Jag lever...

Men blogglusten är lika med noll nu under den så kallade sommaren... Har inte ens orkat starta datorn och inga bloggar har jag läst. Mest facebook som gäller nu!

Men en liten update kommer här!
Äntligen har jag iaf kunnat checka av delmål 2! Totalt -10.2 kg visade vågen i måndags! Känns riktigt bra! Men det går sakta som tusan men jag kämpar på. Har blivit en å en annan kaka, lite godis och glass nu under dessa veckor. Men det är tusan värt det!

I cm har detta skett sen 16 april:

Byst: -9.5 cm
Midja: -14 cm
"Fet magen" - 14 cm
Rumpan: -10 cm
Lår (båda mäts samtidigt) - 11 cm
Hals: -2.5 cm
Överarm: -3 cm

Då jag kommit tillbaka efter semestertrippen så ska jag sätta igång hårt med motionen igen. Iaf så fort tillfälle ges. Har varit lat nu nån vecka!

I övrigt så har vi spenderat tid i sallsjön, varit med vänner och bara varit! Karln har inte haft semester förrän nu. Så i måndags for vi till Lövsjön! Och kom hem idag. Brännmyggen höll på att äta upp oss typ. Vidrigt! Gick inte va ute!

 

Fick sitta på altanen och dricka en godare drink istället!

 



Mjukglass på My Way!



Poppe och kortspel i sallsjön.



Blivit en hel del gungande!



Grattat brors barnet Arvid på hans 8 års dag!

Bakat en jätte god tårta!

Mandelbottnar med blåbärsmousse:



150 gr malen mandel
2 dl socker
4 äggvitor

Fyllning:
2 äggulor
3/4 dl socker
3 dl grädde
1dl blåbär
Blåbär till dekoration


Sätt ugnen på 175 grader. Rita upp tre cirklar på bakplåtspapper, ca 20 cm i daimeter. Mal mandel i kvarn. Vispa äggvitorna till hårt skum. Häll i sockret lite i taget och vispa ytterligare en stund till ett blankt, styvt skum. Vänd ner mandeln. Bred ut smeten jämt i cirklarna. Grädda bottnarna i ca 20 min. DRa bort pappret och låt svalna. Vispa äggulor och strösocker riktigt vitt och pösigt. Vispa grädden. Blanda ihop äggvisp, grädde och blåbär. Fyll mandelbottnarna med blåbärsmoussen. Dekorera med färska blåbär.



Rekommenderar den verkligen!

Ha en underbar fortsättning på veckan!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Grattis! Tio kilo är verkligen inte dåligt, centimetrnarna försvinner verkligen :-)



Ganska härligt att det inte bloggas så mycket överlag. Då får inte heller jag någon stress att blogga. Läste inte bloggar när vi varit borta...men nu börjar ju snart vardagen :-( På måndag är semestern slut, fast jag tar en vecka till efter att ha jobbat 2 veckor :-)



Gud vad tårtorna ser goda ut, den där blåbärstårtan måste provas :-)



KRAM

2012-07-25 @ 21:31:06
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Petra

WOW vilka resultat!! Duktig du e!! Du e ju så duktig!!! Taggar mig helt klart! STOLT ÖVER DIG!!!

Nej bloggtorkan har nog dragit in här oxå- Hellre ute i de fina vädret ju =)

Men men hösten kommer tids nog. Då blir de full rulle igen ha ha

Massa kramar & du, gud va nyfiken jag e på eran stockholmsresa!!! Vad e de för överraskning???!!

Kramar

2012-07-26 @ 23:35:08
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Annika

Bra gjort! Duktiga du!

Stor kram

2012-07-27 @ 14:03:22
URL: http://snartfyrtioochkomigang.blogg.se/
Postat av: Vendela

Bra gjort!! 10 kg är ju verkligen ett stort tapp! och jag tror inte någon klarar att sköta sig till 100 % när det är sommar o semester. Bara att försöka se till att man åtminstone inte går upp i vikt och sen ta nya tag senare...



Men gud vilka underbara tårtbilder!! Särskilt den där blåbärstårtan gör att snålvattnet rinner till rejält på mig! Kanske ska försöka mig på att göra den nångång när jag har anledning att göra en tårta haha - men är inte så duktig på bakområdet ;-)



Vill oxå passa på att önska dig en underbar resa till solen o värmen! Hoppas du får det bra!



Kramar!

2012-07-28 @ 10:58:04
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fina bilder & tårtorna ser ju smaskiga ut :)

Har ju liksom aldrig förstått tjusningen med facebook...

Grattis till Din viktminskning, Du har gjort det väldigt bra kram

2012-07-29 @ 18:02:41
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0