Ny människa!

Känner mig som en ny människa nu när man kommit igång med träningen!
Passar på att röra på mig så mycket som möjligt nu medans jag har karln hemma!
Försöker att motionera minst en gång per dag.



Mamma har zumba skivor så vi brukar köra 55 minuters pass ilag en till två ggr i veckan.
Det är så himla jobbigt, men roligt!



Zumba aqua är det på tisdagar!

Måndagar och onsdagar så blir det simning och minst 4-5 promenader per vecka då vädret tillåter det!

Men snart börjar karln jobba borta igen och träningspassen kommer då bli färre =/
Mår så bra att få röra på mig. Känner att man har inte lika ont i ryggen längre.
Konditionen förbättras och är helt enkelt lyckligare.
Bättre och roligare mamma som orkar mycket mer!

Är glad över att jag verkligen gett mig tusan på att klara detta!
Har ju sparat ett par jeans som jag vill komma i =)


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Va ducktig du är, är så skönt när man väl börjat.

Är själv bara i stadiet att jag borde... men så svårt när sambon jourar hela dygnen. Sköt om dig och kämpa på.

2011-02-17 @ 19:38:06
Postat av: Nina

Totten: Ja jag kom till den punkten att nu får det va nog! Att man vantrivs så fruktansvärt med sin kropp är jobbigt. Så nu äre bara att kämpa på. Och jag förstår att det är besvärligt för dig som har en jourande karl. Men du får träna hemma :) Hoppas allt är bra med dig. Satt ikväll och tittade på gamla kort på oss. Kram kram

2011-02-17 @ 19:57:08
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja du gör det så bra :) Träning är som en drog, har man väl börjat så är det svårt att sluta. Tycker det är kanon att du gör det på "rätt" sätt och inte med en massa shakes och grejer, för långvarigt resultat är det ju en livsstilsförändring som måste ske (man kan ju inte dricka shakes resten av livet) ;) Hoppas du kan hitta barnvakt ibland så du ändå kan komma iväg på lite pass.



Kram

2011-02-17 @ 20:36:21
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Jenni

¨Va roligt att du har kommit igång, duktig du är! Det är ju så himla roligt med träning när man väl har tagit sig över den där "jobbiga" tröskeln!



Såg att det var någon fler som tipsat om Funbeat, är en ganska rolig sajt där man registrerar sin träning, man blir lite extra peppad av det :-)



Det är ju himla svårt att få ihop det där med träning när man har småbarn och inte alltid någon sambo hemma, Göran har ju jour varannan vecka så då kan man inte lita på att få träna som jag vill!



Heja Dig Nina! :-)



Kram

2011-02-17 @ 20:38:13
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Malin

Tittar tillbaka och skickar en megastor snökram! =)

Och imorrn kväll då jäklar! ;)

Och till veckan hoppas jag på simning!!!!!!! Absolut! Bara jag har barnvakt så hakar jag på i alla väder =)



Och du är såååå duktig vännen och jag är så stolt över dej och sååå glad att du mår såååå mycket bättre och känner dej som en ny människa! Du är bäst helt enkelt <3



Puss och kram <3

2011-02-17 @ 21:22:38
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Caroline

All pepp till dig Nina, det är så roligt att du känner dig mycket gladare, piggare och att du mår så mycket bättre, roligt!



Jag hade sååå stora förväntningar på Zumba, men när det inte riktigt klickade mellan tränare och utövare (jag) så blev det inte så roligt som jag hade tänkt mig... Jag tycker det är så roligt för alla som vill träna och verkligen tar tag i det för det skulle jag med behöva. Grejen är den att jag tar mig verkligen inte för och är alldeles för lat trots att jag vet hur bra jag mår när jag får upp konditionen lite och man känner sig direkt mycket "fastare" och finare. ;-) När man har jobbat så vill man bara hem hem hem och när man är hemma så är det bara svart,mörkt, kallt och vääääldigt långt till träningslokaler/simhallen, du hör ju hur det låter. :-S Har iaf börjat fundera på vattengympa de gånger jag kan utöva det som "motion på arbetstid"



Ha en underbar helg!



KRAM

2011-02-17 @ 21:48:05
Postat av: Nina

Caroline: Tack för din kommentar <3



Nä, alltså jag diggar inte heller tränaren... Därför kör jag vanlig zumba med mamma och dvd. Och det funkar fint! Vi får oss många skratt per motionspass ;-)

DU har ju tur att va smal iaf. Även fast du inte motionerar stenhårt. Du är otroligt fin!

Men kondition är alltid bra att ha.

Och självklart ska du passa på att gå på vattnegympa. Det är ju härligt!



Stora kramar till dig och lilla E!

Å förresten, när börjar du jobba?

2011-02-17 @ 22:51:25
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Morron i stugan! Antar att du har fullt upp med dopförberedelser mellan träningspassen nu ;-) Du får lova att bjuda på lite bilder från dopet till veckan, å så önskar jag er en lyckad helg! Hade tänkt gå ut med barnen så M får sova, men huga så kallt :-/ KRAM

2011-02-18 @ 08:03:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sofi H

Du är såå duktig Nina!! :)

2011-02-18 @ 11:13:48
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är super duktig! Vad kul att du har kommit igång med träningen. Jag är nöjd att jag promenerar och kör aerobics... :) Vill oxå kunna komma i mina gamla kläder och känna sig bekväm till sommaren! ;) Ha en mysig dop dag

2011-02-19 @ 08:41:48
Postat av: Emma M

Det var jag som skrev! ;) Kram

2011-02-19 @ 08:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0