Förlossningsberättelsen!

Sov halv dåligt natten mot lördagen den 31/1, vaknade halv sex å kände att NU äre verkligen något på gång! Lät Mikael sova vidare, å själv klockade jag värkarna. Va ca 10 minuter mellan dom.
Men kl 7 va det ohållbart, då fick jag väcka min kära pojkvän å säga att idag blir du nog pappa =)
La mig i ett varmt bad men då började värkarna komma tätare så då ringde vi min pappa som skulle ta hand om Melvin. Sen ringa BB å dom sa att jag skulle komma in.
Kl halv nio for vi och vid tio va vi framme.  Då kollade dom mitt värk arbete å bebisens hjärtljud!


Usch så man ser ut, men bjuder på det!
Blev undersökt å va öppen3-4 cm. Men sen avtog allt helt plötsligt! Värkarna kom bara lite sporadiskt! Så vi fick låna ett rum av gyn att ligga i och vila!



Vid 15 tiden fick vi komma in till förlossningsalen igen. För då började värkarna komma tätare och jag ville ha lustgas.
Vid halv fyra gick jag och duscha å sen började det hela på allvar! Shit så ont jag hade! Men Mikael skötte sig exemplariskt. Behövde inte ens säga till då jag behövde syrgas, han såg på mig då jag behövde det! Å han andades igenom varje värk med mig och lämnade inte min sida! Baddade pannan å peppade mig hela tiden!
Vid halv sex tiden så kände jag att smärtan va för stor så då bad jag om epidural.
Vilken befrielse det va då den kickade in! Fick nya krafter! 18.10 började krystvärkarna och 18.50 är han född!



Tårarna spröt på mig då han kom ut. Va helt hysterisk en stund. Å se hur Mikael stå där med tårar i ögonen! ♥
Lyckan går inte att beskriva!
Han va ju helt perfekt vårat lilla mirakel!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Mycket roligt och intressant att läsa hur ni hade det när lilleman kom till världen! =) Men förstår att han var värd all smärta och pina efteråt! Sötnosen där!! =) Puss och kram min älskade vän!

2009-02-09 @ 20:32:48
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese

Jisses så sugen jag blir att få göra om detta en gång till... att föda barn är nog det häftigaste man kan göra! :-)

2009-02-09 @ 20:40:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Kia

Vad underbart. Att få barn är bland de häftigaste man kan vara med om. Låter som ni haft en bra förlossning. Kram

2009-02-10 @ 08:19:30
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Caroline

Tycker det låter som en alldeles underbar dag! ;-) Kom en liten lyckotår oxå för eran skull! :-)

Ha en underbar dag med lill killen!

Kram Kram

2009-02-10 @ 10:59:03
Postat av: Marianne

Åh vad jag blir längtandes, eller eg inte än men kanske sen eller ja, den som lever får se...

Det är så himla häftigt och underbart, jag helt fantastiskt!

Skönt att det gick så bra för Er!

Roligt att Ni får komma ut idag, en härlig tid framför oss, med värme och sol!!

2009-02-10 @ 11:57:13
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Eva

Herregud vad jag längtar tills det är vår tur att göra detta:)Så underbart!

2009-02-10 @ 17:33:27
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men vad kul att få se bilderna där ifrån, jag vill också ligga där och födda. Uppleva den där underbara känslan och kiken...

2009-02-10 @ 19:36:57
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ojoj, man blir ju alldeles tårögd av er förlossning! Så fint!!!

2009-02-11 @ 09:18:41
Postat av: Sockenvägens Söta

Japp - grinar som bara den!!! Fast det visste jag ju att jag skulle göra även om jag läst den förut...

2010-02-01 @ 10:16:07
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0