En rolig grej...

Såg denna hos en blogg vän och tänkte att även jag ska göra denna utmaning!
Ursäkta att texten är så liten men kunde inte ändra det!
Men ni kanske ser va det står iaf!


GRAVIDITET:


När fick ni reda på att du var gravid?  Den 22 maj



Var det planerat?  Japp



Mådde du illa under graviditeten?  Någon enstaka gång från början. men inget sen,



Hade du mycket foglossningar?  JA!


Hade du någon hormonrand?  Nä, det tror jag inte, isåfall en mycket svag!



Fick du bristningar på magen?  OOO JA!



Vad trodde du att det skulle bli för kön? Hade ingen aning!



Vad ville du att det skulle bli för kön?  Spelade absolut ingen roll!



Hade du några speciella cravings?  Milkshake va den stora passionen!


Vad gillade du för mat? Det mesta!



Någon maträtt du avskydde?  KORV!!! Och stekt bacon!



Hade du halsbränna?  Nja, nån gång.



Behövde du kissa ofta?  Ja herregud, det va fruktansvärt. Fick inte sova om nätterna. Pinkade hela tiden i stort sett!



Hur mycket gick du upp?  Har ingen aning. Slutade att titta på vågen ;-)



Tränade du något under graviditeten?  Simmade lite annars var det vanliga promenader!



Är du nöjd över din graviditet?  Japp


Var du rädd för förlossningen?  Ja lite såklart! Är enormt rädd för smärta och har låg smärttröskel!





FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning?  Kände på natten att det va nått på gång!


Vilken vecka var du i?  39+5



Gick du över tiden?  nej



Hur startade din förlossning?  Rätt så ordentliga värkar som kom med 7 - 10 minuters mellanrum.


När åkte ni in?  kl 9 på lördag morgon den 31 januari



Hade du någon bedövning/smärtlindring?  Lustgas. Men då det började närma sig "slutet" och ja v öppen rätt så mycket så bönade jag och bad om ryggmärgsbedövning!


Hur länge hade du värkar?  Svårt att säga exakt timtal då värkarna avtog när vi komme på BB.



Tyckte du att värkarna gjorde ont?  Dom va hanterabara från början. Mellan 15-17 gick det kanon bra! Men sen blev dom för onda så jag va tvungen att ta till ryggmärgsbedövning. Hade tänkt att klara mig på endast lustgas! Men det blev inte så.


Grät du?  Japp, tårarna flödade!



Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet?  Kommer icket ihåg!



Hur lång tid tog krystvärkarna?  Som sagt, sånt där vet jag inte. Va i min egen lilla värld.



Gjorde krystvärkarna ont?  Ja, men eftersom att jag fick bedövningen så sent så va det inte så farligt. Tog i för kung och fosterland. och nämnvärt ont hade jag faktiskt inte.



Hur reagerade du när bebisen kommit ut?  Tårarna sprutade på mig och jag va så lycklig så jag kände mig små tokig. Skrattade genom tårarna. Och sa , men han är ju ful! (han va lite klämd ju) Men han va ju det vackraste =)



Hur lång tid tog förlossningen?  från ca kl15 till 18.40.



Vem var med på din förlossning? Mikael och en barnmorska.



Hade du ont efteråt?  Nej inte så speciellt. Kändes bara skönt att jag kunde röra mig igen då jag hade hemska foglossningar under grav!



Är du nöjd över din förlossning?  Absolut att jag är! Blir alldeles varm i hjärtat då jag tänker på förlossningen. Min älskling (Mikael) va så underbar. Vilket stöd alltså! Han kunde inte skött sig bättre! Han va min HERO ;-) ♥





BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut?  Prima!



Vad blev det för kön?  Pojke



Vad vägde han/hon?  3760 gr



Hur lång var han/hon?  49 cm



Huvudomfång?  36 cm



Ville bebisen amma på en gång?  Japp, smaskelismask



Hade bebisen gulsot? Nepp



Mådde bebisen bra under bb-tiden?  Jätte bra



Vad fick han/hon för namn?  Sam Gunnar Sörell



Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet?  Det tog två veckor innan vi kom överens. Mikael ville att han skulle heta Harry, men det total vägrade jag ;-) Gunnar är ett släktnamn på bådas sida så det va självklart!


TIDEN EFTER

När kom moderkänslorna?  På enn gång!



Hur länge stannade ni på BB?  ca 2 dagar. Vi ville hem på en gång!!!



Hur var omställningen att bli mamma? Jag va ju redan mamma ;-) Men det va underbart att få en till sötnos i mitt liv!


Hur gammal är bebisen nu, och hur har det gått?  Nu är Sam 10 månader och 10 dagar





Kommentarer
Postat av: Eva

Bara så att du vet så tyckte inte jag att Adrian var någon skönhet heller direkt efter han kommit ut.. Han var så himla svullen tyck jag.. Och sedan tyckte jag att han hade litet huvud. haha.. Men han va så himla fin när han hade mössa på sig. hahahaha..

2009-12-09 @ 16:35:46
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad kul att få läsa lite om dig!!

Så mycket jag inte kommer ihåg från mina graviditeter och förlossning. Känns både som om det var en evighet och som om det var igår. Konstig känsla :)

Idag har jag iallfall fått mysa med en liten tremånadersbebis. Mys mys :)

Många kramar till dig

2009-12-09 @ 19:23:04
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: göran

Det rä alltid roligt att läsa om andras förlossningar, jämför lite :-)



Vet inte om jag skulle komma ihåg så mycket som du gör, måste alltid tjuvkika lite i förlossningsjournalen när jag ska minnas detaljer, klockslag och sånt. För som du skriver man är ju liksom i sin egen värld och tittar inte så mycket på klockan direkt :-)

2009-12-09 @ 20:20:22
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja sanna har ett hjärta av guld, verkar ligga i namnets karaktär ler Kul å läsa om din förlossning, å att du visar lite bilder. Börjar ju tänka på vad man själv snart kan skriva för svar p ådessa frågor... Med Luran så får jag nog tjuvkika i den förlossningsberättelse jag skrev ihop, tror man minns allt, men njaaa, magnus har nog bättre koll än mig :-) Massor med kramar!

2009-12-09 @ 21:08:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja jag skulle fråga om det, på min lapp står det 10/11 och sen tyckte jag det pratades om fredag. Men jag kommer förbi nångång under morgondagen om ni är hemma?



Kram

2009-12-09 @ 21:13:47
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Jenni

Oj, du förstod väl att det var jag och inte Göran som skrev :-) men det gjorde du nog!



Nu ska jag titta färdigt på Flickan som lekte med elden, som jag somnade till förra veckan.När jag är ledig i morgon kan man ju försöka hålla sig vaken en stund på kvällen :-)



Kram kram

2009-12-09 @ 21:45:06
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Marianne

Det är det häftigaste i livet!

2009-12-11 @ 12:23:14
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0