älskvärd :)

2011-05-15 @ 18:33:51
Postat av: Vendela

Hej vännen! Jag är ju i samma sits som dig; förbannar mig själv att jag kunnat tillåta mig själv att gå upp så mkt i vikt! Jag har komplex, dåligt självförtroende så det bara skriker om det! Spelar ingen roll att min gulliga sambo öser komplimanger över mig; jag känner mig bara j-ligt fet o ful :(



Du ska veta att jag är 100 % ärlig när jag säger att jag tycker att du är jättefin!, och jag tycker hela du lyser inklusive ditt fina hår! På bilderna du lagt ut från begravningen, på fejjan, hajjade jag rent till - du såg ut att ha tappat en hel del kilon och jag tyckte hela du strålade! Jag skriver inte det här för att vara snäll, jag menar det av hela mitt hjärta.



Av det jag lärt känna dig, främst här på bloggen, så tycker jag du verkar vara en glad, snäll, social tjej :) En toppentjej helt enkelt :)



Kram på dig <3

2011-05-15 @ 19:14:59
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Ida

Komplimanger är väl trevligt att få, men tyvärr påverkar dom föga ens egna tankar och känslor. Jag är i helhet nöjd med utseendet (om man får säga så) däremot får jag i princip aldrig någon komplimang om att jag skulle se bra ut på något sätt. Så det handlar väl mest om att acceptera sig själv, och verkligen försöka fokusera på det där som man är nöjd med.



Att vara nöjd med utseendet och ha bra självförtroende går ju tyvärr inte hand i hand. Här finns andra hjärnspöken, och faktiskt hade jag nog hellre haft en del övervikt än det som jag försöker brottas med. Troligtvis tycker du att mina spöken är bättre än dina ;)



Och den där vikten har du väl betat bort en bit av? Tyckte det såg ut så sist jag såg dig :)



Kram kram

2011-05-15 @ 19:55:49
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Malin

Min fina och vackra vän! <3 Jag vet hur jobbigt du har det och hur många gånger jag talat om hur bra och fin du är. Men det finns alltid något man inte är nöjd över. Jag är inne i en sån period nu, där jag inte känner mej nöjd alls. Men du strålar värme och lycka oavsett allt runt omkring dej. Du kämpar och är så duktig, ska du veta! Men så syns det resultat oxå! Fast det är svårt att se dem själv.

Du är den finaste och bästa svägerska och vän man kan ha och jag älskar dej så! Och för att inte tala om hur mycket jag saknar dej!!!!!!!!! PUSS PUSS <3

2011-05-15 @ 20:25:43
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Kia

Så jag känner igen mej i dina ord! :/ Jag började gråta när jag läste! De är sjukt vilka krav man ställer på sej själv. Hur man ska se ut osv. :( Ja har insett att jag aldrig kommer se ut som jag gjorde när jag var 20! Men man måste kunna acceptera sig själv. Hur man ser ut. De gör inte jag just nu. Jag vet att jag måste kämpa för att tappa minsta kilo. (Jag tror du förstår vad jag menar)

Men jag vill bara säga att jag tycker att du är jättefin som du är Nina! Du är alltid glad och positiv när man träffar dej och du har utstrålning! Tro inget annat! Och nog tusan har du gått ner i vikt??? De syns! Va stolt! Du har ju fått 3 barn varav 2 tätt! :)



Stor kram till dej! Å du, vill du hänga med på promenad, hör av dej! :)

//Kia

2011-05-15 @ 21:09:22
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Angelica

Finaste vännen! Vilken fin bild på dig. Somrig och härlig. Så där fint blekt hår.

OM jag skulle beskriva dig så blir det såhär;



OMTÄNKSAM, sprallig, ROLIG, otroligt lättsam, fantastisk mamma, FIN, Sympatisk, Fantastik vän... osv. osv. :)



Jag saknar dig. Nu är det dags att ses snart.

Kram min fina Nina.

2011-05-15 @ 22:34:34
Postat av: Vendela

Självklart är du en av dem som får fortsätta läsa min blogg, om det blir aktuellt med lösenord :))



Hoppas du får en bra dag fina du..jag har en snuvig liten tjej härhemma idag. Rätt så mysigt faktiskt, för det är inte ofta hon behöver vara hemma från förskolan :)Men hon var inte så glad om man säger så; undrar hur sjuk hon skulle behöva vara för att frivilligt vilja vara hemma från skolan?? :)



KRAM <3

2011-05-16 @ 11:57:50
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ja det lär ju inte vara så här roligt i "riktiga" skolan som de har nu i förskoleklassen ;-) Men man får väl hoppas att skolglädjen håller i sig så länge som möjligt :)



Förstår att du njuter av föräldraledigheten - och det gör du så rätt i :)



Kram vännen <3

2011-05-16 @ 13:00:59
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Oj, känner igen mig rätt mycket i det du skriver.

Jag har nog i hela mitt liv försökt att gå ner i vikt, men nu efter mina graviditeter har jag börjat accepterat min kropp på ett annat sätt. Jag har ju, som du, burit på tre barn! :) Självklart försöker jag hela tiden bli av med alla dessa graviditets kilon som jag la på de jag redan hade för mycket av, men försöker ta det i en lugn och bra takt.

Om jag skulle beskriva dig, utifran det lilla jag känner dig, så skulle det bli; Glad, kärleksfull och social. =)



Kram

2011-05-16 @ 15:01:26
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja jag har ju sagt det flera gånger förr - du ser alltid så glad å fräsh ut! Dessutom är du lättsam och tokrolig att umgås med, så vad andra tycker om dig är inget problem, det är som du skriver DINA hjärnspöken som är de besvärliga... Önskar de vore lätta att skrämma på flykten, men så är det nog inte tyvärr, vi har nog alla någon form av spöke som gäckar oss. Å som du motionerar på så är jag övertygad om att du gör allt för att må så bra som möjligt <3 Å btw visst hade jag ett mail från dig men låg i skräpposten?!?! Sjukt dålig fantasi för tillfälelt, så kom med nått passande ordstäv eller så, så fixar jag! ;-D KRAM!

2011-05-16 @ 15:30:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ååå fyy så jag känner igen mig i detta jag skulle precis skriva ett inlägg i min blogg nu när jag läste ditt ... Men hur fan ska man bli av med dom jävla spökena i huvudet .. Det tär på en såå fruktansvärt att varje dag brottas med detta å brottas med spegeln !!

men du är även i mina ögon en fräsch å fin tjej som utstrålar massor med värme å kärlek

kram <3

2011-05-17 @ 09:58:11
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0