Värmen

Ja det verkar som att värmen är på väg! Hur underbart är inte det??

Vi är hemma en snabbis idag till imorron!
Mikael fyller ju år idag =)
Tårta och blåbärsmuffins har bakats!

Imorron far vi åter till stugan!
Man må ju passa på då det är uppehåll. Det är mycket som ska målas!
Hämtade Melvin i måndags så nu är det liv och rörelse igen!
Lite trots men massa kärlek oxå =)



Melvin har hjälpt till lite. Idag målade han och jag ilag!



Men i övrigt så har Melvin spenderat sina dagar med att plocka blåbär!
Hans händer är alldeles lila och det går inte bort! Ja ni ser ju hur tummen ser ut iaf!
Han har då kämpat på jätte bra så jag & Mikael köpte hans blåbär idag! Å penga tokig som han är så blev han ju tok glad! Han har även plockat hjortron, men dom ska momma köpa av han så fort hon kommer hem från deras semester!

På tal om hjortron:



Mikael pressade några hjortron genom en vitlökspress så det blev kärnfritt, och sen prov matade han Sam!
Å döm av min förvåning! Grabben älskar hjortron! Han äter å åter äter!!
Se så lycklig han är!
Ikväll fick han hjortron puré tillsammans med gröt. Då gick det att lura i han lite gröt oxå! Kanon!

Igår kväll så tog Mikael och Melvin sig ett kvälls dopp! Å inte är det då varmt i vattnet =p
Blev impad på att Melvin badade! För det är knappt så han gör det då det är 28 grader varmt ute!

Dessutom så kan jag ju nu berätta att jag ska bli "faster"! Min älskade och underbara svägerska Malin
och min svåger LG väntar smått! ♥
När jag fick veta detta tidigt i somras så grät jag, helt hysteriskt!
Detta är helt underbart! Och glädjen vi känner är otrolig!
H*n kommer bli fasters älskling! Längtar tills lilla risgrynet kommer ut!



Älskar dig Malin och jag är så glad att jag kommer få följa dig på den "resa"! ♥


Önskar er en fin fortsättning på denna vecka!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du är väl ändå bara för go vännen min!!! <3

Så så så gulligt du skrivit om oss och självklart tror även jag att det kommer att bli fasters lilla älskling! och hur mycket skoj kommer inte dessa kusiner att ha!

Så nog längtar vi alltid! Just nu känns det som en hel evighet kvar, men rätt som det är så är det vinter snart :p



Å ett kräftkalas MÅSTE planeras in! Så är det bara och nu i augusti måste det abslout bli! MUMS!



Huvudvärken gav med sej lite när jag tog med mej Asterix och kröp ner under filten och somnade en timma och efter detta är gräset klippt och Asterix är kvälls rastad och jag ska hoppa i duschen nu!



Å vilken lycka att lille Sam tycker så mycket om hjortron! Han ser helt överlycklig ut grabben och dessutom kan nu nu lura i han lite gröt oxå! ;)



Sov så gott vännen, så hörs vi säkerligen något imorrn!

Puss och kram.

2009-08-05 @ 23:00:11
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therése

Hälsa till Mikael å gratta på födelsedagen ;-)



Så mysigt med en liten kusin,

mina barn har ju en liten minikusin på ca 4 månader...bra att får gosa av sig lite :-)

Kram Therése

2009-08-06 @ 01:58:57
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Jag förstår din lycka, själv blev jag lika glad när bror å carro anonserade deras lillas ankoms, kommer ju bara att skilja knappt två år på den och svea - så de kan og busa å leka när de blir större :-)



Och kan man annat än glädjas med LG och Malin?! Detta är de sååå värda :-)



Och lille sam är väl för söt då han äter hjortron, kul och lite oväntat!



Massa kramar å du... du får nog stå ut med lite jul inlägg iaf, även om jag också njuter av sista värmen och hösten ;-)

2009-08-06 @ 07:43:51
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Marianne

Ja det märks att Melvin blir äldre, väldigt mycket vilja och trots :) Men det är ju bara sunt, å världens goaste är han ju alltid!

Vad duktig han är som hjälper till hos er oxå, här är det inte heller några problem, han hjälper glatt till med det mesta :)

Hoppas Ni får en fin helg i stugan!

2009-08-06 @ 11:23:40
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Sanna

Oj så ni bygger och fint kommer det att bli.. Grattis till att du ska bli faster =)



Tack goa du för vad du skriver, det värmer verkligen vännen min..



De är ju så söta båda Melvin och Sam.. så får du gratulera sambon också =)



Kramar om massor

2009-08-06 @ 16:51:52
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Marianne

Du hinner fixa rummet, för som du skriver så lekar han ju inte där än, inte ens sover och vad spelar det då för roll??

Krama Melvin!

2009-08-06 @ 20:07:28
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Vendela

Hej på dig! Har ni också fått värmen åter nu? Ja du njuter väl lika mycket som jag lider? skratt



Vad roligt förresten att Sam (och Melvin också kan man väl säga?) ska få en liten kusin!! och Sam och den lille kommer det ju bara skilja ett år på så de får nog mycket skoj ihop i framtiden :-)



Många kramar till dig och dina söta pojkar :-)

2009-08-07 @ 12:16:06
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: sara

Hej vännen

Vad kul att du ska bli faster...underbart !!

Det ser ut som ni har det riktigt bra i stugan. Mumsigt med hjortron. Det har vi ju inte här nere i Skåne, tyvärr.

Hoppas ni får en bra helg. Många kramar

2009-08-07 @ 15:18:12
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0