Tomten!

I söndags så hade Tomten varit på besök på Storgatan 12!
Melvin fick höra talas om detta så va han snabb på att ta på sig kläderna för att springa dit!
Och efter vägenspanade han efter Tomten men fick tyvärr inte se en skymt av han ens!

 

Men det låg ju två paket på mormors altan =)




Mycket spännande =)
Sam
fick badleksaker och Melvin fick ett inbrottslarm som man skulle bygga ihop själv!
Så det satt han och Mikael och trixade med på söndag kväll!

På tal om Tomtar....
Fick veta att det smugit runt en Tomte på byn igår...
Spännande...
Hittade nämligen detta i min brevlåda igår kväll:





Det är inte alla som har GUCCI bad tofflor =)
Så tack så mycket Tomten! Du är snäll du!

Igår kväll så va det julgodis kokning på hög nivå här hemma!
Sam´s farfar fick komma och ta hand om busen medans jag och mannen kokade lakritskola och knäck!




Lakritskola!

5 dl grädde
50 gr smör
3 msk ljus sirap
2 msk glukos
½ kg socker
2 lakrits stänger som man krossat i små små bitar

Koka ihop och gör kulprovet för att se när dom är klar!
Eller om ni har en termometer så ska den komma upp i 121 grader!





MYCKET dålig bild på en knäck! Min mobil kamera suuuger!

3 dl grädde
3 dl socker
3 dl ljus sirap

50 gr hackad mandel

Samma här, har ni en termometer så är knäcken klar då den kommit upp till 122 grader!

*MUMS*





Önskar er en mycket fin fortsättning på tredje advent veckan som råder!
Dessutom så snöar det så fint ute så en vit jul blir det =)
Nu ska jag ut och njuta av snön!


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej!

Va härligt med förpaket! LEr . Snäll tomte ni träffat på =) Han borde komma hit tycker jag .



Ja jag förstår att du hade kul. Man njuter så när man någon gång får komma ut.



Ja hon e stor nu min lilla loppa. Tiden går sjukt fort. Hoppas bara hon sjunger riktiga sankta lucia imorgon i luciatåget. ha ha



snygga badtofflor. Myyyys! =)



Kramar i massor

HA en underbar dag vännen min

2009-12-15 @ 13:42:08
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Nadja

Tack!:) Ja, det verkar bli supermånga barn nästa år.. Tycker man får reda på nya gravida varje dag! Fast det behövs ju i lilla Dorotea!:)

2009-12-15 @ 14:30:44
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: sara

Inte dumt att ah en liten tomte som smyger i krokarna. Jag har äntligen fått en gnutta julstämning i kroppen. Har precis gjort färdigt knäck i mängder, rocky road (första gången jag provat det) och en anna sorts julgodis. Ska snart göra köttbullar som ska frysas in till julafton. Och till råga på allt så kom det ett par stora snöflingor. Mysigt! Men snön lär försvinna lika snabbt som den kom tyvärr :(

Imorgon kommer mamma hem efter två månader!! i thailand. Hon lär vara brun som en pepparkaka och ha massor med kul att berätta.

Ha en fortsatt bra tisdag. Kram kram

2009-12-15 @ 15:32:53
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhhhhh..., den skulle vi allt sett tillsammans!!! ;) Det var länge vi såg den och även länge sen vi sågs överhuvudtaget!

Kramar tillbaka!

2009-12-15 @ 15:41:37
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lakriskola låter väldigt gott må jag säga. Sen är det inte dumt att ha en tomte på besök. Ler. Gardinerna på andra bilden var ju urläckra, likaså den vita lampan.



Ha det gott.

2009-12-15 @ 15:54:02
URL: http://alskadenorrland.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej hej!



Ja, men är de nått du undrar över eller så, så är de bara att fråga ändå :) Vi ha haft en jätte bra lucia helg. Ni då? :) Allt är bara fint med oss tack. Vi kommer fira jul i Rossön i år. (som vanligt) :P Mimmi och Bengt kommer åka till Umeå och fira med Jockes syster.



Ser att du skrivit förut också, men jag vet inte vad de är med mig är ur usel på att svara. Få försöka skärpa till mig.



Hoppas allt är bra med er? Kanske få ta oss en promenad nått tag fram över. Har ni lång tråkigt nån dag så är de bara att du hör av dig. Vi är nästan alltid hemma. Eller så får ni komma förbi på lite fika :) Kram kram!

2009-12-15 @ 16:25:55
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/
Postat av: SofiH

Snygga badtofflor ;-)



Tänk om tomten kunde titta förbi i Fugelsta oxå!



kramkram!

2009-12-15 @ 21:23:47
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, jag ska försöka komma med några stycken nu. Men jag törs inget lova... :p

Men det är alltid roligt när man väl fått till ett nytt.

Du är snäll du! Som tyckte det blev fint i barnrummet. Men vet du vad!!? Jag håller fullständigt med dej! Jag är riktigt nöjd! ;) Så nu har jag inte lika sååå mycket att stå i i. Jag kan nog kanske dra ner på tempot lite.

Ja, vagnen kommer att vara ett riktigt vrålåk, när den väl börjar att användas och nöjda kommer vi nog absolut att vara!!

Och vilken tur ni haft som haft tomtar som smugit omkring i trakterna. Här uppe har jag inte sett till ett endaste litet spår ens.

Massor med kramar till dej vännen, så kanske vi ses något imorrn! =) Vi måste även fixa till en beställning.

2009-12-15 @ 22:05:03
Postat av: Malin

Det var jag där ovan!

Men det visste du nog om! ;)

2009-12-15 @ 22:06:03
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hi, hi ja vi måste ha varit ruggit snälla å vilcen cool modetomte som tittade förbi hos dig - dessa tofflor får du använda med andakt! Jämrans så fina :-) Massor av kramisar!

2009-12-16 @ 08:22:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: fia

å vilken härlig spark , har inte sett nå liknande förut . Jätte fin .

2009-12-16 @ 14:37:27
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: jessica

vilken tuff spark

2009-12-18 @ 17:57:43
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0